למה מבוגרים עצמאים מעדיפים לעבור לבית דיור מוגן?

למה מבוגרים עצמאים מעדיפים לעבור לבית דיור מוגן?
מזה שנים רבות המעבר לדיור מוגן הפך לעדיפות ראשונה עבור מבוגרים עצמאיים רבים בישראל. אם פעם המבוגרים היו נשארים בביתם שנים רבות ככל הניתן, והיו עוברים למסגרת של בית אבות רגיל או סיעודי כשכבר לא הייתה ברירה, כיום האופציה של דיור מוגן מהווה חלופה נהדרת למי שמחפש להנות מחייו המבוגרים בצורה עצמאית ועם הרבה יותר אפשרויות של פעילויות תוך קבלת שירותים ברמה שלא הייתה מביישת בית מלון מעולה. אז אם אתם עדיין לא הבנתם למה מבוגרים עצמאיים עוברים לבית דיור מוגן, ריכזנו עבורכם מספר נקודות למחשבה שיעזרו לכם להבין האם גם לכם המסגרת של דיור מוגן מתאימה.

מניעת בדידות בגיל מבוגר

אחד הקשיים העיקריים בגיל מבוגר הוא הבדידות. לעצמה הבדידות מהווה גורם מרכזי להופעתן של מחלות ותסמינים שונים וגם להאצת תהליך ההזדקנות. בדיור מוגן, למרות שכל אחד גר בדירה פרטית, הדיירים הם ברובם הגדול מבוגרים עצמאיים שמחפשים אורח חיים אקטיבי, להכיר אנשים חדשים וליהנות מפעילויות רבות משותפות במקום ומחוצה לו. כמובן שאפשר גם להתבודד בדירה שלכם בדיור המוגן כשמתחשק לכם, אבל מספיק לפתוח את הדלת כדי להיפגש עם חברים במקום, בקפיטריה, במסעדה, בבריכת השחייה, במכון הכושר, בספריה או בחדר המולטימדיה, בחדר המשחקים, בחוגים השונים ועוד.
בבתי דיור מוגן איכותיים, יהיו גם אנשי צוות המסייעים לדיירים חדשים להתמזג בחיי המתחם, ואף דואגים במהלך הזמן שהדיירים יצאו מדי פעם ולא ישארו לבד.

שמירה על העצמאות - מבוגרים לא רוצים להיות נטל על ילדיהם

בגיל מבוגר, גם אם אנחנו עצמאיים, אנו חושבים על העתיד ודואגים שלא להיות נטל על המשפחה. כל שינוי בריאותי בגיל זה יכול לגרום לכך שנצטרך עזרה שיהיה למשפחה שלנו קשה לספק. הרי הם בוגרים בעצמם ולרוב עסוקים בחיים שלהם (עבודה, ילדים, זוגיות), או אולי הם לא גרים קרוב כל כך כך שהזמן שהם יכולים להקדיש הוא לא תמיד רב. המעבר לדיור מוגן בזמן שאנחנו עוד עצמאיים לגמרי יספק לנו מסגרת הולמת שתוכל לענות לכל צורך עתידי שלנו מבלי להפוך לנטל על המשפחה. הם אפילו ישמחו לבקר אותנו בדיור המוגן וליהנות יחד אתנו מהמתקנים הנהדרים, ויוכלו להיות שקטים שאנחנו לא לבד, שיש מי שיוכל לתת מענה לכל צורך, בכל עת, גם רפואי חלילה, עד שהילדים עצמם יוכלו להגיע.

אורח חיים אקטיבי בבית דיור מוגן

בגיל מבוגר, ובמיוחד כאשר יוצאים לגמלאות, מתרחשת האטה בפעילות הכללית. פתאום לא צריך לקום בבוקר וללכת לעבודה ויש הרבה זמן שלא תמיד יודעים או יכולים לנצל. למי שמעוניין באורח חיים אקטיבי, וידוע שיש לכך השפעה חיובית על איכות החיים בגיל מבוגר, בדיור מוגן כל הפעילויות נגישות מעבר לדלת הדירה, במתחם, כך שלא צריך לטרוח אפילו לצאת ממנו. הכל נמצא כאן כך שקל הרבה יותר להיות אקטיבי ולהנות משלל פעילויות המוצעות במקום. למעשה תוכלו בקלות למלא את זמנכם בכיף ולחלק אותו בין פעילויות פיזיות, משחקים, הרצאות, חוגים, פגישה עם חברים על כוס קפה ועוגה וכדומה. יתרה מכך, צוות התרבות בבתי הדיור המוגן דואגים לפעילויות חיצוניות משותפות כמו יציאה למוזיאונים, סיורים מעניינים, הצגות, מרכזי קניות ועוד, בין אם בהסעה מאורגנת או שימוש בשירות ההסעות. ישנם גם טיולים מאורגנים בארץ ובחו"ל שתוכלו להשתתף בהם.

תחזוקת הדירה בבית דיור מוגן פשוטה וקלה יותר

הבית ששימש אותנו שנים רבות, בגיל מבוגר הופך גדול מדי וקשה יותר ויותר לשמור על נקיונו ולתחזק אותו. 
בדיור מוגן, הדירה שלכם תהיה בדיוק בגודל מתאים ואופטימלי כך שקל הרבה יותר לשמור עליה. בנוסף לכך, ישנם שירותי ניקיון במתחם המספקים לכל דירה ניקיון שבועי קבוע. בנוסף, בדיור מוגן, כמו בבית גיל פז, קיים גם שירות תחזוקה כלול. זה אומר שעל כל בעיה, תקלה או קלקול בדירה, פשוט מרימים טלפון לקבלה ומבקשים לשלוח אנשי תחזוקה כדי לטפל ולתקן, ללא כל עלות נוספת ועם חיוך רחב. כך אין צורך להשוות מחירים בין נותני השירות, או לשלם מחירים גבוהים.

כל השירותים והפעילויות בהישג יד

לפעמים בגיל מבוגר כל יציאה הופכת למשימה מעייפת ולכן רבים חושבים פעמיים לפני שיוצאים, ואפילו מוותרים על כל מיני פעילויות כיפיות ואף כאלה חשובות הקשורות לבריאות, כי פשוט מתעצלים לצאת מהבית. בדיור מוגן, הכל נמצא בדיוק במקום, מעבר לדלת הדירה כך שקשה שלא לנצל את כל השירותים והפעילויות. בדיוק כמו בבית מלון 5 כוכבים "הכל כלול", לא צריך ללכת רחוק, הכל נמצא בהישג יד.

מסגרת רפואית צמודה

אחד הנושאים שיוצרים חרדה בגיל מבוגר הוא המחשבה לעתיד, מה יקרה אם אהיה חולה, מה יהיה אם פתאום אהיה מוגבל? בסופו של דבר, אם נהיה כנים, החרדה די מבוססת. הרי עם השנים, גדל הסיכוי שנחלה במחלות שונות ובסופו של דבר כן נגיע למצב בו נהיה יותר ויותר מוגבלים ונצטרך עזרה. בדיור מוגן, קיימת מסגרת רפואית קבועה במקום כך שיש מענה מהיר לכל צורך ובעיה ועצם קיום השירות מאפשר לנו להפחית את רמות החרדה ולשחרר את המחשבות שלנו להנאה מהחיים שלנו.

דיור מוגן הוא כמו בית מלון יוקרתי

לבטח הייתם כבר בחופשה בבית מלון יוקרתי וזוכרים כמה כיף ומהנה זה כשמקבלים שירות איכותי מצוות מקצועי שכל מחשבותיו הוא על הרווחה שלנו. כך זה בדיוק בבית גיל פז, בית דיור מוגן יוקרתי בכפר סבא, עם כל השירותים שרק אפשר לחלום עליהם, רק שלא מדובר בחופשה אלה בחיי היומיום. יש קבלה, שירות אבטחה, שירות רפואי 24 שעות ביממה, ובשער השעות יש את כל הפעילויות והשירותים האיכותיים ביותר, עד כך שיהיה לכם קשה לנצל את כולם. מגוון ותדירות הפעילויות במקום הוא כזה שלא יהיה לכם משעמם, יום אחר יום, רגע אחר רגע. גם הדירה שלכם בבית גיל פז היא לא פחות מסוויטה מפנקת - בין אם מדובר בדירת חדר או שלושה חדרים. הדירה מתוכננת בצורה אופטימלית עם כל הפינוקים והעזרים החשובים בגיל מבוגר, וברמת גימור גבוהה מאוד.
לסיכום נאמר – דיור מוגן הוא כמו בית מלון יוקרתי, אבל הוא קודם כל בית.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם