חוגים לגיל השלישי

חוגים לגיל השלישי
אם הגעתם לגיל השלישי ועבדתם כל חייכם, סביר כי עם היציאה לגמלאות אתם פתאום זוכים להרבה זמן פנוי בכל יום ולא תמיד יודעים איך לנצל את הפנאי החדש הנפלא הזה.
חשוב גם לשמור על פעילות סדירה ולא להתפתות לחוסר מעש. על מנת גם ליהנות וגם לשמור על עצמכם בשיא היכולות שלכם, קיימות פעילויות רבות וביניהן מגוון עשיר של חוגים לגיל השלישי

אלו חוגים קיימים לגיל השלישי

כאמור קיים מגוון רחב של פעילויות וריכזנו כאן מספר דוגמאות לפי נושאים:
  • חוגים הקשורים לפעילות גופנית: אלה מאוד מומלצים על מנת לשמור על גוף בריא ופעיל (דבר המשפיע ישירות ובצורה חיובית גם על מצב הרוח שלכם), כמובן במסגרת היכולות והמגבלות הקיימות אם ישנן כאלה. ביו החוגים היותר מוכרים ואהובים על ידי בני הגיל השלישי, ניתן למנות חוגי יוגה, חוגי פילאטיס, חוגי הליכה, חוגי ריקודים, חוגי התעמלות, חוגי כושר, חוגי התעמלות במים, חוגי צ'י קונג, חוגי טיולי אופניים, חוגי שיטת אלכסנדר ועוד. חיפוש קצר באינטרנט או באתר העיריה יגלה לכם שפע של אפשרויות. חוגים אלו ניתן למצוא במתנ"ס הקרוב או בחדר כושר. כמו כן ישנם חוגים המתקיימים באוויר הפתוח בפארק או בגינה הציבורית.
  • חוגי יצירה: יצירה היא דרך נהדרת גם להפעיל את הידיים בתנועות עדינות וגם להפעיל את המוח שלכם. בין החוגים הפופולריים ניתן למנות חוגי קרמיקה, חוגי ציור, חוגי אומנות הזכוכית, חוגי גרפיקה, חוגי מלאכת יד, חוגי פיסול וגילוף, חוגי קדרות ועוד. חוגים אלו ניתן למצוא במתנ"ס או במסגרות פרטיות המתקיימות באזור מגוריכם.
  • חוגי למידה והעשרה: עם חוגים אלה ניתן להרחיב את אופקי הידע שלכם ולהפעיל ולחזק את אחד האיברים החשובים – המוח שלכם. ללמוד דברים חדשים זה בהחלט כיף. ברוב בערים והישובים בישראל תוכלו לקבל מהרשות המקומית תכנית חודשית של הרצאות וחוגים שונים כמו חוגים ללימוד שפה, חוגי היסטוריה, חוגי אקטואליה, חוגי תנ"ך ומקרא, חוגי מחשבים, חוגי פסיכולוגיה, חוגי כתיבה יוצרת, ועוד, הפתוחים לקהל הרחב או כאלה המיועדים לאוכלוסייה המבוגרת. כמו כן, קיימות תכניות מיוחדות דרך אוניברסיטאות ומכללות למי שמעוניין בלמידה מתקדמת עוד יותר. 
  • חוגי הנאה: כל אחד מהחוגים הנ"ל גם יכול לספק לכם הנאה רבה ונוסיף גם חוגי בישול, חוגי משחקים, חוגי תשבצים, חוגי גסטרונומיה, חוגי יין ועוד. 

למה מייחדים חוגים עבור בני הגיל השלישי 

בגיל השלישי לא חייבת להיות מניעה מיוחדת כל עוד אתם במצב גופני ושכלי טוב, אבל בכל זאת כדאי להתנהל בחיים באופן יותר רגוע. הרי הגוף שלכם כבר לא כמו שהיה בגיל 20 וגם יכולות הריפוי שלו פחותות לעומת צעירים יותר. לכן החוגים לגיל השלישי מותאמים במיוחד על מנת לקחת בחשבון את היכולות והמגבלות של גיל זה, יכולות מוטוריות, יכולות שכליות, ועוד. המדריכים והמרצים יודעים שצריך להיות קצת יותר סבלניים וכמובן גם יותר זהירים מבחינת היקף ועוצמת הפעילויות.

איפה אפשר למצוא חוגים לגיל השלישי 

בישראל, בני הגיל השלישי מאוד מסודרים מהבחינה הזו. קיימים ארגונים רבים כמו מתנ"סים, עיריות, מרכזים קהילתיים, חוגים המסופקים על ידי גופים ואנשים פרטיים וכיו"ב. כמו כן קיימים פתרונות דיור לבני הגיל השלישי כגון בתי אבות ובמיוחד בתי דיור מוגן מציעים קשת רחבה של חוגים ופעילויות לדיירים שלהם. חלק מהחוגים גם ניתנים ללא עלות כך ששווה לבדוק את האפשרויות העומדות לרשותכם.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם