פעילויות חברתיות בגיל הזהב

פעילויות חברתיות בגיל הזהב
בגיל הזהב נוצר לכם זמן רב פנוי, אותו אפשר לנצל בדרכים רבות. אין יותר צורך לעבוד, הילדים כבר גדולים ודואגים לעצמם ולכם יש יותר זמן והרבה פחות דאגות יום-יומיות.
אמנם תמיד יש סידורים קטנים או הענקת עזרה לילדים שלכם עם הנכדים וכדומה, אבל זו לא המשרה המלאה שמילאה את יומכם. אתם יכולים להשקיע את הזמן שלכם בעצמכם ובבילויים עם חברים.
בין אם יש לכם חברים טובים משנים עברו או שאתם רוצים ליצור קשרים חדשים בנוסף, זהו זמן מצוין לעשות כך. עוד חשוב לדעת, כי האינטראקציה עם בני אותו הגיל, הנמצאים באותו השלב בחיים מסייעת לקבלת המצב החדש של תקופת הפנסיה, בה כל סדר היום ואופי החיים משתנה מהקצה לקצה.
 
רעיונות לבילויים, טיפים ליצירת קשרים חדשים ועוד – במאמר הבא.

איך יוצרים קשרים חברתיים בגיל הזהב

סביר להניח שלרובכם יש חברים וותיקים איתם שמרתם על קשר לאורך השנים, בין אם אלו חברים מבית הספר התיכון, הצבא, ממקומות העבודה השונים או חברים שהכרתם בשכונת מגוריכם.
ובכל זאת תמיד אפשר ליצור קשרים חברתיים חדשים, במיוחד עכשיו כשיש לכם זמן ופנאי.
 
אז איך ואיפה עושים את זה?
חוגים, ספריה, קאנטרי קלאב, טיולים מאורגנים ועוד – אלו מקומות נהדרים לפגוש בהם אנשים חדשים. תמיד אפשר להצטרף לשיחה, או להתחיל בברכת "בוקר טוב". אם יש כימיה טובה, הקשר יתגלגל ויתעבה עם הזמן. היתרון במקומות אלו, הוא הימצאותם של אנשים הדומים לכם בהווייה ובתחומי העניין, ולכן יהיה לכם יותר קל להתחיל לדבר.
גם הכרות דרך חברים קיימים היא טובה בדרך כלל, כי יש כבר חבר משותף שהחברות ביניכם כבר מבוססת על ערכים מסוימים שאותו חבר גם חולק עם חברים אחרים שלו, ולכן גם כאן סביר להניח שתמצאו אנשים שיהיה לכם נוח בחברתם.
אם החלטתם לעבור לבית אבות או בית דיור מוגן, מציאת חברים חדשים תהיה ממש פשוטה – כולם נמצאים במקום אחד מרוכז, וזה רק עניין של זמן עד שתתחילו להכיר אחד את השני במסגרות הפעילויות השונות.

אילו פעילויות ניתן לעשות עם חברים בגיל הפנסיה

בגיל הפנסיה תוכלו לתכנן לכם את היום כרצונכם בפעילויות שונות אותן תוכלו לעשות עם חברים. יש אמנם דברים שנחמד לעשות לבד, אבל יש המון דברים שיותר כיף לעשות יחד:
  • בתי קפה ומסעדות: בכל מקום היום פזורים בתי קפה ומסעדות. רובם הגדול נגיש ונוח להגעה. תמיד כיף להתפנק בקפה ועוגה, או ארוחה טובה ביחד עם חברים. אפשר לשבת ולדבר בנוחות, עם מיזוג נעים ואוכל טוב, תוך כדי שהשיחה קולחת. בין אם מדובר בחברים שלא פגשתם הרבה זמן או חברים קרובים יותר איתם אתם נפגשים לעיתים קרובות יותר ומתעדכנים אחד עם השני על החיים, הילדים, הנכדים וכל השאר.
  • טיולים מאורגנים: זוהי פעילות כיפית, בה צוברים חוויות חדשות, מפעילים את הגוף, לומדים דברים חדשים וגם מבלים עם החברים. על הטיולים האלה אתם יכולים לדבר גם אחר כך וביחד להעלות זיכרונות נעימים.
  • חוגים: זוהי מסגרת מצוינת ליהנות בה עם חברים – חוץ מהלמידה עצמה ומהשיחות תוך כדי, תוכלו ללמוד אחד מהשני, לעזור אחד לשני (אם מדובר לדוגמה בעבודות יד), ועוד.
  • פעילות גופנית: הליכה משותפת או ריצה הן פעילויות בריאות באופן כללי (כמובן לאחר התייעצות עם רופא), והן נחמדות אף יותר כאשר עושים אותם ביחד. אפשר לעשות זאת עם חבר הגר קרוב אליכם, או עם קבוצה מאורגנת של חברים. אפשר לשוחח תוך כדי ולעודד אחד את השני. אם אתם מאומנים מספיק, תוכלו אף להשתתף יחד באירועים מאורגנים של צעדות או מרוצים – הכל בהתאם ליכולות שלכם.
  • חופשה בארץ או בחו"ל למבוגרים: אם אתם אוהבים לנפוש מדי פעם ולהכיר מקומות חדשים, יהיה כיף לעשות זאת עם החברים הטובים שלכם. חופשות כאלו כדאי לעשות יחד עם חברים טובים יותר, המכירים אתכם היטב ואתם אותם, וכל זאת על מנת להימנע כמה שניתן מעניינים לא נעימים או ויכוחים שיכולים לצוץ במהלך החופש. תוכלו ליצור זיכרונות חדשים וחוויות עליהן תוכלו לדבר עוד שנים רבות קדימה.
  • יציאה לסרט או תיאטרון: בילוי נהדר ל-2-3 זוגות חברים. לפני או אחרי ההצגה תוכלו גם לשתות קפה יחד ולדבר. מבחינת סרטים – קיימות גם הקרנות בבוקר ובצהריים כאשר אין עומס בבתי הקולנוע בימים שאינם חופשות בית ספר.

מסגרת פעילות חברתית למבוגרים

לא חסרות מסגרות המיועדות לפעילות חברתית של מבוגרים:
  • הרשויות המקומיות מפעילות חוגים במתנ"סים המפוזרים ברחבי מקום היישוב או מרכזי יום לקשיש
  • בתי אבות ובתי דיור מוגן מקיימים פעילויות שונות ומגוונות במסגרתם, כגון חוגים, הקרנות סרטים, הרצאות, טיולים מאורגנים, פעילויות ספורט ועוד. תכנית פעילויות לדוגמה ניתן לראות בקישור זה
  • משרדי נסיעות מארגנים טיולים או נופשונים (בארץ ובחו"ל) המותאמים למבוגרים
  • אוניברסיטאות, מכללות ומוסדות פרטיים המקיימים הרצאות בודדות או תכניות הרצאות שנתיות עבור מבוגרים
  • פארקים ומסלולים מסודרים בהם ניתן לטייל באופן עצמאי בחבורה, אם מתאפשר לכם מבחינה פיזית. יש לוודא לפני ההגעה למקום כי הוא מונגש

ועכשיו מה שנותר לכם הוא לבחור פעילות וליהנות עם החברים!

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם