מדוע חשוב לשמור על כפות הרגליים בגיל מבוגר

מדוע חשוב לשמור על כפות הרגליים בגיל מבוגר
כפות הרגליים שלנו הן אלה המחברות אותנו לקרקע ולכך יש חשיבות רבה בכל גיל, ועל אחת כמה וכמה בגיל מבוגר. לכן חשוב לשמור על כפות הרגליים ולא להזניח אותן. עם העלייה בגיל, כל הגוף עובר תהליך של הזדקנות וכפות הרגליים לא יוצאת מן הכלל הזה. 

איך כפות רגליים בריאות משפיעות על הגוף

כפות רגליים בריאות מאפשרות תפקוד נכון של הגוף, הליכה, איזון, עלייה וירידה במדרגות, קימה וישיבה ועוד. כפות רגליים בריאות הן ערובה לניידות ועצמאות פיזית. כל הפרעה בניידות, כאבים, נוקשות ובעיות שונות בכפות הרגליים, יכולה להוות הפרעה ממשית בניידות עד כדי, מצבים קיצונים בהם היא הופכת למגבלה של ממש.
בגיל מבוגר העצמאות הפיזית היא חשובה ביותר, בלעדיה חיינו יהפכו לקשים יותר ועולם האפשרויות יצטמצם. היכולת לנוע בחופשיות עד כמה שניתן היא מטרה ששווה להשקיע בה וכפות הרגליים הן חלק חשוב בהשגת מטרה זו.

אילו בעיות יכולות להופיע בכפות הרגליים

בגיל מבוגר מתרחשים תהליכים פיזיולוגים שונים המשפיעים גם על כפות הרגליים, על הפרקים באזור, העצמות והגידים. לרוב תהליכים אלה מתפתחים לאורך זמן, ויכולים להתלוות בהידקקות שכבת העור באזור והידלדלות שכבת השומן המהווים את כרית כפות הרגליים. תופעות אלה יכולות לגרום לבעיות יציבה שונות ולהשפיע לרעה על מכלול איברים בגוף, הברכיים, הירכיים והגב התחתון, כולל הרס הדרגתי של סחוסים במפרקים, דלקות במעטפת המפרקים ובגידים אשר מוסיפים קושי נוסף.
להלן כמה בעיות נפוצות בכפות הרגליים בגיל מבוגר:
  • עור יבש: עור כפות הרגליים נוטה להתייבש, דבר שיכול להוביל לסדקים בעור והתפתחות זיהומים.
  • פלטפוס: בגלל התרופפות הגידים בגיל מבוגר, קשת כפות הרגליים נמתחת ומשתטחת. התופעה יכולה להתלוות בכאבים בהליכה, נפיחות עד כאבים בירכיים, ברכיים וגב תחתון. עם פלטפוס קיים גם סיכון מוגבר לנקעים בכפות הרגליים. 
  • קיצור גיד אכילס: בגיל מבוגר, הגוף נוטה לאבד נוזלים, דבר שמשפיע גם על גיד אכילס וגורם להתקצרותו. כתוצאה מכך נגרמת הפרעה בהליכה. 
  • הלוקס ולגוס: תופעה בה הבוהן משנה את צורתה עם הזמן ותופסת זווית חדה (בצורת פטיש). נראה כי הסיבה העיקרית להתפתחות התופעה קשורה בנעליים צרות מדי ועקבים גבוהים. התופעה מלווה בכאבים, חוסר נוחות בהליכה ונפיחות. 
  • בעיות בציפורניים: הציפורניים בגיל מבוגר מתעבות ונעשות שבירות יותר. הסיבה העיקרית לכך היא האטה בקצב גדילת הציפורן ושינויים הורמונליים של הגיל המבוגר. 
  • ארטריטיס: דלקת פרקים המתפתחת עקב עלייה בגיל, השמנת יתר, הלוקס ולגוס וגם כתוצאה מפציעות בעבר. 
  • בעיות זרימת דם: אלה בגיל מבוגר גורמות לנפיחות באזור. הנפיחות יכולה להיגרם עקב מחלות לב, כליה, כבד וכן נטילת תרופות שונות. 

איך מונעים בעיות בכפות הרגליים

קודם כל חשוב להיות ערים לכפות הרגליים שלכם ולא להזניח אותן, במיוחד עם העליה בגיל. להלן מספר טיפים ליישום על מנת לשמור על כפות הרגליים שלכם:
  • חשוב להשתמש במשחה לריכוך העור באופן יום יומי, זה ימנע היווצרות סדקים בעור. 
  • במידה ואתם חשים כאבים, חשוב להיבדק אצל רופא מוקדם ככל הניתן על מנת למנוע הדרדרות.
  • בצעו מתיחה עדינה של גיד אכילס כל יום על מנת לשמור על גמישותו ואורכו.
  • נעלו נעליים נוחות וסגורות שלא לוחצות על הבהונות ומספקות תמיכה טובה לקשת כף הרגל.
  • בצעו פעילות גופנית בהתאם למצבכם.
  • אם אתם מתקשים לטפל בציפורניים שלכם מכל סיבה שהיא, מומלץ לבקר אצל פדיקוריסטית לקבלת טיפול נכון. גם מסאג' כפות רגליים הוא דבר נפלא ומומלץ. אם אתם חיים בזוגיות אז פנקו אחד את השני. אם לא, ניתן גם לרכוש מכשיר עיסויי וגלגלת מיוחדת לעיסוי כפות הרגליים אם אתם מעדיפים לטפל בעצמכם.
  • את העור היבש המת כדאי להסיר מכפות הרגליים. כאן נדרשת זהירות רבה בגיל מבוגר, כיוון שניתן גם להיפצע וזה לא רצוי כלל. אם אינכם בטוחים, עדיף לתת לבעל מקצוע לבצע זאת עבורכם. אמבטיות לכפות הרגליים מסייעות בהסרת העור המת, מרככות את העור, ויכולות גם להפחית כאבים מארטריטיס (דלקת פרקים).
אם אתם סובלים מבעיות בכפות הרגליים מומלץ לפנות לאיש מקצוע בהקדם.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם