מהי מחלקה סיעודית?

מהי מחלקה סיעודית?
דיור מוגן נועד מלכתחילה לדיירים מבוגרים עצמאיים, שמבקשים לעצמם חיים משמעותיים במסגרת שתעניק להם איכות חיים, ביטחון אישי ורפואי, חיי קהילה עשירים ומגוון של פעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות.

אבל מה באשר למבוגרים שזקוקים לסיוע סיעודי ומבקשים לגור בדיור מוגן? או אותם דיירים בבית הדיור המוגן, שלרוע המזל חלה התדרדרות במצבם הרפואי והם הפכו לסיעודיים?

עד היום, היינו רגילים למחשבה שמבוגרים סיעודיים מקומם בבתי אבות, אך לא עוד. למען אלה, הקימו בתי דיור מוגן מחלקה סיעודית במסגרת הבית. מגורים בבית דיור מוגן סיעודי מאפשרים לדיירים הסיעודיים ליהנות מרמת דיור של חמישה כוכבים, שירותי אבטחה ברמה גבוהה, והנאה מכל הפעילויות והמתקנים שעומדים לרשות דיירי הבית המוגן.

כלומר, לעומת בתי אבות, דיירים סיעודיים בבית דיור מוגן יכולים ליהנות מיחידת דיור איכותית, ממערך שירותים ברמה יוקרתית שמציעה מסגרת של בית מוגן, ומהשתתפות, בהתאם ליכולתם, בפעילויות התרבות, האומנות והספורט שהדיור מציע לדייריו, וניצול מגוון המתקנים שקיימים בבית, כמו בריכת שחייה מחוממת, חדר כושר, חדר אוכל איכותי, ספרייה, אולם לסרטים, הרצאות וקונצרטים ועוד.

קיומה של מחלקה סיעודית בבית הדיור המוגן מקלה מאד גם על אותם זוגות שהתגוררו עד כה יחדיו ביחידת הדיור, ולרוע המזל הפך בן הזוג לסיעודי. אשפוז בן הזוג הסיעודי באותו בית דיור מוגן, מאפשר לבת הזוג גישה הרבה יותר נוחה אליו, מאשר אם היה מאושפז במוסד סיעודי אחר.

 

מחלקה סיעודית - בית גיל פז כפר סבא 

אצלנו בבית גיל פז יש מחלקה סיעודית פרטית, ברישיון משרד הבריאות, שמציעה רמה גבוהה של טיפול רפואי ושל בילוי שעות הפנאי. גיל פז גם מאפשר לקשיש הסיעודי להסתייע במטפל הסיעודי שלו. חשוב להבין שבעיני החוק, דיור מוגן (שלא כמו בית אבות), נחשב כמגורים בבית פרטי. לכן, הזכאות למטפל סיעודי נשמרת לקשיש גם כשהוא מתגורר בדיור מוגן.

לעומת המחלקה הסיעודית בבית דיור מוגן, שהיא פרטית וממומנת על ידי הדייר או בני משפחתו, אשפוז בבית אבות סיעודי יכול להיעשות גם במימון משרד הבריאות. חשוב לשים לב שלפעמים אפשר להתרשם לטובה מהחיצוניות של בתי האבות שסביבם גן מטופח ויפה, אך בחינה מדוקדקת יותר עלולה לגלות שהמגורים והשירותים המוענקים לדיירים הם ברמה נמוכה ביותר.

צריך לעמוד במספר תנאים על מנת לקבל מימון ממשלתי לאשפוז סיעודי בבית אבות. כדי לזכות במימון שכזה, על המטופל לקבל קוד אשפוז סיעודי. בנוסף, בתי אבות שבהם יש מחלקה סיעודית שקיבלה קוד, יכולים לאשפז אנשים סיעודיים או תשושי נפש במימון של משרד הבריאות. בבתי אבות אחרים המימון הוא על ידי המטופל או בני המשפחה שלו.

חוק הבריאות הממלכתי מאפשר אשפוז של מבוגרים סיעודיים או תשושי נפש (אלה שלקו באלצהיימר או בדמנציה). שירות זה כרוך בהשתתפות של המטופל בעלויות הטיפול. אם המבוגר הוגדר כחולה סיעודי או כתשוש נפש על ידי צוות משרד הבריאות והרווחה, והוא אכן נזקק לאשפוז במוסד סיעודי, הוא יהיה זכאי לקבלת "קוד” שמשמעותו סיוע כספי למימון האשפוז על ידי משרד הבריאות בתנאים שפרסם משרד הבריאות, וביניהם:
  • לשכת הבריאות הגדירה את האדם כסיעודי או כתשוש נפש.
  • יש מקום פנוי לאשפוז סיעודי (תלוי במכסת המקומות).
  • התנאים לקבלת הקוד מולאו, כולל חתימה על התחייבות כספית של המבוגר או של בני המשפחה שלו.
  • מתן הקוד מותנה בסדר העדיפויות שמציב משרד הבריאות.
כאמור, מבין בתי האבות בישראל יש כאלה שמקבלים לאשפוז מבוגרים עם קוד של משרד הבריאות, ואחרים שבהם השהות ממומנת באופן פרטי.

היום, כאשר ניתן למצוא, גם במסגרת של דיור מוגן, מחלקות סיעודיות ברמה גבוהה של שירות ואיכות דיור, ישנם רבים שבודאי יעדיפו לחיות במסגרת הדיור המוגן. מחלקות אלה מיועדות בדרך כלל לאותם דיירי הבית שחלה התדרדרות במצבם הבריאותי, והם זקוקים לטיפול סיעודי, אבל יש גם בתי דיור מוגן שמקבלים מבוגרים סיעודיים או תשושי נפש שלא היו דיירי הבית.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם