לצאת לחופשה בגיל הזהב

לצאת לחופשה בגיל הזהב
אמנם בגיל הזהב לרוב לא עובדים ולכן נמצאים בחופשה מתמדת, אבל חיי היום יום, גם בגיל הזהב אינם למעשה שווי ערך לחופשה אמיתית. החיים בגיל מבוגר גם ללא עבודה מלאי פעילויות וסידורים כך שיציאה לחופשה לא רק רלוונטית אך גם מבורכת. 

למה חשוב לצאת לחופשות גם בגיל הזהב

ישנן סיבות טובות ורבות למה כן לצאת לחופשה בגיל הזהב:
  • כי דחיתם זאת במהלך חיי התעסוקה שלכם, או שלא יכולתם לעשות טיולים מפאת חוסר זמן וימי חופשה, ילדים, ועוד סיבות רבות, ועכשיו יש לכם סוף סוף את הפנאי לכך. 
  • כי אתם יכולים לבחור מתי לצאת לחופשה כמעט ללא מגבלות. זה גם מאפשר לכם לבחור לצאת לחופשה כאשר מחירי הטיסות והמלונות זולים יותר (בדרך כלל מחוץ לעונות התיירות המרכזיות).
  • כי הגעתם לגיל שבו אתם יודעים בדיוק מה טוב לכם, ובמה אתם מעוניינים
  • כי חופשה היא דרך נהדרת לשבור את השגרה ולמלא את המצברים
  • כי חופשה מייצרת חוויות חדשות, זיכרונות חדשים
  • כי חופשה יכולה להפחית מתח נפשי בצורה ניכרת וההטבה נשארת גם זמן לאחר החופשה
  • כי חופשה היא הזדמנות להכיר עולמות חדשים, להכיר אנשים חדשים וליצור חברויות חדשות. בחופשה תוכלו לגלות תרבויות שונות, מטבחים אחרים, ללמוד היסטוריה, ועוד.
  • כי חופשה מפעילה את הגוף ואת השכל, במקום להישאר בבית
  • כי חופשה יכולה לסייע בהפחתת חששות שנוצרים בגיל הזהב. כמובן במסגרת המגבלות הקיימות אם ישנן, אין ממש דבר שאתם לא יכולים לעשות. 
  • כי גם אם אתם סובלים ממחלה כרונית, תוכלו למצוא חופשות במקומות בהם תוכלו לקבל את הטיפול המתאים במידת הצורך (מומלץ להצטייד בביטוח רפואי מתאים)

סוגי חופשות שניתן לצאת אליהן בגיל השלישי 

מספיק לבקר באתרי החופשות השונים ברחבי האינטרנט ותגלו סוגי חופשות רבים ומגוונים שיכולים להתאים לכל כיס, לכל טעם ולכל מטרה. 
  • חופשות בטן גב: לא כולם מעוניינים בחופשה אקטיבית ורוצים בעיקר לנוח ולמלא מצברים. במקרים כאלה היעד על המפה יהיה קצת פחות חשוב, ומה שיקבע הוא בית המלון עצמו, שיהיה שקט (יש גם מלונות ללא ילדים למי שחפץ בכך), באזור רגוע ויפה בסביבה הררית ירוקה או ימית. אפשרות נוספת יכולה להיות גם שייט עם זמני רגיעה ארוכים בין היעדים אך עם שילוב של ביקורים במדינות שונות בדרך). אם תהיו מעוניינים בפינוק נוסף במהלך החופשה תוכלו לבחור במלונות ספא המספקים שלל שירותים כמו מסאג', מתקנים וטיפולים שונים. חופשת בטן גב אפשר גם לעשות בארץ. 
  • חופשה ממוקדת: סוג חופשה זה יכול להיות בעיר או אתר מסוימים בארץ ובעולם במטרה להכיר אותו לעומק. תוכלו לרכז את הזמן שלכם בהכרת המקום בצורה ממצה יותר הכוללת ביקור במוזיאונים, אירועי תרבות, אוכל, ארכיטקטורה, היסטוריה וכמובן את האנשים במקום.
  • חופשה פעילה: חופשה שכזו כוללת רמת פעילות גבוהה יותר כגון הליכה, טיולים, ביקור אתרים רבים ברגל, ועד אפילו דברים מאתגרים יותר מבחינה פיזית. מידת האתגר היא כמובן תלויה בכם ונדרשת מידת זהירות והתאמה ליכולות שלכם. 
  • חופשה קבוצתית: טיולים מאורגנים הם דרך נוחה ופשוטה להכיר מקומות חדשים בליווי אנשי מקצוע כמו מדריכי תיירים כך שתוכלו להפיק את המרב מהחופשה ולחוות את הדברים המרכזים שיש להכיר בכל מקום ומקום בצורה מותאמת ליכולות רוב האנשים בגיל זה. כמו כן, בטיול מאורגן תהיו יחד עם אנשים אחרים שלרוב דומים לכם, וזאת הזדמנות מעולה להכיר ולהתחבר לאנשים חדשים ולהרחיב את הרשת החברתית שלכם. 
  • חופשה ספונטנית: ישנן לא מעט הצעות לחופשות של הרגע האחרון, ובגיל הזהב אתם חופשיים הרבה יותר לאפשרות לצאת לחופשה גם בהתראה קצרה. הצעות כאלה בדרך כלל יהיו זולות משמעותית וכמובן יש גם תחושה של הרפתקה לצאת כך לחופשה כמעט ללא הכנה מקדימה. 

מה כדאי לדעת לפני שסוגרים חופשה בגיל מבוגר

הגיל המבוגר יכול להיות מלווה במגבלות, מחלות רקע וצרכים שונים שאולי לא היו קיימים בגיל צעיר יותר. לכן חשוב להיות כנים וערים ליכולות שלכם ולבחור חופשה בהתאם לכך. אין זה אומר שלא ניתן לאתגר את עצמכם אך תמיד במידה נכונה ולא בהגזמה. לדוגמה, אם יש לכם חלום לטפס על הר הקילימנג'רו, וגם אם בריאותכם באופן כללי מאפשרת זאת, אתגר שכזה דורש הכנה פיזית ומנטלית מוקדמת. כמובן שזאת דוגמה קיצונית אבל היא ממחישה את הצורך בהתאמת החופשה. מומלץ תמיד להתייעץ עם הרופא שלכם לפני החופשה על מנת לוודא שלא קיימות מגבלות נוספות שלא הייתם ערים להן. כמה טיפים חשובים:
  • הכינו רשימת תרופות, והצטיידו בכמות מספקת לכל החופשה (וגם כמות עודפת במידת האפשר). את התרופות קחו אתכם בתוך המטוס (לא לשלוח עם הכבודה לבטן המטוס, אם המזוודה תלך לאיבוד תהיו ללא תרופות). אם יש תרופות הזקוקות לקירור, היערכו לכך מראש וכו' מומלץ לוודא שלא תהיינה בעיות להעלותן למטוס או להעבירן במכונת השיקוף.
  • הצטיידו בביטוח רפואי לזמן החופשה, כולל הטסה רפואית חזרה לארץ במידת הצורך. 
  • בדקו את איכות השירותים הרפואיים וזמן הטיסה לארץ. מקומות נידחים וללא שירותים רפואיים טובים יכולים להיות בעייתיים במידת הצורך. 
  • בדקו את מידת הפעילות הפיזית הנדרשת בחופשה והתאמתה ליכולת שלכם. 
  • הצטיידו בנעלי הליכה נוחות וסגורות, תמיד. 
  • אל תשללו הכל על הסף, גם אם חלק קצת מאתגר, כל עוד זה ניתן לביצוע עבורכם, מעט אתגרים זה דבר מבורך (כל עוד כמובן אתם יכולים).
  • התכוננו: על מנת להפיק את המרב מהחופשה (חוץ מחופשת בטן גב) כדאי לקרוא על המקום לפני החופשה, להחליט מה מעניין אתכם לראות ולחוות, להכין לוח זמנים וכדומה. אפשר גם לצאת ללא הכנה מוקדמת ולהחליט כל יום מה לעשות, לאן ללכת ומה לראות, בהתאם לרצונכם באותו הרגע. 
חופשה צריכה להיות מהנה, אם זה נראה לכם כמו מטלה, זאת לא החופשה עבורכם. 

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם