יוגה בגיל השלישי

יוגה בגיל השלישי
זה דבר ידוע כבר מזמן שפעילות גופנית בגיל השלישי היא מומלצת ומבורכת. עם זאת, הפעילות כמובן צריכה להיות מותאמת ליכולתם של בני הגיל השלישי (כל אחד לפי יכולותיו) על מנת להועיל ולא להזיק. בין הפעילויות הרבות, יוגה היא אחת השיטות הוותיקות והמוכרות יותר ולה יתרונות רבים שכדאי להכיר. 

מה זה יוגה

יוגה היא פעילות עתיקת יומין אשר מערבת גם את הגוף וגם את הנפש של האדם. מקורה של שיטה זו הוא ככל הנראה בהודו לפני כ-5000 שנה והיא מבוססת על שילוב של תנועה, תנוחה, מדיטציה ותרגילי נשימה עמוקה אשר יחדיו תורמים לשיפור התחושה הפיזית והמנטלית, חיזוק היכולות הגופניות, כוח, רוגע, גמישות ועוד.
בתחום היוגה קיימות שיטות ואסכולות שונות ורבות, ומקור השם מגיע משפת הסנסקריט אשר פירושו איחוד. היוגה הגיעה למערב בסוף המאה ה-19 והפכה לפופולרית ביותר בשנות ה-70 של המאה ה-20.
מטרת היוגה היא חיבור ואיחוד בין הנפש, הגוף והמחשבה.
6 הענפים העיקרים של היוגה הם:
  • הטה יוגה: עם מיקוד על גוף ומחשבה
  • ראג'ה יוגה: כולל מדיטציה ושימוש בתרגילי משמעת (המוכרים כשמונת הגפיים של היוגה)
  • קארמה יוגה: מכוונת לשחרור ממחשבות שליליות ואנוכיות
  • בהקטי יוגה: דרך של מסירות להכוונת הרגשות, פיתוח קבלה וסובלנות
  • ג'ננה יוגה: ענף המתרכז בחוכמה דרך למידה
  • טנטרה יוגה: ענף שעושה שימוש בטקסים
כמה מילים על הצ'אקרה: משמעות המילה המוכרת היא גלגל מסתובב. ביוגה, ההנחה הרווחת היא שצ'אקרות הן נקודות מרכזיות בין אנרגיה, רגשות והגוף. חסימת צ'אקרות לפי היוגה, גורמת לחוסר שיווי משקל גופני, מנטלי או רגשי שיכולים להתבטא בדרך של חרדה, ישנוניות ובעיות עיכול. כאשר מצליחים לשחרר את החסימות הללו, האדם אמור להרגיש טוב יותר.

יתרונות תרגול יוגה 

היוגה בהיותה פעילות לא מאומצת מתאימה מאוד לכל גיל וכמובן גם לגיל השלישי והיא תורמת לכמה דברים:
  • חיזוק כוח שרירים
  • שיפור הגמישות
  • שיפור נשימה
  • תורם לבריאות הלבבית ומניעת מחלות לב
  • מפחית חרדות, סטרס, דיכאון וכאבים כרוניים
  • מגרה פעילות מוחית תקינה
  • משפר את השינה
  • הפחתת כאבי גב תחתון
  • תורם לשיפור איכות החיים הכללית

האם אפשר להשתתף בשיעורי יוגה בכל גיל 

רוב תרגילי היוגה הם יחסית פשוטים ועדינים ולכן מתאימים לכל גיל, כמובן כל עוד מקבלים הדרכה נאותה. יש לשים לב שאמנם היוגה נחשבת לפעילות שיכולה להתאים לבני הגיל השלישי, אך היא גם ידועה כפעילות בה ניתן להיפצע פציעות ספורט לפעמים בלי ששמים לב. לכן, יש להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שמחליטים להצטרף לשיעור יוגה ולהבין את המגבלות.
כמו כן מומלץ ביותר להשתתף בשיעורי יוגה עם מדריך מוסמך, המותאמים לבני הגיל השלישי, וליידע את המדריך לגבי בעיות פיזיות קיימות על מנת שיוכל להתאים לכם את התרגילים במידת הצורך.
אם אתם מרגישים שתרגיל מסוים קשה לביצוע או מכאיב לכם, חובה ליידע על כך את המדריך והוא ינחה אתכם כיצד להמשיך. קחו בחשבון שהשיפור וההתקדמות יהיו איטיים יותר.
חשוב גם לזכור שיוגה אינו תחליף לרפואה קונבנציונלית, אם אתם מקבלים טיפול רפואי חשוב להמשיך עם הטיפול כל עוד הרופא ממליץ על כך, היוגה יכול להוות גורם סיוע במקביל. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם