תיעוד סיפורי חיים וזיכרונות

תיעוד סיפורי חיים וזיכרונות
החיים חולפים במהירות ורבים מאתנו שוקלים בשלב כזה או אחר בחיינו לתעד את סיפור החיים והזיכרונות שלנו. אבל לא כולנו נולדנו סופרים ולא בטוחים אם כדאי או בכלל איך ניתן להשלים משימה כזו. אז אם גם אתם שוקלים לתעד את סיפור חייכם או רוצים לדעת אם תוכלו לבצע זאת גם אתם, הגעתם למקום הנכון. 

מדוע כדאי לתעד סיפורי חיים וזיכרונות

לבטח לכל אחד מאתנו יש סיפור חיים ייחודי שכולל פרטים מעניינים, אולי מצחיקים, אולי עצובים, אבל בהחלט דברים שקרו לכם והותירו עליכם רושם והשפיעו על הקרובים לכם. אולי נראה לכם שתיעוד סיפור חיים מחייב אירועים מרשימים אחרת הם לא ממש יעניינו אף אחד, אבל אתם טועים. 
סיבה ראשונה - למענכם: 
  • קודם כל עצם התיעוד עצמו הוא דבר נהדר עבורכם, צלילה חזרה לאין ספור אירועי חיים שיחזירו אתכם אחורנית בזמן. 
  • יתכן כי קרו דברים קשים יותר במהלך חייכם שעדיין לא מצאתם דרך להתמודד עמם, ובדרך של כתיבה-תיעוד, תוכלו להסתכל ולבחון את האירועים שוב ובדרך שונה ובכך להשלים עמם. 
  • זו ההזדמנות שלכם לספר את הסיפור שלכם, בדרך שלכם. לעיתים קשה להעביר את הסיפור בשיחה, במיוחד בעולמנו בו הכל מהיר וקשה לקבל תשומת לב של מאזינים לאורך זמן. 
  • כדי להפעיל ולתרגל את הזיכרון שלכם. תיעוד סיפור חיים יחייב אתכם לחפור במוחכם עמוקות ולהיזכר באירועים שונים כולל כל הפרטים הקטנים. פעילות זו ברוכה ויכולה להיות גם מהנה מאוד.
  • כדי ללמוד איך לספר סיפורים. לאחר שתתחילו לתעד את חייכם, אתם בוודאי תרצו לדעת וללמוד על איך לעשות את זה נכון, איך לכתוב טקסטים מעניינים, מצחיקים ועוד. 
סיבה שניה - למען אחרים:
  • התיעוד הוא סוג של מורשת שתוכלו להשאיר לדורות הבאים, במיוחד לאלה שלא יזכו להכיר אתכם. תוכלו להוריש לכם את מחשבותיכם, את צורת ההסתכלות שלכם על העולם, המלצות לחיים ועוד. 
  • התיעוד גם יכיל סיפורים על אנשים אחרים בחייכם, עליהם תרצו גם להותיר רישום, למענם, למשפחה שלהם ועוד. 
  • במקרים מיוחדים כמו עבור אלה שחווה תקופות מיוחדות בחייהם, מלחמות ועוד, תיעוד יכול לסייע בהשלמת הידע של אחרים לגבי אותן התקופות והאירועים שחלו בהן מהזווית שלכם. 

איך מתעדים סיפורי חיים וזיכרונות

הכל מתחיל מההחלטה. תוכלו לתעד את סיפור החיים שלכם על גבי נייר בכתיבה ידנית, על תוכנת תמלול במחשב או להקליט את עצמכם בקולכם או באמצעות ווידאו. במהלך התהליך שעשוי להימשך מספר חודשים, יתכן ופתאום זיכרונות כאלה ואחרים יעלו לכם במחשבות. מומלץ לרשום אותם מיד לפני שאתם שוכחים אותם שוב. 
התחילו בכתיבת ראשי הפרקים של חייכם, מלידה ועד היום, כל ראש פרק יהיה אירוע חשוב בחייכם. לאחר שיהיו בידכם ראשי פרקים תוכלו להקדיש זמן לכל פרק בהעלאת זיכרונות ורישומם. לא חייבים לכתוב ישירות טקסט סופי, אלא מספיק רישום פרטים חשובים. את הכתיבה הסופית תוכלו לבצע מאוחר יותר. התחילו בפרקים בהם הזיכרונות שלכם יותר ברורים. יתכן כי ישנם פרקים בהם הזיכרונות יהיו חבויים יותר, אולי כאלה שאתם מעדיפים לא להיזכר בהם, ואותם אפשר בהחלט להשאיר להתמודדות מאוחרת יותר. התמודדו עם הקלים קודם. 
רשמו את המסרים החשובים אותם אתם רוצים להעביר בתיעוד חייכם – מהם המסרים הגדולים שלכם לאחרים? 
בכל פרק ופרק נסו לפרט את המיקום, הסביבה, החלל, הריחות אפילו, וכל דבר שיפיח חיים בסיפור שלכם. בכל פרק תוכלו גם לתאר איך הגבתם לאירועים, מה למדתם מאז בחיים, ומה הייתם עושים לו זה היה קורה לכם היום. שלבו את רגשותיכם ומחשבותיכם כי אלו יעמיקו את הסיפור עוד יותר.
נסו לשלב סיפורים בגוון שונה, העצובים, המצחיקים, המאושרים כי כדי שהתיעוד יהיה מעניין הוא צריך היות רב גוני – כזה שיעלה אמוציות שונות. 

תיעוד סיפורי חיים וזיכרונות כפעילות משפחתית

דרך מעולה נוספת לתעד את חייכם היא להיעזר במשפחה. הילדים שלכם יכולים לא רק לעזור אלא גם להשתתף בעשיה ותוך כדי ללמוד דברים עליכם שלבטח לא הכירו עד כה. הנכדים גם ישמחו לעזור, לכולם יש פרויקטים בביה"ס על ההיסטוריה המשפחתית וזאת הזדמנות לשבת אתם ולספר את קורות חייכם תוך כדי תיעוד. כמובן שהמעורבות המשפחתית היא דבר נהדר ושיתוף הזיכרונות שלכם יחזקו עוד את הקשר שלכם עם בני המשפחה – תוכלו יחד לצחוק ולבכות, להבין אחד את השני טוב יותר, ולזה אין מחיר. גם אם לנכדים אין משימה מבית הספר, הם לרוב ישמחו לעזור לכם לתעד את סיפור חייכם בדרכים מתקדמות יותר שמוכרות להם טוב יותר ופחות לכם. בדרך זו הם ייקחו חלק בתיעוד שלכם, דבר שיישאר אתם כל חייהם. לכם זאת תהיה הזדמנות לחלוק זמן איכות עם המשפחה, להיזכר, להעביר את המסרים החשובים שלכם לדורות הבאים. 
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם