פתרונות דיור לגיל השלישי

פתרונות דיור לגיל השלישי
ביתנו הוא מבצרינו, ועם העליה בגיל וההגעה לגיל השלישי, הרוב מעדיפים או היו מעדיפים להישאר בביתם הקיים. אם יש הגיון מה בהעדפה זו, למעשה הדבר הוא לא תמיד הפתרון הטוב ביותר. עבור בני הגיל השלישי קיימים פתרונות דיור שונים שלכל אחד יש יתרונות משלו. לעיתים גם אין ברירה, לרוב בגלל סיבות בריאותיות, אלא לעבור למסגרת דיור שתוכל לספק את הצרכים הנחוצים. אז מה עדיף? מתי כדאי? המשיכו לקרוא ותגלו. 

להישאר בבית בגיל השלישי

להישאר בבית זה כנראה הדבר הטבעי ביותר ולכן אין זה פלא שרוב המבוגרים היו מעדיפים להישאר בביתם בגיל השלישי. הבית מוכר, יש בו את הרהיטים שלנו, העיצוב האהוב, הזכרונות, זאת סביבה מוכרת בה מרגישים מוגנים ובנוח. סביב הבית יש את החנויות, בית קפה המוכרים, המרכז הקהילתי וכדומה - כל המקומות שגורמים לנו להרגיש בסביבה מוכרת לנו ושאנו מוכרים לה. עבור חלק מהמבוגרים, הישארות בבית יכולה באמת להוות פתרון נפלא, כל עוד הם בעלי עצמאות פיזית ונפשית וגם מומלץ שלא יהיו לבד, או שלפחות יגורו בקרבה לבני משפחה משמעותיים שיכולים לסייע במידת הצורך. הבית המוכר יכול אט אט להפוך מאתגר מעצם העובדה שהוא לא תוכנן מלכתחילה עבור דייר בגיל השלישי. הצרכים עם הגיל משתנים, וכן גם היכולות. כמה מדרגות יכולות להפוך למחסום שיקשה על כניסה ויציאה מהבית. מרחק לחנויות שפעם היה קל להליכה יכול להפוך למשימה קשה. ומה עושים כאשר נותרים לבד, חלילה נפרדים מבן/בת הזוג וכבר מרגישים בודדים? בדידות היא אחת הבעיות הקשות ביותר בגיל השלישי והיא יכולה לגרום להתפתחות מחלות שונות שיכולות אפילו לסכן חיים בהמשך. יתכן כי אפשר למתן את הבדידות וכן את הצורך בעזרה יום יומית בניהול הבית, למשל על ידי שימוש במטפלת, ביקור במרכזי יום, מועדונים שונים ועוד, אך אלה לא תמיד מספקים מענה הולם. כמו כן, אם מגיע שלב שכבר לא מסוגלים להתנהל באופן עצמאי יעלה הצורך במעבר למסגרת דיור תומכת כמו בית אבות או דיור מוגן. עצם המעבר במצבים כאלה הוא די טראומתי עבור בני הגיל השלישי, כיוון שהוא נעשה בלית ברירה וכאשר הם כבר במצב פיזי או נפשי שמקשה על שינוי סביבת מגורים. 

בית אבות בגיל השלישי

בית אבות הוא פתרון דיור עבור בני הגיל השלישי, לרוב כאשר הם הגיעו למצב בו הם פחות עצמאיים באופן משמעותי וקשה להם לנהל את חייהם בעצמם, בין אם פיזית או מנטלית. במצב כזה יש כבר צורך בטיפול או השגחה סביב השעון, סיוע בניהול החיים הרגילים, הלבשה, רחצה, אכילה ועוד. לרוב תנאי המחיה בבית אבות הם פחות פרטיים כיוון שהדיירים חיים בחדרים משותפים (2 או יותר). בבתי אבות גם ישנן פעילויות שונות בסיסיות כגון חוגים והרצאות, כך שהדיירים יוכלו להיפגש אחד עם השני, ולא רק להישאר עם השותפים לחדר.
קיימים כמה סוגים של בתי אבות המיועדים לבני הגיל השלישי: עצמאיים, סיעודיים וגם לתשושי נפש, ולכן חשוב לבחור נכון. למשל אם עוברים לבית אבות שאינו מתמחה בטיפול בתשושי נפש, ובעתיד יתעורר הצורך, הדבר מחייב מעבר לבית אבות אחר, כזה שמתאים למצב הבריאותי. קיימים בתי אבות ממשלתיים וגם כאלה פרטיים. בתי אבות ממשלתיים או ציבוריים מיועדים לקשישים שהכנסתם החודשית נמוכה והם זקוקים לסבסוד. בחלק מהמקרים ניתן לקבל סבסוד חלקי עד מלא של עלות הדיור בבית אבות ציבורי, תלוי ביכולות הכספיות של הקשיש. לעומת זאת, בתי אבות פרטיים הם בתשלום מלא של הקשיש המתגורר בו.

בית דיור מוגן בגיל השלישי

דיור מוגן עבור בני הגיל השלישי הפך למאוד פופולרי בשנים האחרונות. מדובר בפתרון עבור בני הגיל השלישי שהם בעלי עצמאות מלאה ומחפשים מסגרת חיים תומכת, תוך חיים בדירה פרטית ללא שיתוף, קבלת קשת רחבה ביותר של שירותים ופעילויות מגוונות שיעשירו את חייהם, ישמרו על בריאותם וימנעו את הבדידות. דיור מוגן הוא פתרון לבעלי יכולת כלכלית גבוהה יחסית. המעבר לדיור מוגן מצריך תשלום חד פעמי של פיקדון (שווה ערך לדירה קטנה ממוצעת) שנשחק חלקית עם השנים בנוסף לתשלום חודשי עבור שירותים המתקבלים במקום. מומלץ לבצע את המעבר לדיור מוגן מוקדם ככל האפשר, ויש כאלה שעוברים אפילו לפני היציאה לפנסיה, כך שהמעבר נעשה מבחירה מושכלת והיא קלה הרבה יותר. בבית דיור מוגן מקבלים גם שירותי רפואה בסיסיים סביב השעון, וישנם בתי דיור מוגן בהם קיימת גם מחלקה סיעודית, כך שבמידת הצורך, אפשר יהיה להישאר במסגרת הדיור המוגן ולא לעבור מקום מגורים. הדבר חשוב עוד יותר כאשר חיים בזוגיות בדיור מוגן. אם בעתיד אחד מבני הזוג יהיה חייב טיפול סיעודי, לא יהיה צורך להפריד בין בני הזוג, שניהם יוכלו להמשיך לחיות בדיור המוגן, תחת מחלקות שונות. הדיירים בדיור מוגן זוכים לחיים מלאי פעילות, יש תמיד מה לעשות - חוגים, ספורט, טיולים, הרצאות, שחיה ועוד, אך תמיד אפשר גם ליהנות מפרטיות בדירה שלהם. אפשר להזמין ולארח את המשפחה, יש בדירה מטבח בו אפשר לבשל ארוחות טעימות וכמובן כל שאר הדברים הנחוצים, כגון סלון, חדר רחצה ועוד. אפשר גם להזמין שירותי ניקיון, כביסה, תחזוקה, גיהוץ ועוד למי שמעוניין בכך. כאן המקום להדגיש שלא קיימים הבדלים מהותיים בין בתי הדיור המוגן השונים, ברמת השירותים הניתנים, מגוון הפעילויות וכדומה, אך יש לעיתים הבדלים ביחס הצוות לדיירים ובמידת האכפתיות ותשומת הלב. חשוב לבחון היטב מה כלול ומה לא, מה קיים ומה לא. בית דיור מוגן איכותי ישתווה לחיים במלון חמישה כוכבים עם לובי מפואר, צוות נדיב ומקצועי שכל רצונם הוא להקל על חייכם כך שתוכלו ליהנות ולא לדאוג לשום דבר. בית דיור מוגן הוא מקום מעולה גם להכיר אנשים אחרים, לעשות חברים ולהפיג את הבדידות. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם