תכנון המעבר לבית דיור מוגן

תכנון המעבר לבית דיור מוגן
אם החלטתם לעבור לדירה בבית דיור מוגן, עכשיו כל מה שנותר זה להוציא את העניין לפועל. אין ספק שעצם ההחלטה הייתה לכם לא קלה, אבל ברגע שעברתם את המשוכה הזו והבנתם את הקונספט, יהיה לכם יותר פשוט ואתם תוכלו להתחיל וליהנות מכל השירותים והפעילויות הכלולים בדיור המוגן.

כמה זמן מראש צריך כדי להצטרף לבית דיור מוגן

כאשר מתחילים בתהליך, צריך קודם לבדוק היכן אתם רוצים לגור - אולי להתקרב לילדים ולנכדים? אולי להישאר בעיר בה אתם חיים ומכירים כבר?
לאחר ההחלטה על המיקום, מתחילים לחפש בית דיור מוגן שיענה על הצרכים שלכם ושיהיה בתקציב שלכם. הרי חלק מהעניין הוא גם לבדוק האם תצטרכו להשכיר את דירתכם או למכור אותה על מנת לממן את הדירה בבית הדיור המוגן, ורק התהליך הזה יכול לארוך כמה שבועות או חודשים (תלוי באפשרות בה תבחרו). לאחר שהרכבתם רשימה של כמה בתי דיור מוגן - לכו לראות אותם. חלק מהמקומות גם מאפשרים תקופת ניסיון של מספר ימים כדי שתוכלו לראות ולחוות את המקום בצורה אמיתית - ממש לגור בדירה, להשתתף בפעילויות וכדומה.
גם החתימה על החוזה וכל הסידורים הקשורים להעברת התשלומים יכולים לקחת מספר ימים.
כל זה יכול לקחת לכם מספר שבועות או מספר חודשים, ולכן לא כדאי לחכות לרגע האחרון. עדיף לעשות את התהליך הזה, שדורש גם הרבה אנרגיה וגם הרבה חשיבה, כיוון שמדובר בצעד לא קטן ובסכומי כסף לא מבוטלים, כאשר אתם רגועים ולא לחוצים לעבור בגלל מצב פיזי הדורש זאת. כל לחץ שנוסף לתהליך, יכול להביא אתכם לקבלת החלטות שגויה שבסופו של דבר תפגע בכם.

כמה זמן לוקח עד קבלת הדירה לאחר ההצטרפות

קבלת הדירה תלויה בכמה דברים:
  • הרצון והצורך שלכם - יכול מאוד להיות שתרצו דירה מסוג מסוים שתתאים לצרכים שלכם. כלומר - אם אתם אוהבים לארח את הנכדים או הנינים בסופי שבוע, תרצו שיהיה לכם חדר אירוח נוח. אם אתם אוהבים להזמין לארוחות משפחתיות, תרצו דירה גדולה יותר עם איזור אירוח ומטבח שכיף לבשל בו. אם אתם לבד ואוהבים יותר לצאת לפעילויות אז אולי תספיק לכם דירה קטנה קטנה יותר.
  • זמינות - לא תמיד ישנן דירות פנויות ובמיוחד סוג וגודל הדירה בה חפצתם. יכול להיות שתצטרכו להמתין לפינוי הדירה זמן מסוים שאינו ידוע מראש.
  • הכנת הדירה - לאחר שהתפנתה דירה המתאימה לכם, היא עוברת שיפוץ קטן שיכול לארוך כשבועיים - תלוי במצב הדירה. הדירה עוברת סיוד, תיקונים והתאמות במידה וצריך. כמו כן נערכות בה בדיקות שכל אביזרי הבטיחות תקינים.
מכך ניתן להבין שגם קבלת הדירה יכול לארוך זמן מסוים, ויכול להיות שזה יהיה אחד השיקולים שלכם בבחירת בית הדיור המוגן.

מה קיים בדירה בבית דיור מוגן

דירה בבית דיור מוגן היא דירה לכל דבר, אך היא מותאמת לאוכלוסיה המבוגרת, ולכן תוכלו למצוא בה אלמנטים שיש בכל דירה וגם אלמנטים עבור המבוגרים:
  • מטבח מאובזר
  • חדר רחצה מאובזר כולל אמצעי בטיחות (מעקות, מרצפות נגד החלקה)
  • לחצני מצוקה
  • מיזוג מרכזי
  • ארונות קיר
  • תשתיות תקשורת לאינטרנט, כבלים וטלפון
מעבר לכך, תצטרכו להביא אתכם ריהוט שיתאים למימדי הדירה, חפצי נוי ואת חפציכם האישיים.

איך מחליטים מה לקחת לדירה החדשה

כאשר עוברים לדיור מוגן, אין ספק שצריך לחשוב על צמצום. הדירות אינן גדולות מאוד ולא בטוח שיוכלו להכיל את כל מה שצברתם במהלך השנים.
ככל הנראה אתם תצטרכו למיין ולהחליט מה הולך אתכם. כאשר מדובר בבגדים לדוגמה - זו הזדמנות מצויינת לעשות סדר ואולי לתרום בגדים שאתם כבר לא לובשים. אם מדובר בזכרונות כגון אלבומים ומכתבים - תוכלו לארגן אותם במסודר כדי שתוכלו לאפסן אותם בנוחות בדירה החדשה. דברים הקשורים לתחביבים - בדקו עם עצמכם את תדירות השימוש. יכול להיות שחלק מהציוד ניתן להשכיר במידת הצורך במקום להחזיק אצלכם או לברר על אפשרות לשכור יחידת אחסון אם זה משהו שאתם עושים פעם בתקופה.
את חפצי הנוי בטח תרצו לקחת אתכם כיוון שאלו מכניסים אופי לבית, אך גם כאן יש מקום לקחת החלטות לגבי הצורך בכולם. תוכלו לחלק כמה מהם למשפחה וחברים או למכור אותם.
גם הריהוט הקיים לא בטוח שיתאים לדירה החדשה אז גם בתחום הזה תצטרכו לחשוב מה לעשות איתו. במידה ואתם עומדים להשכיר את הדירה, תוכלו אולי להשאיר חלק מהריהוט בבית שישרת את השוכרים. אפשרות נוספת היא למכור את הריהוט אם הוא במצב טוב.
במידה והבית שלכם יישאר לרשותכם ואינכם עומדים להשכיר או למכור אותו, פשוט תוכלו להשאיר בו את מה שאינכם לוקחים אתכם לדיור המוגן. יש לדאוג כמובן לנקות את הבית פעם בתקופה ולדאוג שלא ייכנסו מזיקים למיניהם שיהרסו לכם את הרכוש.
בכל מקרה, החשיבה על העברת החפצים צריכה להיות יעילה מצד אחד, אך גם כזו שתשרת אתכם ואת הנוחות שלכם. הכי חשוב שתרגישו בבית לאחר המעבר.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם