פעילות גופנית למבוגרים

פעילות גופנית למבוגרים
העובדה כי פעילות גופנית תורמת לבריאות בכל גיל, איננה דבר חדש, ועדיין מבוגרים רבים נמנעים מלבצע פעילות כזו, בגלל חששות שונים. במאמר זה נדבר על חשיבות הפעילות הגופנית, איך מתחילים לעשות פעילות גופנית בגיל מבוגר, אילו אפשרויות עומדות בפנינו ועוד.

חשיבות פעילות גופנית בגיל מבוגר

פעילות גופנית תורמת רבות לבריאות הגוף והנפש, ומומלץ לעסוק בה באופן שוטף כבר מגיל צעיר. ישנם אנשים שלוקחים את זה ברצינות רבה ואף משתתפים בתחרויות שונות או אפילו הפכו זאת למקצוע, אבל רוב האנשים שעושים פעילות גופנית, עושים זאת 2-3 פעמים בשבוע למשך חצי שעה עד שעה בכל פעם. 
חוסר בפעילות גופנית, יכול לגרום לנזקים בגוף שיהיה מאוד קשה לשקם אותם בגיל מאוחר יותר - בעיות גב, השמנה, מדדים שאינם מאוזנים וכדומה - כל אלו ועוד רק ילכו ויחמירו.
פעילות גופנית משפרת סיבולת לב-ריאה, כל הקשור לתפקוד מערכת השרירים וגם את מחזור הדם. כמובן שיש לה עוד יתרונות רבים, אבל אלו העיקריים. ביצוע פעילות גופנית יהיה יעיל יותר בשילוב עם תזונה נכונה ובריאה - בגיל המבוגר במיוחד.

פעילות גופנית בגיל מבוגר - איך מתחילים?

אם לא עסקתם בפעילות גופנית שבשגרה במהלך חייכם, דעו שניתן להתחיל לעשות זאת בכל גיל. בין אם בריאותכם תקינה או שהנכם סובלים ממחלה כלשהי או מצב גופני מסוים - חובה להתייעץ עם רופא המשפחה בעניין. לאחר שקיבלתם את ברכתו, התחילו עם פעילויות שיהיה לכם כיף לעשות (כמובן במסגרת היכולות הפיזיות שלכם): הליכה למרחקים (בכל פעם הוסיפו עוד קצת מרחק), שחיה, פילאטיס, חדר כושר (עם הדרכה צמודה ובניית תכנית המתאימה ליכולותכם) וכדומה. 
אם אתם סובלים ממצבים גופניים כלשהם (כאבי ברכיים או גב, מחלות וכו') ואתם לא יודעים איך להתחיל, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע בתחום כגון מאמן כושר המתמחה בפעילות גופנית בגיל מבוגר. ישנם תחומי ספורט שאם עוסקים בהם באופן לא נכון, הדבר עלול לגרום נזק, במיוחד אם אתם כבר סובלים ממשהו, ולכן עדיף לקבל ייעוץ מקצועי. אם אתם עוברים טיפולי פיזיותרפיה - ידעו את המטפל בעניין הפעילות הגופנית - גם הוא יוכל לייעץ לכם, והעובדה כי הוא כבר יודע מהן היכולות הפיזיות שלכם, רק תעזור לו לתת לכם ייעוץ מדויק.

איך פעילות גופנית עוזרת לשיפור מצב הרוח אצל מבוגרים?

אצל מבוגרים, ידוע כי ככל שעובר הזמן, ישנה נטיה ללקות בדיכאון, חרדות, הרגשת בדידות וכדומה - אובדן של בני זוג או חברים, חוסר הרצון לצאת מהבית וכיוצא בזה - גורמים לכל הנזכר לעיל.
דעו שפעילות גופנית יכולה לשפר פלאים את מצב הרוח וגם את הרגשת הבדידות. כיצד?
  • פעילות גופנית מתבצעת לרוב מחוץ לבית: כך נוצר מצב שלפחות מספר פעמים בשבוע אתם יוצאים לפעילות חיצונית ולא מסתגרים בבית.
  • מפגש עם אנשים חדשים: חלק מהפעילויות ניתן לבצע בקבוצה, כגון פילאטיס, קבוצות הליכה שכונתיות וכדומה. חלק אחר של הפעילויות מתבצעות בחברת אנשים אחרים, כגון שחיה, חדר כושר ועוד. כך אתם פוגשים אנשים חדשים ומתחילים חברויות חדשות. אגב, גם אם יש לכם חברים שעושים פעילות מסוימת - תוכלו להצטרף אליהם וליצור לעצמכם מסגרת.
  • הפרשת סרוטונין ואנדורפינים: מחקרים רבים שנעשו בעשרות השנים האחרונות, הראו כי פעילות גופנית כלשהי אפילו של 20-30 דקות ביום, גורמת להפרשה מוגברת של סרוטונין ואנדורפינים שנותנים תחושת רוגע ומעלים את מצב הרוח.

פעילות גופנית במסגרת דיור מוגן

במידה ואתם חושבים לעבור לבית דיור מוגן, או שאתם כבר מתגוררים באחד כזה, אתם וודאי יודעים שכל בית דיור מוגן שמכבד את עצמו, יש חדר כושר, חדרי חוגי ספורט ואף בריכה, כי חשיבות הפעילות הגופנית ברורה להנהלת הבית והם מעודדים את העיסוק בה.
היתרונות של ביצוע פעילות גופנית במסגרת הדיור המוגן:
  • חדר הכושר מאויש במאמן כושר המתמחה בגיל השלישי ובשל כך הוא ידע להתאים את תכנית האימונים לגיל וליכולות
  • הבריכה מאובזרת באביזרי בטיחות עבור הגיל השלישי ומתקיימים בה חוגי מים המותאמים למבוגרים
  • חוגי הספורט אף הם מותאמים לגיל המבוגר והמדריכים מתמחים בהעברת שיעורים לגילאים אלו

 
בואו לביקור אישי. נשמח לארח אתכם.
התקשרו 09-7662626
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
   

דיור מוגן - בית גיל פז
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב גבורות 1 כפר-סבא
טל': 09-7662626

 

מפת אתר