על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות

על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.

בית אבות מול דיור מוגן

בחירה או הכרח

המעבר למגורים בבית אבות מתבצע בדרך כלל בגלל צורך (רפואי או נפשי) ולא מתוך בחירה. בית אבות סיעודי מתאים לקשישים שסובלים מהתדרדרות בריאותית ונזקקים לתמיכה כלשהי בתפקוד היומיומי. ישנם קשישים שנדרשים לסיוע קל בלבד, ישנם כאלה שזקוקים לטיפול סיעודי צמוד, ויש קשישים שמוגדרים כתשושי נפש וזקוקים לטיפול אינטנסיבי יותר. כל קשיש עובר הערכת נזקקות לפני קליטתו וממנה נגזרת רמת הטיפול שידרש.

לעומת בית האבות, המעבר לבית דיור מוגן הוא בדרך כלל מתוך בחירה אישית של אנשים מבוגרים, עצמאיים שמתפקדים כהלכה בחיי היומיום. אנשים אלה מעוניינים להמשיך את שיגרת חייהם בנוחות מרבית, בדירה פרטית מרווחת ומפנקת, עם חיי חברה תוססים בחברת אנשים בני גילם.
 

סדר היום

סדר היום בבית אבות בדרך כלל מתוכנן מראש, אינו גמיש ואינו מתחשב בצרכי הפרט. במסגרת דיור מוגן סדר היום נקבע על ידי הדייר עצמו בהתאם לצרכיו ולתחומי ההתעניינות שלו. בבית אבות שעות הביקור של האורחים מוגבלות, בעוד שבדיור מוגן, הבית פתוח, אינו מגביל ביקורים והאורחים חופשיים להגיע בכל עת, לפי רצונו של הדייר. הדיירים ממשיכים בעצם לנהל את חיי היומיום הרגילים שלהם, ללא פיקוח מלמעלה.

סדר יום עשיר לפי בחירת הדייר מציע בית גיל פז שמפרסם בכל חודש לוח פעילויות מגוונות לכל יום, מהבוקר ועד לשעות הערב, וכל דייר יכול לבחור בפעילות המתאימה לו. למשל ביום פעילות אחד יכולים הדיירים להשתתף, בין היתר, ב-8:45 בשעת התעמלות במים בבריכה, ב-9:00 בשיעור ציור ורישום; ב-16:30 בחוג לאנגלית ובערב בהרצאה על יחסי ישראל ארה”ב. כלומר, הבית מציע מגוון של פעילויות בתחומים שונים, כך שכל דייר יוכל לבחור את הפעילות המתאימה לו.

לחצו כאן לרשימת הפעילויות המוצעות בגיל פז
 

פרמטרים לבחירת הדיור המתאים

הבחירה בבית אבות היא מסובכת ומורכבת יותר מאשר במסגרת דיור מוגן, משום אופייה של האוכלוסייה ששוהה בו. בבחירה בבית אבות יש לבחון את הנקודות הבאות:
  • מספר הדיירים שחולקים את אותו החדר.
  • שירותים ומקלחות משותפים או פרטיים.
  • אפשרות של הדייר לעצב את החדר לפי טעמו.
  • טלפון וטלביזיה בחדר
  • אזורי מפגש לבני המשפחה ולאורחים.
  • הגבלה של שעות הביקור.
  • קיום פעילויות תרבות והעשרה.
כל הנקודות הללו אינן רלוונטיות כאשר מתייחסים למסגרת דיור מוגן, משום שכל הדירות הן פרטיות, מרווחות וכוללות מטבחון טלביזיה, טלפון, שירותים ומקלחות צמודים.
 

עלויות

ההבדל בין בית אבות לדיור מוגן בא לביטוי גם בעלויות. כפועל יוצא מהסטנדרט הגבוה של רמת השירותים והדיור, השהות בדיור מוגן יקרה יותר מבית האבות. בנוסף, העלות בדיור מוגן ממומנת על ידי הדייר עצמו, ואילו במימון הדיור בבית האבות משתתפת גם המדינה, תלוי במצבו של הקשיש.

בירור עלויות ופרטים נוספים של מחירי דיור מוגן גיל פז

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם