למה חשוב שתהיה ספריה בבית דיור מוגן

למה חשוב שתהיה ספריה בבית דיור מוגן
בבואנו לבדוק בית דיור מוגן עבורנו או עבור ההורים, ישנם לא מעט קריטריונים ברשימה. ישנם דברים מאוד מהותיים יותר כגון המחיר והדירה שנקבל, וישנם כל השירותים הנלווים והפעילויות המתקיימות שהם חלק מהחבילה הכוללת ואין להקל ראש בחשיבותם. 
אחד מאותם שירותים חשובים, הוא קיומה של ספריה בבית הדיור המוגן. גם אם אתם לא תולעי ספרים מושבעים, ישנם יתרונות רבים לקריאה באופן כללי ולהימצאותה של ספריה במתחם בפרט.

חשיבות הקריאה בגיל מבוגר

נתחיל מהשורה התחתונה - קריאה בכל גיל ובגיל המבוגר במיוחד, משפרת את תפקוד המוח. ועכשיו נסביר מדוע. ככל שאנו מתבגרים (ומדובר כבר מגילאי 40), תפקוד המוח מתחיל להתדרדר. בדרך כלל לא מדובר על ירידה חדה, אלא על דברים קטנים, שאנו יכולים אפילו לא לשים אליהם לב, כגון בלבול או שכחה קלים. 
לכן, עלינו לאמן את המוח ולדאוג שהוא יהיה בפעילות הדורשת הפעלת חלקים מסוימים בו. אחת הדרכים לאמן את המוח היא קריאה. לא מדובר בקריאה מזדמנת של שלטי חוצות, מקומון או פלאייר שהונח בתיבת הדואר, אלא על קריאה רציפה של טקסטים.
הנה היתרונות של אימון המוח על ידי קריאה:
  • ישנו ההיבט של אימון פרקטי של המוח: הצורך בריכוז, הבנה של הנקרא ויצירת הקשרים הנובעים מתוך הטקסט.
  • בקריאה של טקסטים ספרותיים עלילתיים, אנו יכולים גם לפתח את הדמיון.
  • קריאה של טקסטים מקצועיים כגון מאמרים תסייע בלמידת דברים חדשים מה שגם מסייע למוח.
  • הקריאה משפרת את הזיכרון באופן משמעותי. על הטקסט שקראנו נוכל לספר לקרובים אלינו, ובכך לאמן את המוח בשליפת פריטי מידע ממנו.
למידע נוסף על קריאה בגיל מבוגר לחצו כאן

יתרונות של ספריה בדיור מוגן

בתי דיור מוגן משקיעים בהקמת ספריה במתחם כיוון שיש לה יתרונות רבים והנה כמה מהם:
ספרייה היא מקום בו דיירים יכולים להיפגש לפעילות חברתית הסובבת סביב ספרים. כלומר, ניתן להתקבץ במעין מועדון קריאה ולדון בספרים שנקראו ולהמליץ עליהם.
רכזת התרבות בדיור המוגן יכולה לארגן פעילות עם סופרים מקומיים בספרייה.
דיירים יכולים לבוא לספרייה וללמוד בה.
הספרייה בבית דיור מוגן מכילה בדרך כלל מאות כותרים בנושאים מגוונים בנוסף על ספרי קריאה בסגנונות שונים, מה שמייצר עניין רב לחובבי הקריאה. כמו כן, תוכלו למצוא ספרים בשפות שונות.
בספרייה יוכלו להיווצר חברויות חדשות על בסיס האהבה לקריאה. דיירים, חדשים או וותיקים, שלא מכירים אחד את השני יחברו אחד לשני רק כי הם קוראים את אותו סגנון ספרים, או כי הם אוהבים את אותם הסופרים.
הדיירים לא חייבים להחזיק בדירתם ארון ספרים שתופס מקום, או להוציא כסף על רכישת ספרים - פשוט אפשר להגיע לספריה ולהשאיל את הספר הרצוי.
הספריה מתחדשת מדי פעם בספרים חדשים, כך שניתן למצוא בה קלאסיקות, רבי מכר וספרים שיצאו לאור לא מזמן.

האם יש ספריה בכל בית דיור מוגן?

ברוב בתי הדיור המוגן קיימות ספריות וזהו דבר שמתגאים בו. הימצאות ספרייה בבית דיור מוגן, מעידה באופן מסוים גם על הדיירים. 
ברור לכל שספרייה היא תוספת מאוד חשובה למתחם הדיור המוגן, כיוון שכפי שצוין קודם, היא מאפשרת לדיירים פעילויות נוספות, בין אם זה יהיה באופן עצמאי ובין אם זו תהיה פעילות קבוצתית. פעילויות אלה מסייעות לדיירים לאמן את המוח ובכך לשמור על אורח חיים טוב יותר, וגם להפיג את הבדידות בכך שהם נפגשים עם אנשים חדשים או חברים וותיקים.
לא צריך להיכנס לרכב ולנסוע לספריה או ללכת רחוק - הספרייה בבית הדיור המוגן כבר נמצאת במתחם וחוסכת זמן הגעה ושיבה הביתה. את הזמן שחסכתם תוכלו להשקיע בקריאת הספר.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם