פעילויות פנאי בגיל השלישי

פעילויות פנאי בגיל השלישי
בגיל מבוגר נוצר מצב בו, ובמיוחד לאחר היציאה לגמלאות, פתאום יש לנו הרבה זמן - הרבה שעות פנויות כל יום. אז מה עושים עם כל השעות האלה? התשובה פשוטה: חשוב למלא את הזמן בכל מיני פעילויות, לא כדי להעביר את הזמן, אלא כי חוסר מעש הוא אויב מר של הגיל השלישי. חוסר מעש גורם להזדקנות מואצת, לירידה בכושר גופני ושכלי, ובסופו של דבר עלול לגרום לדיכאון. אין זה אומר שאסור לנוח, להיפך, צריכים גם לנוח אבל צריכים גם להמשיך להיות פעילים. תתפלאו כמה שנים ניתן להרוויח בעזרת פעילות נכונה וקבועה בגיל זה… אז אם גם אתם אינכם מוכנים לוותר ומעוניינים לחיות את חיי הגיל השלישי בצורה הטובה ביותר, הנה לכם מספר רעיונות לפעילויות שכיף לבצע בשעות הפנאי שלכם.

התעמלות בגיל השלישי

התעמלות היא פעילות מאוד מומלצת ובריאה בגיל השלישי (וכמובן שגם לפני גיל זה) והיא גם מהנה. ניתן לבצע התעמלות במסגרת קבוצה, למשל פלדנקרייז, צ'י קונג, התעמלות על מזרונים או כיסאות, התעמלות במים עוד. ניתן גם לבצע את אותה ההתעמלות לבד אך המימד החברתי מוסיף לעניין ולכיף שבפעילות. עוזרים אחד לשני, מדרבנים אחד את השני, משווים הישגים והתקדמות ועוד. זאת גם דרך טובה להכיר אנשים חדשים ולרכוש חברים. תוכלו למצוא חוגי התעמלות לגיל השלישי במתנ"ס, מועדון קשישים, או במסגרות מגורים כמו בית אבות או בית דיור מוגן

תחביבים בגיל השלישי

לחלק מאיתנו היו תחביבים לפני הגעה לגיל השלישי ולאחרים, מומלץ לרכוש כאלה חדשים. התחביבים הם דרך נהדרת להפעיל גם את הגוף וגם את המוח שלנו בדרך מהנה ומתגמלת. תחביבים יכולים להיות, משחקים כגון קלפים, משחקי חברה, תשבצים, פאזלים, ביליארד, ציור ופיסול, גילוף עץ, עבודות יד, אומנות שימושית, שירה, ועוד. בחרו בתחביבים מהנים עבורכם, אולי גם כאלה שיקרבו אתכם לחברים חדשים ולמשפחה (כמו משחקי מולטימדיה עם הנכדים) ותהנו מהם - פשוט ככה. 

שחיה בגיל השלישי

שחיה היא כמובן גם סוג של התעמלות והיא מאוד מומלצת, אך היא מיוחדת מאחר והיא מאפשרת אימון בתנאים טובים המקלים על הגוף שלנו. המים והציפה בהם, מפחיתים את העומס על השרירים, המפרקים והעצמות כך שקל יותר ובטוח יותר לבצע פעילות גופנית. שחיה גם עוזרת לפתח סיבולת לב-ריאה שהיא חשובה מאוד בכל גיל. אם ישנה בריכה מקורה ומחוממת (לא יתר המידה), חום המים גם הוא מקל על התנועה של הגוף, במיוחד לאלה הסובלים מכאבי מפרקים. גם אם אינכם יודעים לשחות, לא מאוחר בשביל ללמוד, ואף תוכלו להנות מההישג! אפשר גם להתארגן במשחקים שונים במים, משחקי כדור למשל המסייעים בהפעלת הגפיים העליונות תוך שיפור היציבה והיציבות.

טיולים לגיל השלישי

טיולים הם דרך נהדרת גם לגלות מקומות יפים ומעניינים וגם לבצע פעילות גופנית - בעיקר הליכה. כמו כן, שווה להשתתף בטיולים קבוצתיים כך שתוכלו גם להכיר אנשים חדשים ולרכוש חברים חדשים על הדרך.
נסו להשתתף בטיולים בחיק הטבע, בפארקים לאומיים, בישראל ובחו"ל, טיולים במוזיאונים ומקומות מעניינים אחרים, למשל טיולי היכרות בערים שונות ועוד. 

פעילויות העשרה בגיל השלישי

פעילות העשרה היא עוד דרך מעניינת לרכוש ידע, להרחיב אופקים ולהחשף לדברים שלא הכרתם. בין האפשרויות, ניתן למנות:
  • הרצאות: בכל נושא, כמובן עדיף בנושא שמעניין אתכם אבל נסו גם להיחשף לנושאים שלכאורה לא קורצים לכם או נושאים חדשים באופן כללי, ואולי תגלו עניין חדש.
  • לימודי שפות: ללמוד שפה היא דרך נהדרת להפעיל את המוח ואת הזיכרון שלנו. זה גם יכול להיות שימושי במהלך הטיול הבא שלכם בחו"ל...
  • קריאת ספרים: קריאה מומלצת בכל גיל, היא דרך ללמוד, להפעיל את הראש, את הדמיון ואת הזיכרון. תוכלו גם לחלוק את החוויות שלכם עם חברים או במסגרת חוגים לקריאת ספרים.
  • כתיבה: כתיבה יכולה להיות פעילות מאוד מהנה, היא מחייבת להפעיל את המוח שלנו, לבלות בזיכרונות ועוד. סיפור חייכם, גם אם אתם חושבים שהוא אינו כזה מעניין, תתפלאו לגלות שאת הדורות הצעירים הוא יכול מאוד לעניין. הנכדים ישמחו לקרוא את הסיפורים שלכם, אם לא עכשיו, לבטח בעתיד. 
  • לימודים באוניברסיטאות ומכללות (קיימות תוכניות מיוחדות לגיל השלישי): למה לא לנצל את הזמן הפנוי וללמוד דברים חדשים? תמיד רציתם ללמוד על נושא מסוים ופשוט לא הזדמן לכם מכל מיני סיבות (החיים…)? עכשיו הזמן לשנות את זה ולחזור לספסל הלימודים. 
  • צפייה בסרטים והשתתפות בשיח לאחר ההקרנה (בסינמטקים השונים).
  • מופעי תרבות שונים כמו הצגות תיאטרון, מחול ועוד.
  • התנדבות: סביר כי במהלך השנים רכשתם לא מעט ידע, למה לא לתרום אותו? תתפלאו כמה אנשים ישמחו להיעזר בידע והיכולות שלכם וללמוד מכם, לקבל ייעוץ והדרכה. זוהי גם דרך נהדרת להרגיש כי אתם תורמים בסביבה שלכם.
למעשה, אין ממש מגבלה למה שניתן לבצע בפנאי שלכם בגיל השלישי, כל עוד לא קיימת מגבלה אמיתית וככל שתשתתפו ביותר פעילות ובמגוון רחב, כך ייטב לכם. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם