כושר גופני בגיל השלישי

כושר גופני בגיל השלישי
שמירה על כושר גופני בגיל השלישי יכולה למנוע נזקים גופניים שעלולים לגרום לפגיעה משמעותית באיכות החיים. מחקרים מראים שגם קשישים שאושפזו בבתי אבות יכולים להחזיר לעצמם את כושר הניידות אם ישתתפו בתכנית לשמירה על הכושר הגופני.

תכנית טובה אמורה לכלול פעילויות בשלושה תחומים חשובים לבני הגיל השלישי: איזון, יכולת אירובית וכוח. כיוון שיש תכניות כושר גופני ובריאות בגיל השלישי שנוגעות רק בתחום אחד או שניים, רצוי לשאוף לשלב את שלושת התחומים.
 

איזון ושיווי משקל

לאחר גיל 40 מאבדים מרבית האנשים מידי שנה כאחוז אחד מהאיזון הגופני והקואורדינציה. אולי זה לא נשמע הרבה אך כשאדם מגיע לגיל 70 הוא עלול לאבד כ-30% מהאיזון הגופני שלו. איבוד האיזון והקואורדינציה הוא הסיבה העיקרית לכך שלא ניתן למצוא בני 65 בין שחקני הכדורסל, הבייסבול או הטניס המקצוענים. אובדן הדרגתי זה הוא הגורם המכריע שבגינו כל כך הרבה בני גיל 76 ומעלה מאבדים את שווי המשקל, נופלים ושוברים את מפרק כף היד או הירך. החדשות הטובות הן שבאמצעות כושר גופני בבית שמצריך פעילות יומית קצרה של כארבע דקות, ניתן להחזיר חלק גדול מהאיזון שאבד עם השנים.
 

פעילות אירובית בגיל מבוגר

החל משנות ה-80 של המאה שעברה החלו אנשי מקצוע בתחומי כושר גופני ובריאות להרעיף שבחים על הפעילות האירובית ותרומתה לבריאות האדם, ובעיקר לחיזוק הלב והריאות. ככל שיותר חוקרים מגלים עניין בתחום הזקנה נמצאות עוד ועוד הוכחות לכך שמבוגרים שעוסקים בפעילות אירובית לא רק משפרים את בריאותם הגופנית, אלא גם את כושרם המנטלי. נכון, אין זה אומר שלפתע פתאום הם יהפכו לאצנים, אך אם ברצונם לשמור על המוח והזיכרון, הפתרון המוצע הוא 30 עד 60 דקות של פעילות אירובית מידי יום. היא זו שתעשה את ההבדל. גם בתי דיור מוגן רבים מציעים חוגים אירוביים שתורמים לבריאות הדיירים.
 

אימון כוח נועד לכל גיל

השרירים מאבדים מגמישותם ומכוחם, ככל שהגוף מתבגר. נכון שמדובר בתהליך איטי והדרגתי, אבל אם לא ננקוט בפעילות מנע יאבדו השרירים את כוחם. לכן מומלץ לחזקם באמצעות תרגול ואימון קבועים. נשים מאבדות את כוחן מהר יותר מאשר גברים – בעיקר ברגליים – וזהו נתיב בטוח להתדרדרות בכושר הפיזי עד לאשפוז ותמיכה סיעודית. החדשות הטובות הן שאפילו אנשים שהגיעו לגיל 80 או 90, יכולים להחזיר את הכוח לשרירים. הדבר הוכח שוב ושוב במחקרים שונים. כל שעליהם לעשות הוא לעסוק באימון לחיזוק השרירים כמו הרמת משקולות. התועלת הנוספת מפעילות זו היא, שאימון כוח מעורר את אותם תאים שאחראיים על חיזוק העצמות וכך, באמצעות כושר גופני ובריאות ניתן לעצור את מחלת האוסטיאופורוזיס.

ההנהלה של בית גיל פז, כמו גם הנהלות אחרות של דיור מוגן –  מודעת לחשיבות השמירה על כושר גופני ובריאות בגיל השלישי, ומציעה לדייריה חדר כושר והדרכה על ידי מאמנים שמציעים לקשיש גם תרגילי כושר גופני בבית שמותאמים במיוחד לצרכיו.

 
בואו לביקור אישי. נשמח לארח אתכם.
התקשרו 09-7662626
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
   

דיור מוגן - בית גיל פז
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב גבורות 1 כפר-סבא
טל': 09-7662626

 

מפת אתר