עזרים למבוגרים בגיל השלישי

עזרים למבוגרים בגיל השלישי
עם העליה בגיל, דברים שהיו קלים לביצוע יכולים להפוך לקשים יותר ואף מאתגרים. השרירים חלשים יותר, אולי סובלים מרעד, קושי בהליכה או שינויי תנוחה, חוסר יציבות ועוד הרבה מצבים שונים שהם פועל יוצא מהזדקנות הגוף וכמובן גם ממחלות שיכולות להופיע ולהקשות. למזלנו קיים היצע רב ביותר של עזרים שניתן לרכוש ואפילו כאלה שניתן להשאיל מגופים שונים לצורך זמני. כמובן שלא ניתן לפרט את כל רשימת העזרים המלאה במאמר זה, אך ריכזנו עבורכם דוגמאות מרכזיות של עזרים למבוגרים בגיל השלישי.

עזרי הליכה בגיל השלישי

אחד הקשיים המרכזיים בגיל השלישי הוא קושי בהליכה. יתכן כי זה קורה בעקבות הזדקנות טבעית עם החלשות כללית של רקמות הגוף, מחסור בפעילות גופנית, בעיות רפואיות וגם לאחר נפילות עם שברים באיברים שונים. עזרי הליכה כוללים מקלות, הליכונים, קביים וכן כל העזרים שעוזרים בהליכה והפחתת כאבים ולחצים כמו תחבושות, סדים וכדומה.

עזרי ניידות בגיל השלישי

במקרים בהם ההליכה קשה מדי, קיימים עזרים שיסייעו בניידות מכיסאות גלגלים פשוטים עד כיסאות גלגלים מתקדמים חשמליים, וישנם אף כסאות שיכולים לטפס במדרגות, כך שקשיש שגר בבניין ללא מעלית יוכל בכל זאת לצאת מדירתו (כסא זה דורש אדם נוסף לתפעול). כסאות גלגלים יכולים להיות מתופעלים באופן עצמאי או על ידי אדם נוסף.

כסאות מיוחדים לגיל השלישי

לא מדובר כאן בכיסאות גלגלים אלא בכיסאות מיוחדים שמטרתם לסייע בשלב הקימה מהכיסא, באספקת תנוחה בטוחה בתנאים שונים עוד:
  • כסאות לאמבטיה - מאפשרים ישיבה בטוחה באמבטיה ובמקלחת
  • כסאות מתרוממים לקימה קלה - כסאות בעלי מנגנון הרמה המאפשר קימה קלה
  • כיסא מעלית לאמבטיה - מאפשר כניסה ויציאה מהאמבט בצורה בטוחה וללא מאמץ
  • כיסא מעלית למדרגות - מאפשר עלייה וירידה במדרגות הבית (מנגנון קבוע)

עזרים כלליים לגיל השלישי

כאן נכללים אביזרים רבים היכולים לסייע בתחומים שונים לבני הגיל השלישי
  • שטיחים למניעת החלקה - לשימוש באמבטיה או בכל מקום מחליק אחר למניעת נפילות
  • ידיות אחיזה ומעקות - בשירותים, באמבטיה, במסדרונות ועוד, מאפשרות אחיזה ומניעת נפילה
  • קופסאות לתרופות - קופסאות מחולקות ומסומנות המא]שרות סידור תרופות לפי ימות השבוע, בוקר, ערב ועוד, כך שלא תשכחו איזו תרופה לקחת ומתי. קיימות גם אפליקציות לטלפון נייד שיכולות לתזכר אתכם בעניין איזו תרופה, מתי ובאיזה מינון לקחת, וגם להזכיר לכם מתי לבקש חידוש מרשם מהרופא.
  • טלפונים עם לחצנים גדולים - אפילו דבר פשוט כמו טלפון נייח יכול להיות אתגר בגיל השלישי, קשה להבחין בלחצנים הקטנים וללחוץ עליהם. טלפונים נייחים מיוחדים הם בעלי לחצנים גדולים וברורים כך שקל להשתמש בהם. גם בטלפונים ניידים ישנם עזרים, ניתן להגדיל את גודל הכפתורים והגופנים, ניתן לחייג לפי דרישה קולית ועוד.
  • חבלים לקימה מהמיטה - חבלים עם ידיות אחיזה או בלי המחוברים למיטה כך שניתן למשוך אותם ולהיעזר בהן לקימה ושכיבה. 
  • ידיות השחלת גרביים - אם קיים קושי בהתכופפות והשחלת גרביים, זהו מתקן שיסייע לכם. 
  • ידיות מכפתרות - ידית מיוחדת שעוזרת להשחיל ולכפתר את הכפתורים של חולצות ומכנסיים.
  • שולחנות למיטה - אם סתם בא לכם להתפנק בארוחת בוקר במיטה או בקריאת ספר, עבודה על מחשב וגם אם מסיבה כלשהי אתם מרותקים זמנית למיטה, שולחנות אלא יאפשרו לבצע את כל המטלות במיטה בצורה נוחה. 
  • כריות ומזרונים מיוחדים - ישנם סוגים שונים כגון מתנפחים, מונעי כיבים ועוד.
  • מיטות חשמליות - מיטות בעלות מנגנון חשמלי בדומה לאלו שבבתי החולים עם אפשרות הרמה והורדה של חלקים שונים של המיטה בעזרת כפתור. 
  • סכו"ם עבה לאחיזה טובה יותר - אם קשה לאחוז בדברים קטנים יותר, סט סכו"מ זה הוא בעל ידיות מעובות שאינן מחליקות שיעזרו לכם לאכול בבטחה. 

עזרי שמיעה בגיל השלישי

אין זה נדיר שהשמיעה נפגעת בגיל מבוגר ועזרי שמיעה באים לסייע בשמיעה טובה יותר כך שניתן יהיה לתקשר טוב יותר עם הסביבה, לשמוע טלוויזיה ועוד. קיימים סוגים רבים של מכשירי שמיעה ורצוי להתייעץ עם איש מקצוע בעניין, שכן ככל שהמכשיר יתאים בדיוק רב יותר לאוזן, כך המשתמש יהנה ממנו יותר.
 
זכרו כי לא כל העזרים הם חובה, לפעמים הם פשוט משפרים את איכות החיים, מקלים על כאבים ולכן אין להימנע מלהשתמש בהם. לדוגמה מקל הליכה נתפס אצל הרבה מבוגרים כסימן מובהק של זקנה. הם לא מוכנים להיראות עם מקל הליכה כי רוצים להיראות צעירים. אבל אם הם לא יציבים כל כך בהליכה או עמידה, ללא מקל הדבר עשויי במהרה להוביל לנפילה, שברים ועוד, שבגיל זה חייבים להימנע מהם. שבר פשוט יכול להוביל לריתוק ארוך למיטה או חוסר יכולת לתפקד עצמאית ויכול לגרום להידרדרות מהירה במצב הבריאותי. אם אתם מרגישים קושי אפילו קל בביצוע מטלות כלשהן בחיי היום יום שלכם, אל תהססו, סביר כי קיים עזר לכל צורך שלכם. חשוב ליהנות מהחיים, לא לסבול ועזרים קיימים כדי להקל על חייכם. 
כמו כן, עזרים רבים ניתן למצוא בעמותות השאלה כגון "יד שרה" במחיר סמלי, וכן ישנם ספקים של קופות החולים המאפשרים קנייה של חלק מהעזרים הללו בהנחה משמעותית כבר במעמד הרכישה ללא הצורך להתעסק עם ביורוקרטיה של טפסים והחזרים. עזרים אחרים תוכלו לרכוש ולקבל החזר מקופות החולים או מביטוחים פרטיים, או לרכוש במחיר מלא במידה והם אינם מכוסים על ידי אף אחד מהגופים הנ"ל.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם