מה זה הגיל הרביעי

מה זה הגיל הרביעי
מושג הגיל השלישי מוכר לכל אבל זה של הגיל הרביעי פחות למרות שהוא הופך נפוץ יותר ויותר. אז אם אתם רוצים להבין למה מתכוונים כאשר מדברים על הגיל הרביעי, הגעתם למקום הנכון. 

מושג הגיל הרביעי

מושג הגיל הרביעי מתייחס לאנשים בגילאים 85-120 שנים. בגילאים אלה, המבוגרים יכולים להיות במצבים שונים – מעצמאיים לחלוטין ועד סיעודיים ותשושים. פלח גיל זה אינו מונע דבר למעשה מאלה שהגיעו לחיות שנים רבות יותר, הכל בהתאם לרמת העצמאות שלהם, אפילו ניתן לעבוד בגיל זה. 

העלייה בתוחלת החיים והשפעותיה

עם שיפורים מתמידים באיכות הטיפולים הרפואיים, מודעות לשמירה על אורח חיים בריא ושיפור ביכולות כלכליות, כיום יותר ויותר אנשים מגיעים לגיל הרביעי. תוחלת החיים בישראל היא בממוצע אחת הגבוהות בין מדינות ה-OECD. הסיבות לכך הן רבות: כאמור שירותי רפואה איכותיים יותר, הן בחירום והן בטיפולים שוטפים, תזונה איכותית, מזג אוויר, תמיכה בקהילה, מודעות (תזונה, בריאות, פעילות גופנית ועוד), צריכת אלכוהול מופחתת (לעומת מדינות אחרות), שיעורי השמנת יתר נמוכים יותר ועוד סיבות רבות ושונות. אמנם מגפת הקורונה פגעה בעיקר באוכלוסיה המבוגרת, אך הנתונים מראים שלמרות זאת, השפעת המגפה על תוחלת החיים בישראל הייתה מוגבלת למדי עם ירידה קטנה בתוחלת החיים שצפויה להשתנות בחזרה לעלייה עם סיום המגפה ופתרונות מצילי חיים כמו חיסונים ויכולות התמודדות משופרות של מערכות הרפואה בארץ להתמודד עם המחלה. כך או כך ברור שכיום חיים שנים רבות יותר וטוב יותר מבעבר. 

התמודדות עם תופעות הגיל הרביעי ופתרונות

האם אתם עומדים להגיע לגיל הרביעי או כבר נמנים בקבוצה מיוחדת זו? גילאים אלה מגיעים עם אתגרים משלהם שלרוב ניתן להתמודד עמם עם קצת הבנה, הכנה ופעולה.
  • מגורים: גרתם שנים רבות בביתכם הנוכחי ולאט לאט הוא הופך פחות פרקטי לכם, יותר קשה לתחזוקה, גדול עליכם, ועוד. גם אם הגעתם לגיל זה, אין מניעה לעבור בית. זה אפילו יכול להיות כיף ומרענן. ניתן לבחור לעבור לדירה יותר מתאימה, אולי בבניין עם מעלית, בקרבת חנויות, שירותים שונים ותחבורה ציבורית. הבית צריך להיות מתאים תפעולית בהתחשב ביכולות שלכם, כמובן פיננסיות, אבל בעיקר ארגונומיות. לרוב כבר לא יהיה צורך בבית גדול כפי שהיה לכם, וצמצום לבית בממדים קטנים יותר יעזור לכם לשלוט בו בצורה טובה יותר וכן לתפעל אותו בצורה קלה יותר. גם צמצום החפצים והרהיטים יאפשר לכם סביבה קלילה ופתוחה יותר כך שיהיה לכם קל יותר לנוע בה. קיימת גם אפשרות לעבור לסביבת דיור מוגן בדירה פרטית הממוקמת בתוך מתחם המציע את כל השירותים ואת כל ההנאות בהישג יד וללא צורך ללכת רחוק. מעבר שכזה מומלץ לבצע עוד בגיל השלישי, כך שתוכלו ליהנות מכל הטוב שיש לדיור מוגן להציע ואף לשפר את איכות חייכם. 
  • מחלות: מחלות הן חלק בלתי נפרד מהחיים, ואנו יכולים לחוות אותן בכל גיל. בגיל מבוגר, ובמיוחד בגיל הרביעי כאשר הגוף שלנו כבר תהליך הזדקנות מתקדם יחסית, מחלות אפילו פשוטות לכאורה יכולות לסכן חיים. לכן חשוב לשמור עוד יותר על עצמכם, להיות קשובים לגוף שלכם ולפנות לסיוע רפואי מוקדם ככל האפשר עם הופעת סימנים חדשים ולא מוכרים. כיום בהרבה מקרים כל עוד מטפלים מוקדם, ניתן לעצור את התקדמות המחלה ואף לרפא אותה לחלוטין. 
  • מגבלות: בגיל הרביעי יתכנו מגבלות שונות בעקבות ההזדקנות, מחלות או תאונות (נפילות, שברים וכיו"ב). מגבלות פיזיות קלות אמנם יכולות להפריע לנו להתנהל במידה, אבל לרוב ניתן לעשות שימוש בעזרים שונים ולהמשיך להתנהל באופן עצמאי. מגבלות פיזיות יותר רחבות יצריכו עזרה לניהול חיים שוטפים, עזרה בניקיון הבית, ביציאה מהבית, בבישול ועוד, הכל בהתאם לרמת המגבלה. כיום קיימים מנגנוני תמיכה טובים למדי שיכולים לסייע לכם בגיל זה על מנת להמשיך להתנהל בצורה טובה עם עזרה חיצונית. מגבלות מנטליות מתקדמות כמו דמנציה, אלצהיימר וכדומה, לרוב יצריכו סיוע נרחב יותר שלא תמיד ניתן לקבל במסגרת הביתית הרגילה בשלבים המתקדמים של המחלות. 
  • כספים: כאשר חיים יותר שנים, ההוצאות הולכות וגוברות (רפואה בעיקר) ולכן חשוב להיערך נכונה לכך. כדאי לבדוק את הפנסיה שלכם, את הנכסים ועוד ולתכנן כך שיהיה לכם מספיק מקורות על מנת לחיות בצורה טובה. מומלץ להתייעץ בנושא זה עם מומחים בתחום. 
נכון שהגיל הרביעי מעמיד אתגרים נוספים לחיים, אך חשוב להבין שניתן להקטין במידה ניכרת את הסיכונים למחלות אופייניות וגם לשפר את איכות החיים שלכם בדרכים קלו ואך מהנות. מה עושים? מחליטים על אורח חיים בריא מוקדם ככל הניתן, כולל תזונה נכונה, פעילות גופנית מתאימה, הימנעות מדברים לא בריאים (עישון, אלכוהול, תזונה לקויה, חוסר פעילות גופנית ועוד),  מקפידים על נטילת תרופות קבועות, מבקרים את הרופא באופן קבוע לבדיקות כלליות, פונים לעזרה רפואית עם כל הופעות סימפטומים חדשים ולא רצויים, מבקשים עזרה מהזולת במקרה הצורך, נמנעים ממצבי סכנה שעשויים לגרום לנפילה, בקיצור שומרים על עצמנו תוך כדי שמירה על אורח חיים פעיל ובריא. כבדו את גוף שלכם והוא יכבד אתכם גם. הגיל הרביעי כיום הוא הגיל השלישי של פעם ובהחלט ניתן לחיות שנים רבות בגילאים אלה בצורה טובה ומהנה. זה גם תלוי בכם.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם