כמה עולה בית אבות – סטריאוטיפים נפוצים על בני גיל הזהב

כמה עולה בית אבות – סטריאוטיפים נפוצים על בני גיל הזהב
לא תמיד העלויות של בית האבות ברורות, ויש לא מעט שמועות סטריאוטיפים לא מדויקים שקשורים גם למגורים בבית אבות וגם לעלויות שלהם. באינטרנט אפשר למצוא מחיר של 10,000 ₪ בחודש, כמו גם 15,000 ₪ בחודש, תלוי במוסד, בשירותים וברמה שלו.

בכל מקרה, בגלל שלכל מבוגר יש צרכים אחרים ובית אבות סיעודי אינו דומה לבית אבות לעצמאים, מומלץ לערוך השוואת מחירים בין מספר מוסדות זהים מבחינת השירותים ורמת הדיור שהם מציעים, ושמתאימים לכם, ולבחור מביניהם את בית האבות שעונה על הצרכים שלכם מבחינת הקהילה ומבחינת התקציב.
 

הקשר שבין סטראוטיפים וזכרון

ואם מדברים על סטריאוטיפים, לפני מספר חודשים פורסם מאמר באתר של אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), שטוען כי סטריאוטיפים על ההזדקנות יכולים לפגוע בכושר הזיכרון של אנשים מבוגרים. המאמר מתבסס על מחקר שביצע בית הספר לגרונטולוגיה ב-USC.

מבין שלל הסטריאוטיפים השליליים הרבים שקיימים לגבי אנשים מבוגרים, הנפוץ ביותר הוא שהם שכחנים וסניליים. אכן, עם הגיל חלה ירידה בתהליכים הקוגניטיביים. אבל המחקר מלמד שהשמעת רעיונות על שכחה באוזני מבוגרים, מחריפה את בעיות הזיכרון שלהם.
 

איום הסטריאוטיפ

החוקרים ביססו את מחקרם על רעיון "איום הסטריאוטיפ”. רעיון זה קובע שכאשר אנשים מתמודדים עם סטריאוטיפים שליליים על קבוצת הזהות שלהם, הם נוטים לנכס לעצמם סטריאוטיפים אלה, ולהפגין ביצועים פחות טובים בהשוואה לפוטנציאל שלהם. בעשותם כך, הם מאשרים, שלא בכוונה, את הסטריאוטיפים השליליים שמהם חששו מלכתחילה.

תוצאות המחקר הנוכחי מדגישים עד כמה חיוני עבור אנשים מבוגרים, כמו גם עבור הרופאים והמטפלים, להיות מודעים לאופן שבו אמונות גילניות על אנשים מבוגרים יכולות להשפיע על ביצועים של קבוצה זו במבחן הזיכרון האמיתי.

אנשים מבוגרים צריכים להיזהר שלא לאמץ את הסטריאוטיפים השליליים על הזדקנות. ייחוס כל שכחה רגעית להזדקנות, יכולה באמת להחמיר בעיות של זיכרון.
 

פתרון לבעיה

החוקרים טוענים שקיימת דרך לחיסול בעיה זו. לטענתם, אף אחד עדיין לא בחן את האפשרות המסקרנת של השתנות מנגנוני האיום הסטריאוטיפי בהתאם לגיל. שני ניסויים לבדיקת זיכרון נערכו בקרב אוכלוסייה בגילאי 59 עד 79. חלק מהמשתתפים התבקשו קודם כל לקרוא מאמר חדשות מזויפות על אובדן זיכרון בקרב אנשים מבוגרים, ואחרים לא. ראוי לציין שהחוקרים בנו את הניסוי כך שחצי מהמשתתפים זכו בפרס כספי עבור כל מילה שזכרו, והמחצית השנייה איבדה כסף עבור כל מילה ששכחו.

בבדיקות קודמות נמצא כי 70% מהאנשים המבוגרים ענו על הקריטריונים לאבחון דמנציה כאשר הם נבדקו תחת איום הסטריאוטיפ, לעומת כ-14% שהזיכרון שלהם לא נבדק תחת איום זה.

אבל המחקר האחרון מלמד שבתנאים מסוימים איום סטריאוטיפי כן יכול לשפר את ביצועיהם של מבוגרים במבחני זיכרון. ביצועי הזיכרון של המשתתפים שהיה להם מה להרוויח וגם עומתו עם סטריאוטיפים שקשורים לגיל – היו דלים יותר. הם היו גרועים בכ-20% מאשר אנשים שלא נחשפו לסטריאוטיפ. לעומת זאת, כאשר המבחן נוסח במונחים של מניעת הפסדים בשל שכחה, התוצאה התהפכה. המשתתפים שהזכירו להם סטריאוטיפ על אבדן הזיכרון בגיל מבוגר, בעצם הניבו תוצאות טובות יותר מאלה שלא היו תחת איום הסטריאוטיפ.

כלומר, איום סטריאוטיפי הוא בדרך כלל שלילי, והוכח היטב שהוא יכול לפגוע בביצועי זיכרון של אנשים מבוגרים. עם זאת, הניסויים מראים שאיום הסטריאוטיפ גם יכול לשפר את הזיכרון של אנשים מבוגרים, אם המשימה כרוכה בהימנעות מהפסדים. נראה שאנשים מבוגרים אלה הגיבו לאיום הסטריאוטיפ על ידי שינוי סדר העדיפויות שלהם והתמקדות במוטיבציה שמונעת מרצון להימנע מטעויות.

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם