שכנוע ההורים לעבור לדיור מוגן

שכנוע ההורים לעבור לדיור מוגן
טיפול בהורים קשישים יכול להיות מעמסה רגשית וכלכלית כבדה. למרות זאת, רוב הילדים מרגישים מחויבים להחזיר אהבה וטיפול להורים המבוגרים ולהשיב להם כגמול על הטיפול והאהבה שהרעיפו עליהם בהיותם ילדים. נקיטה בצעד של מעבר לבית דיור מוגן יכול להוות פתרון טוב לכל הצדדים, עם כל הקושי שכרוך בשינוי אורח החיים בגיל מבוגר.
 

תהליך מעבר לדיור מוגן משלב השיחה עם ההורים ועד המעבר

מומחים טוענים שעל הילדים לגלות הבנה וחמלה כאשר הם מנסים לשכנע את הוריהם לגור בבית דיור מוגן כדי לשפר את חייהם. אם הילדים העריכו את מצב ההורים והגיעו למסקנה שדיור מוגן הוא הפתרון הטוב ביותר עבורם, מומלץ להם לנקוט בצעדים הבאים:

הצעד הראשון הוא התייעצות עם איש או אשת מקצוע שמסוגלים להעריך את מצבם הפיזי והנפשי של ההורים המבוגרים.

הצעד השני הוא הכנת תכנית מעבר לבית דיור מוגן של ההורים הקשישים. זאת, על מנת שההורים ירגישו וידעו שהילדים עושים זאת מתוך תחושת מחויבות להורים. בנוסף, עדיף שהמעבר יעשה לפני שיתרחש אירוע חריג כגון נפילה או פציעה קשה, שתחייב קבלת החלטה במצבי לחץ.

הצעד השלישי הוא שיחה עם ההורים הקשישים. יש להסביר להורים שהמעבר לבית דיור מוגן הוא בראש וראשונה האינטרס של ההורים, וההצעה באה מתוך דאגה ורצון לשמור על ביטחונם ועל רווחתם האישית. לפי בעלי המקצוע, המעבר למגורי דיור מוגן הוא מהלך רגשי לא קל. לכן, חיוני מאד במהלך השמעת הטיעונים בעד המעבר, לגלות ולהראות הבנה לרגשות ההורים.

הצעד הרביעי
הוא מציאת בית דיור מוגן שמתאים להורים. על מנת למזער עד כמה שאפשר את התנגדות ההורים למעבר זה, יש לערוך סקר יסודי של בתי דיור מוגן שיכולים להתאים לצרכי ההורים. כדי למצוא את המגורים המתאימים, רצוי, בין היתר, לקבל חוות דעת ממשפחות שיקיריהן התגוררו או מתגוררים במקומות אלה. כמו כן חשוב מאד לבקר באופן אישי בכל אחד מהמקומות המיועדים, על מנת להתרשם באופן אישי. לאחר מכן יש לבקר במקום עם ההורים, כך שאף הם יוכלו להתרשם ולשוחח עם צוות העובדים. באופן כללי ניתן לומר שמערכת היחסים בין ההורים הקשישים וצוות העובדים הוא אחד ההיבטים הקריטיים בעת קבלת החלטה על המעבר. תחושה נוחה וטובה של ההורים במהלך השיחה עם צוות בית דיור מוגן – תשפיע באופן משמעותי על קבלת החלטה חיובית.

למידע על מעבר לבית גיל פז: דיור מוגן

הצעד החמישי הוא לעורר את רצון ההורים לעבור לגור בדיור מוגן. ניתן לעשות זאת על ידי יצירת התרגשות לקראת השינוי החיובי שיחול בחייהם והדגשת היתרונות שמלווים מגורים אלה. כמו, השתתפות במקהלה, בשירה בצבור או בפעילות אחרת במועדון החברתי במקום, יכולה לשקף להורים את היתרונות במגורים בחברת אנשים בני גילם.

למידע על השירותים בבית גיל פז: שירותי דיור מוגן

כפי שמדגישים גם אנשי בית אבות גיל פז: "ההחלטה לעבור לדיור מוגן היא החלטה לעשות צעד נוסף בשמירה על אורח חיים עצמאי, איכותי ופורה”.

שירותי גיל פז כוללים בית אבות סיעודי למתן סיוע לכולם.

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם