יתרונות חדר האוכל בבית דיור מוגן

יתרונות חדר האוכל בבית דיור מוגן
לחיים בבית דיור מוגן יש הרבה יתרונות ברורים עבור בני האוכלוסייה המבוגרת המחפשים מקום מגורים המשלב גם פרטיות בדירה משלהם תוך כדי קבלת שירותים היקפיים ממש מעבר לדלת, דבר המבטיח שקט נפשי וחיים מלאים. אחד היתרונות של בית דיור מוגן היא הימצאותו של חדר אוכל משותף לכל הדיירים. 

חדר האוכל בבית דיור מוגן כשלא רוצים או לא יכולים לבשל

בגיל מבוגר, לפעמים קשה לנו לבשל או שלא מתחשק לנו לבשל והדבר גורם לנו להסתפק במאכלים מעובדים המחוממים במיקרוגל ושאר מאכלים בעלי ערך תזונתי ירוד. הפיתוי לעשות שימוש במאכלים כאלה הוא גדול - לא צריך לעבוד קשה במטבח, לעמוד זמן ממושך בהכנות, פשוט מחממים ואוכלים אפילו אם האוכל פחות טעים ופחות מעניין. הנטייה לעשות שימוש באוכל לא מגוון קיימת אף היא, נצמדים למה שמוכר לנו, למה שניסינו והיה אכיל. לפעמים גם מסתפקים בנשנושים למיניהם, חטיפים אשר גם לא בריאים לנו במיוחד כאשר מרבים לאכול אותם. 
לנושא תזונה נכונה בגיל מבוגר יש חשיבות רבה. בגילאים אלה היכולת של הגוף לקלוט ולפרק מרכיבי מזון חשובים פוחתת וגם הטעם שלנו משתנה מאחר ומאבדים לאט לאט את הטעם בגלל הזדקנות בלוטות הטעם שבלשון.
תזונה לא נכונה עשויה לגרום לירידה כללית בתפקוד בגלל מחסור מצטבר ברכיבי מזון חשובים ואפילו יכולה לגרום למחלות, בעיות עיכול ועוד. כאשר גרים בבית דיור מוגן, נפתחת אופציה מצוינת של ארוחה בחדר האוכל בדיוק כמו במסעדה של בית מלון. כל מה שצריך זה לצאת מדלת הדירה, להיכנס לחדר האוכל וליהנות מארוחה טעימה ומגוונת. בנוסף נוכל גם ליהנות מפגישה עם חברים קיימים ולרכוש חברים חדשים. 

חדר אוכל בדיור מוגן - המענה התזונתי המאוזן

קודם ראינו כי כמו בבית מלון, בבית דיור מוגן ניתן פשוט לצאת מהדירה שלכם ולהיכנס לחדר האוכל וליהנות מארוחה טעימה. אלא שקיימים הבדלים חשובים בין ארוחה בבית מלון או מסעדה לבין ארוחה בחדר האוכל בבית דיור המוגן.
האוכל בחדר האוכל של בית דיור מוגן מתוכנן ומבושל כך שיתאים לאוכלוסיה מבוגרת מבחינת החומרים והערך התזונתי. האוכל מבושל כך שיספק לא רק ארוחה חמה אלא גם ארוחה מזינה הכוללת את אבות המזון החשובים עבור אנשים מבוגרים, כלומר לא רק אוכל טעים אלא גם אוכל בריא.
השפים בבית דיור המוגן מכינים ארוחות מזינות ומגוונות כדי להבטיח שאם תחליטו לאכול במקום, תיהנו מאוכל בריא וממבחר גדול של מנות: סלטים ומנות ראשונות, מנות עיקריות וקינוחים.
אם נותר לכם אוכל מהארוחה, תוכלו לבקש שיארזו לכם אותו כדי שתוכלו לחמם אותו בדירתכם מאוחר יותר או מחר.

מפגשים חברתיים בבית דיור מוגן - גם בחדר האוכל

מעבר לחשיבות של תזונה נכונה ומאוזנת (וגם טעימה), השימוש בחדר האוכל, המסעדה בבית דיור מוגן, נותנת לנו אפשרות לפגוש חברים ולרכוש חדשים. בדידות היא אחת התופעות הכואבות ביותר בגיל מבוגר ולה יש השפעה רחבה אפילו על הבריאות. כאשר יוצאים לאכול בחדר האוכל, לפחות פעם ביום, חשוב גם לנצל את ההזדמנות לפגוש חברים ושכנים מהדיור המוגן, לתאם איתם סעודה משותפת ולחלוק בהנאה. כמו כן חשוב להתאמץ ולנסות לרכוש חברים חדשים - בין אם הם דיירים חדשים ובין אם הם חברים של החברים שלכם. לפעמים כל מה שצריך זה לשאול אם ניתן לחלוק בשולחן ולהתחיל להכיר את היושבים בו. את החברים הקיימים והחדשים תוכלו גם להמשיך לפגוש בדירתכם אם תרצו לארח אותם או בבית הקפה של דיור המוגן, ואפילו להשתתף יחד אתם בפעילויות שונות שבית הדיור המוגן מציע, לצאת לסרט יחד, לטיולים ועוד.

ארוחות שישי וארוחות חג בחדר האוכל של דיור מוגן

כאמור בדידות היא תופעה ידועה וכואבת אצל אנשים מבוגרים והיא מורגשת אף יותר בזמנים כמו ארוחות שישי וארוחות חג כאשר אתם לבדכם. לא תמיד הילדים יכולים לארח אתכם (אולי הם גרים רחוק או אפילו במדינה אחרת), או שאין לכם את הכוח והרצון לבשל עבור המשפחה או החברים ולארח אותם בדירתכם כך שהתוצאה עשויה להיות שנותרתם לבד בארוחת שישי או חג. לא כיף. אפילו אם אתם לא חושבים על כך באופן מודע, לבדידות שנוצרת יש השפעה נסתרת מהעין והיא יכולה בסופו של דבר להביא גם למצבים של מתח נפשי ודיכאון. בדיוק לשם כך קיימת המסעדה, חדר האוכל של בית דיור המוגן שיכין עבורכם ארוחות טעימות בימי שישי ובחגים, שיהיו גם בריאות ומזינות באווירה חגיגית כך שתוכלו ליהנות וגם לא להיות לבדכם בזמנים אלה. אז עשו לעצמכם טובה, אל תישארו לבדכם בארוחות שישי וחגים, גשו לחדר האוכל לארוחה מהנה ומשותפת עם החברים.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם