מהו סל שיקום

מהו סל שיקום
סל שיקום כולל מספר שירותים שהמדינה נותנת לאנשים בוגרים שהביטוח הלאומי הכיר בהם כבעלי הפרעה נפשית בשיעור של 40% לפחות.

תהליך קבלת שירותים אלה מתחיל בפנייה לעובד הסוציאלי או למטפל הפסיכיאטרי של האדם הבוגר.
סל השיקום נכלל בהגדרות חוק שיקום נכי נפש בקהילה משנת התש”ס – 2000 והוא ניתן בתחומים שמופיעים בתוספת לחוק.
 

התחומים שנכללים בסל השיקום

קיימים מספר תחומים שנכללים בסל השיקום: דיור, תעסוקה, השכלה, בריאות, חברה ופנאי, ומשפחה. בנוסף, הסל מאפשר מינוי של מתאם טיפול שאחראי לתאום וליישום של כל השירותים שניתנים לאדם שהוא נכה נפש.
פירוט התחומים שנכללים בסל השיקום:
 

דיור

סל שיקום מסייע לנכה הנפש בכל מה שקשור למגורים במסגרות מוגנות ועצמאיות שכוללות סוגי דיור שונים שבהם מידת העצמאות והליווי הצמוד מותאמים למצבו של הנכה הנפשי: דיור עצמאי, דיור לווין, דיור מוגן, דיור מוגן מתוגבר, הוסטל, הוסטל לצעירים, הוסטל מתוגבר, הוסטל כוללני. הסיוע בתחום הדיור כולל הפניה, מימון ליווי והשגחה.
בנוסף, שירותי סל שיקום בתחום הדיור כוללים גם סיוע לנכה הנפש בשכר הדירה במסגרות שהוזכרו לעיל וסיוע לרכישה של ציוד בסיסי שנדרש כדי לצאת מבית המשפחה ולהתגורר בקרב קהילה מוגנת. סל השיקום מאפשר גם סיוע למסגרות דיור שונות שמפעילים יזמים פרטיים ועמותות.
 

תעסוקה

סל שיקום מאפשר סיוע (באמצעות הפניה ומימון) של שירותי השיקום הבאים:
  1. שירות שמאפשר אבחון של היכולת של האדם נכה הנפש בכל מה שקשור ליציאה לעבודה
  2. שירות של מרכז שיקום מקצועי שנותן אבחון, מכשיר לעבודה ומסייע בהשמת האדם למקום עבודה שמתאים לו
  3. שילוב בעבודה: סיוע להשתלבותו של נכה הנפש בעבודה, אם כשכיר ואם כעצמאי; סיוע להשתלבות בתעסוקה שיקומית מוגנת בשוק העבודה החופשי; סיוע להשתלבות בתעסוקה שיקומית מוגנת לאנשים שלא מסוגלים להשתלב בשוק העבודה החופשי
  4. שירותי מועדון תעסוקתי שמשלב הקנייה של מיומנויות שונות יחד עם פעילות חברתית, בתקופה הטרום תעסוקתית של נכה הנפש
 

השלמת השכלה

סל השיקום מאפשר סיוע ותמיכה בהשלמת השכלה על ידי הפניה ומימון לימודים במסגרות הבאות: אולפן ללימודי עברית שמיועד לעולים חדשים; השלמה של השכלה יסודית במסגרת של כיתת לימוד רגילה או מיוחדת; השלמה של השכלה תיכונית שכוללת אף היא כיתת לימוד רגילה או מיוחדת; לימודי מחשב במסגרת לימוד רגילה ומיוחדת.
 

בריאות

הפנייה ומימון של טיפול שיניים הן משמר והן פרוטטי.
 

חברה ופנאי

הפנייה של נכה הנפש למועדון חברתי במסגרת רגילה או מיוחדת ומימון הפעילות, כדי שישתתף בפעילויות החברתיות, ייקח חלק בבילוי מהנה של זמנו הפנוי וירכוש מיומנויות חברתיות שונות.
 

משפחה

בתחום המשפחה סל השיקום מציע לבני המשפחה של נכי הנפש ייעוץ, הנחיה והדרכה. בנוסף, המדינה מקיימת נופשונים קצרי מועד במימונה במסגרת של מגורים מוגנים. נופשונים אלה מיועדים לנכה נפש שחי בדרך כלל יחד עם המשפחה שלו.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם