זכאות לקצבת זקנה – למי מגיע ולמה זה כדאי?

זכאות לקצבת זקנה – למי מגיע ולמה זה כדאי?

מהי קצבת זקנה?

קצבת זקנה היא בעצם מעין הכנסה חודשית שמשלמת המדינה לתושביה. זכאים לקבל קצבת זקנה כל תושבי המדינה שהגיעו לגיל הפרישה מעבודה ועומדים במספר קריטריונים. את הקצבה משלם המוסד לביטוח לאומי לאזרח עצמו באופן קבוע מדי חודש.
 

מי זכאי לקבל קצבת זקנה

כל אזרח ישראלי שהגיע לגיל שמוגדר לפי החוק כגיל פרישה (היום הגיל הוא 64 לנשים ו-67 לגברים).
אזרח ישראלי שהגיע לגיל פרישה אבל הכנסותיו מעבודה לא עולות על הסכום המקסימאלי לחודש כפי שנקבע בחוק (5,293 ₪ לזוג ו-3,969 ₪ לאדם יחיד).
נשים שגילם מ-65 וגברים מעל לגיל 70 תושבי הארץ, זכאים לקבל קצבת זקנה באופן אוטומטי ובלי קשר לגובה ההכנסות שלהם מעבודה או ממקורות אחרים.
 

השנים שקודמות לגיל הזכאות

שלוש אפשרויות להשלמה של תקופת אכשרה של ששים חודשי ביטוח:

  • תשלום ביטוח במשך חמש שנים רצופות מתוך עשר האחרונות שלפני גיל הזכאות לקצבה.
  • תשלום דמי ביטוח במשך 144 חודשים במשך 12 שנים, לא בהכרח רצופות, בכל תקופה שהיא.
  • ששים חודשים ביטוח ובתנאי ששולם ביטוח במשך מספר חודשים שאינו פחות ממספר החודשים שבהם הביטוח לא שולם.

תשלום דמי הביטוח עד להגעה לגיל הפרישה

קיימים מספר סטטוסים שפוטרים נשים מדרישה זו וביניהם: אישה גרושה, אלמנה, עגונה, רווקה שעלתה לארץ בגיל 55 ומעלה, אישה נשואה שעובדת כעצמאית או שכירה, אישה נשואה שבן הזוג שלה לא מבוטח (גם אם אינה אישה עובדת), עקרת בית ואישה שזכאית לקצבת נכות בתקופה של 12 חודשים לפני שהגיעה לגיל ששים.
 

מי שאינו מבוטח בביטוח זקנה

גמלה מיוחדת תינתן לתושבי ישראל שעלו ארצה לאחר הגיעם לגילים שמעל 60 או 62 ומטבע הדברים אין להם ביטוח זקנה. אנשים אלה זכאים לקבל את הגמלה על חשבונו של משרד האוצר, ובלבד שיעמדו בתנאים הבאים: הם תושבי ישראל, הם הגיעו לגיל שלאחר גיל הפרישה, הם לא מקבלים קצבה נוספת, ההכנסה שלהם מעבודה, או לא מעבודה, היא נמוכה.
 

איך מגישים תביעה כדי לקבל קצבת זקנה

בסמוך ליום שבו מגיעים לגיל הזכאות, ולא יאוחר משנים עשר חודשים מהמועד הזה, יש להגיש למוסד לביטוח הלאומי טופס 480 שנקרא "תביעה לקצבת זקנה”. במקרים שבהם בתעודת הזהות של הגמלאי לא רשום תאריך לידה, הביטוח לאומי יחשב כאילו האדם נולד באחד באפריל בשנת הלידה שלו. את טופס הבקשה אפשר להגיש לביטוח הלאומי בתיבת השירות של הסניף במקום המגורים, בפקס או בדואר רגיל.
 

זכאות לקצבת זקנה של אנשים שלא נמצאים בארץ

לפי החוק (סעיף 324), אדם שמקבל קצבת זקנה ובאופן זמני נמצא בחו”ל, תשולם לו קצבת זקנה במשך שלושה חודשים לכל יותר לחשבון הבנק שלו בארץ. אם זמן השהייה בחו”ל מתוכנן להימשך יותר משלושה חודשים, חשוב לדווח על כך לביטוח הלאומי לפני היציאה מהארץ.

חשוב לדעת שעקרת בית שיצאה לחו”ל לא תקבל את הקצבה מעבר לאותם שלושה חודשים. ואזרח ישראלי שנסע לארץ אויב לא יקבל את הקצבה.

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם