כל מה שרצית לדעת על מכשירי שמיעה למבוגרים

כל מה שרצית לדעת על מכשירי שמיעה למבוגרים
מבוגרים רבים מתחילים לחוש ירידה בכושר השמיעה בגיל מסוים (יש גם כאלה שמרגישים זאת אף בגיל צעיר יחסית, סביבות גיל 40). אפשר להסתדר עם זה לתקופה מסוימת, אך בדרך כלל זה רק הולך ומחמיר. כאשר השמיעה מתדרדרת, אלו הסובלים מהבעיה יעדיפו להימנע ממפגשים חברתיים, כיוון שהתקשורת איננה כפי שהייתה פעם. הדבר יכול גם להפוך לסכנה ממשית כאשר אדם נוהג ברכב ולא שומע את הסביבה שלו, מה שיכול להוביל חלילה לתאונה.
לשמחתנו הרבה, קיימים מכשירי שמיעה שהם אביזר טכנולוגי המסייע לשמוע טוב יותר. הטכנולוגיה בתחום זה מתפתחת מאוד ומכשירי השמיעה כיום מתקדמים יותר ומציעים אפשרויות נוספות כגון סינון רעשי רקע, מעבר בין ערוצים ועוד. על כך ועוד נרחיב בהמשך.

איך יודעים מתי צריך מכשירי שמיעה

באופן ראשוני, אפשר להבחין בשינויים בשמיעה אם אתם מרבים להגביר את הטלוויזיה או הרדיו, אם אתם פתאום שואלים יותר ויותר "מה?" בכל פעם שמישהו מדבר אליכם, או שאתם לפתע שמים לב שהסובבים אתכם ממלמלים ומדברים בחלש, וכדומה. רבים אינם מייחסים לכך חשיבות ומבטלים את אלו שמעירים להם בנושא. מאוד חשוב להכיר במגבלה ולהבין שניתן לטפל בכך באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שישפרו פלאים את אורח החיים.
ברגע שיש הכרה בכך שישנה בעיה, יש לפנות לרופא אף אוזן גרון שיבדוק את העניין. הרופא בודק את תעלות האוזן ואת מקור הבעיה. לעיתים הירידה בשמיעה נובעת בגלל הצטברות שעווה רבה. במידה וזהו לא המקרה, יבצע הרופא בדיקה מעמיקה של כל האוזן, ויפנה להמשך בדיקה אצל קלינאי תקשורת. הבדיקה של קלינאי התקשורת נקראת בדיקה אודיולוגית.
ישנן בעיות שמיעה הניתנות לפתרון באמצעות טיפול תרופתי או ניתוח. אם לא ניתן לטפל עם תרופה או ניתוח, תינתן המלצה להרכבת מכשירי שמיעה, מה שנקרא שיקום שמיעה.

כיצד מכשירי שמיעה פועלים

מכשיר השמיעה הוא אביזר המסייע ללקויי שמיעה בכך שהוא מגביר עבורם את הקולות הסובבים אותם. הקולות החיצוניים נקלטים במכשיר באמצעות מיקרופון ומועברים אל פנים האוזן בעזרת רכיבים כגון רמקול, אלקטרודות וכדומה.
ישנם שני סוגי עיקריים של מבני מכשירי שמיעה:
  • מכשיר חיצוני – זהו מכשיר הממוקם מאחורי האוזן המתחבר אל אוזניה הנמצאת בתוך האוזן.
  • מכשיר פנימי – מכשיר זעיר המוחדר אל תוך האוזן, ללא מכשור חיצוני, ונשלף באמצעות חוט קטן.
סוג מכשירי השמיעה מותאם לכל אדם על פי כמה קריטריונים:
  • יכולות מוטוריות – האם אדם יכול לטפל בעצמו בכל הקשור להרכבת המכשיר או שהוא צריך סיוע.
  • מבנה האוזן – לא כל מבנה אוזן מאפשר קבלת כל מכשיר. חשוב שקלינאי התקשורת יערוך בדיקות מיוחדות עבור התאמת מכשיר השמיעה ולא רק בדיקת שמיעה רגילה. הדבר חשוב במיוחד עבור התאמת מכשירים דיגיטליים מתקדמים יותר מבחינה טכנולוגית.
  • מידות – עבור לקיחת מידות והתאמה מושלמת למבנה האוזן, ממלאים אותה בחומר סיליקוני המתקשה ולאחר הוצאתו הוא נותן בדיוק את המבנה המדויק.
 

מה ההבדל בין מכשיר שמיעה אנלוגי למכשיר שמיעה דיגיטלי

מכשיר שמיעה אנלוגי רגיל מגביר את הקול באופן אחיד ללא הבדלים, בעוד מכשיר שמיעה דיגיטלי מצויד במרכיבים מתקדמים המסוגלים לעבד את הצלילים והקולות ולאפשר למשתמש לשמוע טוב יותר – לדוגמה, מכשירי שמיעה דיגיטליים יכולים לסנן רעשי רקע. במכשירים המתקדמים ניתן גם לתכנת תכניות מיוחדות למצבים שונים, כמו לדוגמה מצב בו יש התקהלות של אנשים רבים, או מצב בו המשתמש רואה טלוויזיה. ישנם אף מכשירים המסוגלים להתממשק לאביזרי עזר ולהתחבר ישירות לטלוויזיה או למערכת סטריאו.

מתי צריך להרכיב את מכשירי השמיעה

אחרי תקופת ההסתגלות למכשירים ולנוכחותם באוזניים, כדאי להרכיב אותם במשך כל שעות הערות. כך תוכלו להתרגל מחדש לשמיעת הסובבים אתכם, ואלו יוכלו גם להתרגל למצב החדש בו הם לא צריכים לצעוק אליכם במקום לדבר.
ככל הנראה גם יחול שיפור במיתרי הקול שלכם. עד שהרכבתם מכשירי שמיעה לא שמעתם את עצמכם ונהגתם לדבר בקול רם ואף לצעוק, מה שהשפיע פיזית על מיתרי הקול, ועכשיו הם יוכלו להשתקם לאט לאט.

אביזרים למכשירי שמיעה

ישנם אביזרים נלווים למכשירי שמיעה שהם לא בגדר חובה אלא תלויים בצורך שלכם. להלן מספר אביזרים לדוגמה:
  • ערכות ניקוי או ערכות מברשות – אלו ערכות מיוחדות המכילות כלים ייעודיים לניקוי מכשירי השמיעה, כך ששמיעתכם לא תיפגע עקב לכלוך או סתימות
  • תכשירים שונים – לשמירה על ההיגיינה, להמסת השעווה המצטברת על המכשיר וכדומה
  • מערכות FM – אלו מערכות המשפרות את הבנת הדיבור במיוחד במצבים בהם קיים רעש רב סביב המשתמש
  • דיבוריות – מכשיר המשמש קישור בין מכשיר השמיעה לטלפון הסלולרי
  • מגבירי קול – מכשיר נייד (לרוב ניתן לתלות אותו על הצוואר) המעביר את הקול ישירות אל מכשיר השמיעה. מיועד לטלפונים סלולריים, טלפונים ביתיים, טלוויזיה, מערכות שמע ועוד

מכשירי שמיעה למבוגרים – מחיר

טווח המחירים של מכשירי שמיעה הנחשבים טובים ומתקדמים נע בין 4,500 ₪ ל-25,000 ₪. הכל תלוי בעיקר ברמת המכשיר מבחינה טכנולוגית וגודלו (ככל שהוא קטן יותר – מחירו גבוה יותר).
לעומת זאת, מחירי מכשירי שמיעה אנלוגיים פשוטים מאוד ללא התאמת אישית יכול לנוע סביבות כמה מאות שקלים.
הבחירה שלכם במכשיר תלויה גם באורח חייכם – אם אתם עדיין עובדים ותקשורת עם הסביבה (בין אם פנים אל פנים או דרך טכנולוגיות שונות כגון טלפונים סלולריים או שיחות ועידה ממוחשבות) היא על בסיס יומיומי ומחייבת אתכם להישאר מקושרים כנראה שתצטרכו מכשיר מתקדם יחסית. אם אתם כבר בפנסיה ולא זקוקים לממשקים רבים, יכול להיות שתבחרו במכשיר פשוט יותר אליו תוכלו לחבר אביזרי הגברה למקרים מיוחדים.

החזר עבור מכשירי שמיעה מקופת חולים או ביטוח לאומי

כדאי לבדוק אפשרות להחזרים מקופות החולים, ביטוח לאומי וביטוחי בריאות פרטיים עבור רכישת מכשירי השמיעה. בדרך כלל קיים החזר לפחות חלקי, התלוי בקריטריונים שונים כמו גיל, ומומלץ לברר זאת.
בנוגע לביטוחי בריאות פרטיים, יש לברר את עניין ההחזרים השונים כתנאי לפני שאתם חותמים. אם אתם עושים את הביטוח כהכנה לימי הפנסיה שגם דברים מסוג זה יהיו מכוסים.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם