מה ההבדל בין דיור מוגן יוקרתי ובית אבות רגיל?

מה ההבדל בין דיור מוגן יוקרתי ובית אבות רגיל?
אמנם דיור מוגן קיים בישראל כבר שנים רבות, אבל לא מעט אנשים עדיין מתבלבלים בין המושגים ולא מבינים מהם ההבדלים המהותיים בין בית אבות רגיל לבין בית דיור מוגן יוקרתי. אם גם אתם לא ממש יודעים או רוצים לשתף את בני המשפחה או את החברים כדי שגם הם יבינו, המשיכו לקרוא. 

מבנה וסביבה

בית אבות רגיל הוא בדרך כלל מבנה של בניין בדומה לבית חולים. כלומר המבנה כולו תוכנן לקראת תפעול יעיל ואכלוס מקסימלי. הסביבה של בית האבות הרגיל תהיה לרוב מצומצמת ביותר, לעיתים גם ללא גינה או שטחים חיצוניים גדולים. בית אבות רגיל הוא מקום לטיפול בקשישים שאינם בעלי עצמאות מלאה והמטרה במעבר למסגרת בית אבות רגיל הוא להבטיח טיפול שוטף לקשיש בכל צרכי היום יום שלהם (רחצה, הלבשה, האכלה, רפואה ועוד). 
לעומת זאת, בית דיור יוקרתי מציע מבנה שדומה יותר לזה של בית מלון איכותי, עם שטחים ציבוריים נרחבים, הן חיצוניים והן פנימיים, שמטרתם לספק לדיירים מעבר למגורים גם אזורי פעילות והנאה ורמה גבוהה. הדיירים החיים בבית דיור מוגן יוקרתי הם בעלי עצמאות מלאה ומטרתם במעבר למקום זה הוא לזכות באיכות חיים טובה יותר. בבית דיור מוגן יוקרתי תוכלו למצוא מתקנים רבים שלא בנמצא בבית אבות רגיל, כמו בריכת שחיה מחוממת, מסעדה, מיני מרקט, בית קפה, מספרה, ספא, מכון יופי ועוד. 

הדירות המוצעות

בבית אבות רגיל, לא זוכים לדירה פרטית אלא לחדר משותף עם עוד דייר אחד ולפעמים אף יותר, בדומה לבתי חולים, ולכן אין פרטיות מוחלטת. בבית דיור מוגן יוקרתי תגורו בדירה פרטית משלכם, וקיים מבחר של גדלים, מדירות חדר ועד שלושה חדרים, שיכולים לתת מענה מצוין לכל צורך. הדירות מתוכננות בקפידה כדי לספק איכות חיים אופטימלית עם כל מה שצריך – מטבח, חדר אמבטיה, סלון, חדר שינה אחד או שניים, ואלו כוללים מתקנים חשובים כמו לחצן מצוקה ועוד. בבית דיור מוגן יוקרתי פשוט נהנים מהטוב שבכל העולמות, פרטיות מלאה בדירה יפה ופרקטית, יחד עם נגישות לכל הצרכים, לכל המתקנים והשירותים ממש מעבר לדלת. בבית דיור מוגן יוקרתי תוכלו גם לבצע שינויים מסוימים של הדירה שיתאימו לרצונות שלכם ולהפוך את הדירה לבית על פי טעמכם. 

שירות דיירים

בבית אבות רגיל השירותים מיועדים להבטיח המשך חיים, כלומר לטפל בדיירים בצורה רציפה ואופטימלית כדי לשמור על הבריאות שלהם ולמנוע הידרדרות. כמובן שיהיו שירותי רפואה, המזכירים יותר את אלה של בית חולים, שמטרתם לסייע לקשישים בכל הנחוץ לניהול חיי היום יום. למשל לא תמצאו בבית אבות רגיל מספרה, אלא יהיה ביקור של ספר בכל תקופה, שיספר את הדיירים בצורה זריזה בחדר המשותף שלהם. מטרת הצוות בבית אבות רגיל היא להבטיח שכל קשיש יקבל את הצרכים ההכרחיים בכל יום, כולל רחצה, הלבשה, האכלה, טיפולים רפואיים שונים. 
בבית דיור מוגן יוקרתי התמונה שונה למדי. אמנם קיימים גם שירותי רפואה למקרה הצורך, כאן מטרת השירותים היא להבטיח הנאה מרבית בכל יום לכל הדיירים. אם חוזרים לדוגמה של הספר, בבית דיור מוגן יוקרתי תמצאו מספרה בדיור כמו כל מספרה איכותית, בה תוכלו לקבוע תור, לקבל תספורת וטיפולים בדיוק לפי רצונכם. בבית דיור מוגן יוקרתי יהיה צוות רחב ורב תחומי כדי להבטיח את קיום כל השירותים והפעילויות היום יומיות הרבות בצורה אופטימלית לרווחת הדיירים. בין השירותים הרבים שבית דיור מוגן מציע לדיירים למצוא שירותי קליטה, שירותי קבלה, שירות הסעות, שירות ניקיון, שירות גינון, שירות אבטחה, שירות כביסה וגיהוץ, שירותי רפואה, שירותי הסעדה, מספרה, שירותי בנקאות, שירותי דת ועוד. בית דיור מוגן יוקרתי מציע גם מתקנים רבים כגון סופר מרקט, מסעדה, בית קפה, בריכת שחיה מחוממת, ספא, ספריה, מועדון כושר, קבלה 24/7, לובי מפואר, גנים, חדר מולטימדיה, חדר משחקים, אולם הרצאות ועוד. 

מגוון הפעילויות

בבית אבות רגיל הפעילויות יהיו מצומצמות יחסית, הפעלות שונות שמטרתן לשמר את בריאות הקשישים, תרגילים בקבוצה, ריפוי בעיסוק, טלוויזיה משותפת, כל כמה חודשים אולי טיול מאורגן קטן. הפעילויות הן לרוב חוזרות על עצמן ולא מגוונות ביותר. 
בבית דיור מוגן יוקרתי לעומת זאת קיים היצע רב ומגוון של פעילויות שמטרתן לספק הנאה, להעשיר את חיי הדיירים ביום יום ולשמור על כושר מנטלי וגופני. ההחלטה אם להשתתף או לא היא לחלוטין של הדייר, אין חובה אבל מומלץ בחום. בין הפעילויות השונות תוכלו למצוא סוגי התעמלות שונים, משחקים חברתיים, חוגים רבים ומגוונים (מוסיקה, משחקים, יצירה ועוד), ריקודים, שירה, טיולים, הרצאות של מיטב המרצים בארץ, מסיבות בחגים, קונצרטים ועוד. 

סדר יום

בבית אבות רגיל סדר היום נקבע על ידי הצוות. הם מחליטים מתי ומה נעשה בהתאם לזמינות שלהם. הקשישים יחכו לכוח עזר למקלחת, להאכלה, להלבשה ועוד. בזמן שנקבע לפעילות כלשהי, יועבר הקשיש אליה כל עוד מצבו מאפשר זאת. מתעוררים בשעה קבועה יחד עם כולם, אוכלים יחד עם כולם כאשר האוכל מוכן, הולכים לישון בשעה קבועה. סדר היום חוזר על עצמו מדי יום ללא שינוי מהותי כך שקיימת שגרה. 
בבית דיור מוגן איכותי לעומת זאת, סדר היום נקבע לחלוטין על ידכם. אתם קמים מתי שנוח לכם, אוכלים כשאתם רוצים ומה שאתם רוצים (אתם יכולים גם לבשל לעצמכם כל ארוחה שתרצו), בוחרים מה לעשות מתוך המגוון העשיר והמשתנה של פעילויות (אם לא מתחשק לכם באותו יום להשתתף בפעילויות, זאת הפריווילגיה שלכם, זאת בחירה ולא הכרח), אם בא לכם לצאת לשופינג או קפה בעיר, אתם יכולים, אם בא לכם לארח משפחה, אפשר. בקיצור, אתם מנהלים חיים עצמאיים לחלוטין בנוסף להיצע העשיר והרב של אפשרויות הקיים מעבר לדלת הדירה. 

אווירה

האווירה בבית אבות רגיל היא, כפי שהזכרנו קודם, דומה מאוד לזו של בית חולים. יש סדר קבוע, שעות קבועות, מחליטים עבורכם מה ומתי. הצוות בדרך כלל מצומצם למינימום ההכרחי וגם אם יש להם את הכוונות הטובות ביותר, לא יהיה להם זמן להקדיש לכל קשיש מעבר לצרכים ההכרחיים. הם צריכים לטפל בכל הקשישים, בכל יום ובכל עת שזאת מטלה לא קלה. 
בבית דיור מוגן יוקרתי, האווירה שונה לחלוטין. יש כאן חופש, יש פרטיות, אתם מחליטים. יש לכם את כל האופציות לבחירה ותוכלו לבחור מה ומתי לבצע כל דבר. האווירה בבית דיור מוגן איכותי מזכירה זאת של בית מלון יוקרתי כאשר כל מטרת הצוות היא לרצות אתכם ולדאוג שתפיקו את מירב ההנאה מחייכם בכל יום יום.

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם