שיפור גמישות הגוף בגיל מבוגר

שיפור גמישות הגוף בגיל מבוגר
גמישות הגוף היא חלק חיוני מהשמירה על הבריאות הפיזית. זה נכון בכל גיל אבל עוד יותר בגיל מבוגר. אז אם גם אתם מעוניינים לנוע יותר בחופשיות וליהנות מחיי היום-יום, מאמר זה הוא בדיוק בשבילכם.  

מהם היתרונות של גוף גמיש

גוף גמיש מאפשר שיפור בטווח התנועה של המפרקים שיוביל לתנועה קלה וחלקה יותר, עם פחות כאב ויותר ביטחון. לכך יש יתרונות רבים בכל גיל, אבל בגיל מבוגר זה ממש חיוני. גוף גמיש יסייע לכם לתפקד טוב יותר ובקלות יותר ביום יום, יפחית את הסיכון לפציעות ושברים, ישפר את שיווי המשקל, יפחית כאבים כרוניים, יקל על ביצוע פעילויות ספורט, ישפר את היציבה, ועוד.

אילו ענפי ספורט מסייעים לפיתוח גמישות בגיל מבוגר

ישנן לא מעט אפשרויות והבחירה בספורט המתאים לכם קשורה הן ביכולת הפיזית והן בהעדפה האישית שלכם. לפני שבוחנים את סוגי הספורט השונים, חשוב להדגיש כי ניתן להתחיל בכל מצב תחת הדרכה, ועם עקביות ונכונות (בהתאם למצבכם ומגבלות, אם קיימות), לשפר את הגמישות של הגוף שלכם. 
להלן כמה דוגמאות:
  • יוגה: עושה שימוש בתנוחות שונות לשיפור הגמישות תוך כדי תרגול נשימות. ספורט זה לא רק ישפר את הגמישות שלכם, הוא יסייע לכם גם להגיע להרפיה ולהפחית לחצים. 
  • פילאטיס: מבוסס על תרגילי מתיחות סטטיות ודינמיות המאפשרות לשמור על אורך שרירים נכון, מפחית כאבי שרירים ומשפר את הגמישות. 
  • שחייה: מערב את כל הגוף ומשפר את הגמישות תוך כדי תרגול. ספורט זה דורש קואורדינציה כדי לשחות באופן נכון, לשפר את מהירות השחייה, וזה לא רק משפר את הגמישות אלה גם תורם לתנועתיות כללית טובה יותר. 
  • טאי-צ'י: מערב תרגילים בתנועות איטיות אשר מחזקות את השרירים, ומשפרות את טווח התנועה והגמישות.

גמישות הגוף גם בגיל מבוגר

עם ההזדקנות גם רקמות הגוף מזדקנות ואחד הסימנים המורגשים יותר הוא ירידה בגמישות של המפרקים. העור שלנו נעשה פחות אלסטי, כוח השרירים פוחת וכך גם צפיפות העצמות. גם רקמות רכות שונות כמו אלה הנמצאות בתוך המפרקים נעשות פחות אלסטיות. ככל שהגמישות פוחתת כך התנועתיות נעשית יותר קשה ולעיתים גם מלווה בכאבים.
גם אם לא ממש ניתן לעצור את תהליך ההזדקנות, בהחלט ניתן להאט אותו ולשפר את הגמישות של הגוף, גם בגיל מבוגר. עם גוף יותר גמיש, הכל יהיה לכם קל יותר.

האם ניתן להתחיל בתרגילי גמישות בגיל מבוגר

כאמור, בגיל מבוגר, ללא התעמלות ותרגילים קבועים תרגישו הפחתה בגמישות הגוף שלכם. אך אין זו גזירה כלל – גם בגיל מבוגר, וגם אם לא עסקתם בפעילות ספורטיבית בעבר, ניתן להתחיל לתרגל כדי לשפר את גמישות הגוף שלכם. תתפלאו לראות כמה השיפור ניכר וכמה טוב יותר תרגישו. 
כמובן, לפני שמתחילים בענפי ספורט או תרגילים חדשים, מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכם, ובמיוחד אם אתם סובלים ממחלות רקע או בעיות אורטופדיות, על מנת לוודא שאתם יכולים ואיזה ספורט מומלץ יותר עבורכם. כל הסוגים שמנינו לעיל הם בכל מקרה סוגי ספורט עם רמת קושי קלה יחסית למתחילים. ניתן לבנות תכנית אימון יחד עם מאמן אישי או להשתתף בקבוצה ברמה שלכם ולהתקדם עם הזמן. את התרגילים כדי לבצע לפחות פעם בשבוע על מנת לשמר את הגמישות, ויותר על מנת לשפרה. בהצלחה!

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם