עצות לשיפור איכות החיים בגיל השלישי

עצות לשיפור איכות החיים בגיל השלישי
מאמר זה מכיל מידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ מקצועי
 
אין כל ספק שכל אחד ואחת מאתנו היה רוצה לחיות את חייו בגיל השלישי בצורה הטובה ביותר, עם איכות גבוהה ככל הניתן. אם קיימים אירועים ונסיבות עליהם אין לנו שליטה, עדיין יש הרבה מה לעשות על מנת להבטיח לעצמנו איכות חיים טובה יותר. מוכנים? יש לנו כמה עצות בשבילכם. 

מדוע חשוב לשמור על איכות חיים טובה בגיל מבוגר

בצורה הפשוטה ביותר – שמירה על איכות חיים בגיל מבוגר תבטיח כי תחיו את חייכם בצורה קלה ומהנה הרבה יותר. נכון שהגוף שלנו הולך ומזדקן אך אין זו סיבה לירידה באיכות החיים והיום-יום. בהחלט אפשר להאט את קצב ההזדקנות ולנקוט בצעדים אשר ישפרו את החיים שלנו בצורה מוחשית. קבלת הגזרה וחוסר נקיטת צעדים מתאימים עשויים אף להאיץ את קצב ההזדקנות ולהפוך את חיינו לפחות טובים וחבל. הבשורה היא שזה באמת לא כל כך קשה להגיע לשיפור משמעותי באיכות החיים, פשוט צריך להחליט ולהתחיל לשנות.

תזונה נכונה לשמירה על איכות חיים בגיל מבוגר

היום מודעים יותר ויותר לתזונה נכונה בכל גיל, אבל בגיל מבוגר עניין זה הופך להיות חשוב הרבה יותר. באופן כללי – כל מה שאנחנו שמכניסים לגוף משפיע על מערכות הגוף שלנו כגון שרירים, מוח, לב, ריאות ועוד. מאחר וכל מערכות גופנו פחות יעילות בגיל מבוגר, חשיפתם למזונות לא בריאים עשויה לפגוע בהם הרבה יותר. לכולנו יש הרגלי אכילה שצברנו לאורך השנים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות, ואף פעם לא מאוחר להתחיל בשינוי. תתפלאו כמה תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לשפר את איכות חייכם. 
הנה כמה טיפים בנושא התזונה:
  • מאכלים עתירי שומן: לא צריך להוכיח יותר שאחוזי שומן גבוהים בדם פוגעים בבריאות. אין זה אומר שאסור לאכול שומנים בכלל, הם בכל זאת חשובים לגוף שלנו והם לוקחים חלק בתהליך ספיגת ויטמינים שונים. אז איזה שומנים עדיפים? לרוב מומלץ על תזונה מבוססת שמן זית איכותי והתרחקות מכל שומני הטרנס התעשייתיים. נסו גם להמעיט בכמות השומנים. שומנים מן החי גם מותרים אך בכמות מתאימה (כמובן גם בהתאם למצבכם הרפואי). בכל פעם שאתם רוצים להשתמש בשמן, חשבו אם זה נחוץ ואם ניתן להקטין את הכמות. העדיפו בשר ודגים פחות שמנים והשתדלו להימנע מאוכל מטוגן. כמובן עשו מאמץ לבשל בעצמכם ולא לקנות אוכל מוכן, אלא אם אתם יודעים בוודאות שהוא עשוי באופן שמתאים לכם ושיש לכם אינדיקציה על תכולתו האמיתית כמו למשל בבתי דיור מוגן
  • מלח: זה הזמן להמעיט במלח. כולנו רגילים להרבות בהמלחת האוכל והדבר מזיק לבריאות, במיוחד בגיל מבוגר. מלח הוא אחד מגורמי הסיכון הידועים לגרימת מחלות ותמותה. אם קשה לכם להיפרד מתיבול במלח, נסו להשתמש בסוגי תיבול אחרים כגון מיץ לימון או במלח פחות מתועש המכיל מינרלים טובים. גם כאן כדאי להימנע מאוכל מוכן ומתועש שלרוב מכיל כמות גדולה מאוד של מלח על מנת לספק טעם. רק כשאתם מבשלים בעצמכם, תוכלו לשלוט באמת בכמות המלח וכדאי כמה שפחות. 
  • סוכר: רובנו אוהבים מאכלים מתוקים, אך אכילת סוכר בכמות מוגזמת יכולה להוביל למחלת סכרת, מחלות כלי דם ולב ובגיל מבוגר, וזה ממש לא רצוי. גם כאן קשה להימנע מסוכר אם רגילים לקנות אוכל מוכן. הוא נמצא חבוי כמעט בכל דבר – שתיה קלה, אוכל, ממרחים ועוד. גם אם כתוב שהמוצר ללא תוספת סוכר, אין זה אומר שהוא לא מכיל כמות סוכר גבוהה. עדיף להכין בעצמכם את האוכל ולשלוט בכמות הסוכר, ומבחינת שתייה עדיף להתבסס על מים. זהו שינוי שקצת קשה לעשות בגיל מבוגר (הן מבחינת סוכר והן מבחינת מלח, מאחר ותחושת הטעם נפגמת בגיל מבוגר והנטייה תהייה לצרוך עוד יותר כדי להגיע לטעם המוכר). לכן חשוב להיות ערים לכך. אין חובה להפסיק את הצריכה באופן מוחלט מהיום למחר (אלא אם יש לכך הצדקה רפואית), אך בהחלט ניתן פשוט להתחיל ולהקטין את הכמויות יום אחר יום. את הסוכרים עדיף לקבל ממקורות טבעיים כמו פירות ירוקות, אך גם כאן אסור להפריז שכן גם אם הסוכר טבעי, הוא עדיין סוכר. 
  • אוכל מתועש או משומר: נכון, זה קל ומהיר ולא בא לנו לבשל שעות במטבח, אבל מזונות אלה עשויים להיות מזיקים מאוד לבריאות שלכם בגיל מבוגר. מזונות אלה מכילים חומרים רבים, חלקם טבעיים, חלקם הלא קטן כימיים, כגון חומרי טעם וריח, שומני טראנס, חומרים משמרים ועוד. אם רק תנסו לקרוא את התכולה על המוצר, תבינו שלא ניתן לדעת, למרות שמפרטים כל מיני קודים של חומרים (על פי חוק), לא ממש תוכלו להבין את משמעותם. אז עדיף להימנע מהם ככל הניתן. הדבר נוגע גם לאוכל מהיר וגם לחטיפים ועוגיות, משקאות קלים, גלידה, וכדומה.

פעילות גופנית בגיל מבוגר וכיצד היא מסייעת בחיי היום-יום

פעילות גופנית תשפר את כוח השרירים, את היציבות, את הנשימה, את העיכול, את המוח ועוד. למעשה פעילות גופנית משפיע לטובה על כל מערכות הגוף. בגיל מבוגר היא חיונית על מנת לשמור על איכות החיים ולהאט את ההזדקנות ככל הניתן. הערה חשובה לפני שאתם מתחילים לרוץ, חשוב להתאים את הפעילות למצבכם הפיזי והרפואי.
הבשורה הטובה היא שזה אף פעם מאוחר להתחיל בפעילות גופנית וליהנות משיפור בחיי היום יום שלכם. אין ספק כי תעדיפו לחיות בפחות כאבים, עם מפרקים גמישים יותר ולהיות מסוגלים לבצע יותר דברים ולהיות אנרגטיים יותר. אז אל תחכו למחר. יש כיום היצע רב ביותר של פעילויות גופניות כך שאין ספק (ואין תירוץ) שתמצאו לפחות אחת ממנה תוכלו ליהנות. אגב, עם גוף שמתפקד טוב יותר, גם תרגישו מאושרים יותר. מומלץ על כחצי שעה פעילות גופנית יומית. בבתי דיור מוגן ובמסגרות עירוניות שונות, ישנן פעילויות גופניות המתאימות לאוכלוסייה המבוגרת – מבחינת אופי ההדרכה, קצב התרגול ורמת הקושי.

למה כדאי לדאוג לתעסוקה יומיומית בגיל השלישי

חוסר מעש הוא אחד האויבים היותר גדולים של הגיל המבוגר. ברור שאפשר לקחת את החיים בצורה רגועה יותר, כי עבדתם כל חייכם וזה הזמן ליהנות מהם. אבל אין זה הזמן לשבת כל היום ולא לעשות כלום (לראות טלוויזיה לא נחשב עשייה…). חוסר מעש גורם להאצת תהליכי ההזדקנות והופעת מחלות שונות, חלקן קשות ומסכנות חיים מבחינה גופנית ומנטלית.
משמעות התעסוקה אינה בהכרח עבודה. למרות שחלקכם לבטח תחליטו להמשיך לעבוד גם אחרי גיל הפנסיה וזה כמובן נחשב לתעסוקה מצוינת, רובכם תעדיפו לנצל את גיל הזהב לדברים אחרים, וחשוב למצוא חלופות מתאימות. אם תדאגו לתעסוקה יומיומית לעצמכם, תזכו להרגיש שבעי רצון הרבה יותר מחייכם, תהיו מאושרים יותר, היכולות הפיזיות והמוחיות שלכם יהיו טובות הרבה יותר ולאורך שנים רבות.
אז איזו תעסוקה מומלצת? באמת שלא חסרות אופציות: חוגים, הרצאות, התנדבות, ספורט, לימודים, טיולים, תחביבים, מפגשים חברתיים, ועוד ועוד. מומלץ לשריין פעילות אחת בשעות הבוקר ואחת נוספת לאחר הצהריים, כל ימות השבוע. בשבת כמובן אפשר לנוח יותר, אבל עדיין מומלץ לשמור על סדר יום קבוע. הישארו עסוקים ותגלו כמה זה מהנה. זה הזמן גם להוציא לפועל את כל הדברים שחלמתם לעשות במהלך החיים ולהתחיל לבצע אותם, יש גם כאלה שהולכים ללמוד לצנוח בגיל 80 ויותר, אז השמיים הם באמת הגבול. 

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם