יתרונות שחייה בגיל מבוגר

יתרונות שחייה בגיל מבוגר
ידוע שפעילות גופנית מועילה מאוד בגיל מבוגר, לשיפור הבריאות הכללית, גמישות המפרקים, חיזוק שרירים וגם, לא פחות חשוב, שיפור מצב הרוח. בין כל האפשרויות הקיימות, לשחייה יש יתרונות ייחודיים ששום פעילות אחרת לא מציעה. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

מדוע שחייה נחשבת לענף ספורט איכותי

שחייה היא פעילות לכל הגוף והיא מערבת כמעט את כל קבוצות השרירים העיקריים תוך כדי שימוש בידיים, רגליים, חזה, גב, צוואר, וכן היא גם דורשת איזון ותיאום תנועתי. מאחר ומים צפופים פי 800 מאוויר, הפעילות בתוך המים מחזקת את השרירים, מגבירה את טונוס השרירים ומזרזת את חילוף החומרים בגוף.  
שחייה נחשבת לאימון קרדיו-וסקולרי מעולה תוך מאמץ בינוני. כמו כן, היא ספורט שמתאים לכל גיל ולכל יכולת גופנית מאחר והגוף צף בתוך המים, והיא מבטיחה כושר גופני למי שדבק בה. בגיל מבוגר, גם במצבים בהם סובלים מכאבי פרקים, או אפילו לאחר פציעות, השחייה היא דרך נהדרת לאמן את הגוף במעמסה נמוכה. למי שמעוניין להשיל משקל עודף, מאחר והשחייה מערבת את כל הגוף, היא שורפת לא מעט קלוריות בהשוואה לענפי ספורט אחרים. יתרון נוסף לשחייה – אם אתם סובלים מנדודי שינה, הוכח כי ככל שתשחו יותר, כך תשנו טוב יותר.
לבסוף, שחייה משחררת אנדורפינים בגוף הגורמים לכם להרגיש מעולה ולהיות שמחים יותר. 

מהם האתגרים איתם מתמודדים בגיל מבוגר מבחינה פיזית

בגיל מבוגר, הגוף מזדקן אף יותר מהר מאשר בגילאים אחרים, במיוחד אם לא עוסקים בפעילות גופנית סדורה. כוח השרירים פוחת, הסיבולת יורדת, היציבות פוחתת, יכולים להופיע כאבים שונים בפרקים, עודף משקל, בעיות לב, ועוד מחלות של גיל מבוגר. קשה יותר לבצע דברים לכאורה פשוטים כמו ללכת מרחק רב, לעלות ולרדת במדרגות, לסחוב את הקניות מהאוטו, לשטוף כלים במטבח תוך עמידה לזמן ממושך, ועוד.
גם אם לא עסקתם בפעילות גופנית לאורך החיים, לא מאוחר להתחיל עם שחייה, אפשר להתחיל עם תרגילים קלים ועם השיפור להתקדם ולבצע תרגילים מורכבים יותר. סביבת המים היא נעימה לגוף, והציפה עוזרת לגוף לבצע תנועות שקשה לבצע מחוץ למים. 

כיצד שחייה משפרת את החיים בעיקר בגיל מבוגר

השחייה כאמור היא אחת מהפעילויות הגופניות הטובות יותר לגיל מבוגר ויש לה יתרונות רבים:
  • שיפור בריאות הלב: השחייה מחזקת את הלב ומשפרת את יכולות הלב-ריאה. שחייה משפרת את זרימת הדם בגוף ומקטינה את הסיכון ללקות במחלות לב-ריאה.
  • קלה על המפרקים: מאחר והשחייה מתבצעת במצב של ציפה, ללא נשיאת משקל, היא לא מכבידה על המפרקים ומשפרת את גמישותם.
  • הפחתת הסיכון לחלות באוסטאופורוזיס: שחייה יכולה לשפר את צפיפות המינרלים בעצמות, דבר שמפחית את הסיכון למחלה. 
  • חיזוק שרירים: שחייה מערבת את כל הגוף ולכן היא תורמת לחיזוק שרירים מעולה. כמו כן השחייה היא אימון סיבולת נהדר.
  • הפחתת מתחים: שחייה היא דרך מצוינת להפחית מתחים נפשיים וגם לשפר יכולות מנטליות.
  • קואורדינציה: שחייה מתבצעת באופן בו כל הגפיים עובדים יחד ובכך ניתן לשפר את הקואורדינציה והתיאום של הגוף.

האם אפשר להתחיל לשחות גם בגיל מבוגר

בהחלט, לא רק שאפשר, זה אף מומלץ. כמובן, כדאי להתייעץ עם הרופא שלכם לפני שמתחילים בפעילות גופנית חדשה על מנת לוודא את התאמתה למצבכם. אבל כאמור שחייה מתאימה גם לשיקום אחרי פציעה ואף מחלות כמו MS ועוד, שם יתרונות המים והציפה הם ללא תחרות. 
חשוב תמיד להתחיל בהתאם ליכולות שלכם. אשר להשתתף בחוג שחייה או לקחת מדריך צמוד על מנת לבנות תכנית אימון מותאמת, לפחות בהתחלה, עד שכבר תדעו מה ואיך לעשות. גם אם אינכם יודעים לשחות, זה לא מאוחר, אפשר לקחת שיעורי שחייה ולהתחיל ליהנות. 
ברוב הערים ישנן בריכות שם ניתן לא רק לשחות אלא גם לקבל הדרכה צמודה. בחורף הבריכות מחוממות וזה גם מספק תחושה נהדרת לכל הגוף גם אם אתם לא שוחים הרבה. אם בחרתם לגור בבית דיור מוגן, לרוב תוכלו למצוא בו גם בריכה מחוממת. מכיוון שהבריכה נמצאת במתחם עצמו, יהיה לכם הרבה יותר קל להגיע וליהנות ממנה בכל ימות השנה ללא הגבלה.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם