התאמות בבית לקראת הגיל השלישי

התאמות בבית לקראת הגיל השלישי
הגיל השלישי כבר מעבר לפינה, ולמרות שנראה שהכל בסדר והחיים ממשיכים, כדאי שתקדישו מחשבה עמוקה לעניין. בכל הקשור לסביבת המגורים שלכם ובהתאמה למצבכם הפיזי, יש לבצע בבית שינויים והתאמות מבעוד מועד, ועל כך במאמר זה.

מה קיים בבית שיכול להוות סכנה בגיל השלישי

הבית נחשב בעיני רוב האנשים כמקום בטוח שנועד לתת לנו הגנה וביטחון. אבל, ככל שאנו מתבגרים, הגוף שלנו עובר שינויים שלא תמיד אנו שמים אליהם לב או מתייחסים אליהם, ובמוקדם או במאוחר יכול לקרות לנו משהו כגון נפילה, חבלה, הרגשה לא טובה ועוד. זו הסיבה שצריך להכין את הבית, אך לפני שמוסיפים  דברים, צריך גם לראות אילו סכנות קיימות כבר, שניתן לנטרל. הנה רשימה חלקית של אלמנטים הקיימים בבית רבים:
  • שטיח - אם קיימים בביתכם שטיחים שאינם שטיחים מקובעים "מקיר לקיר", הם עלולים להוות מכשול. האפשרות שתיתקלו בקצה השטיח בטעות בגלל צעד לא מחושב או שלא הרמתם מספיק גבוה את הרגל, והדבר יכול להסתיים בנפילה קשה.
  • מדרגות - בין אם מדובר בבית פרטי או דירה עם מדרגות, או שעליכם לטפס במדרגות בבניין ללא מעלית, המדרגות יכולות להוות סכנה וניתן ליפול בגללן בקלות.
  • מרצפות חלקות בחדר רחצה - אם אתם מתגוררים בבית ישן מאוד בו קיימות מרצפות ללא תקן נגד החלקה, הדבר מסוכן מאוד עבורכם בגלל שסכנת ההחלקה.
  • משטחים שונים - בבית ישנם משטחים שונים כגון משטח עבודה "אי" במטבח, ארון אמבטיה, שולחנות וכדומה. המשטחים כולם, בלי יוצא מן הכלל, צריכים להיות יציבים על הרצפה. כלומר - ארונות אמבטיה מרחפים אינם מומלצים (למרות שהם מאוד באופנה בשנים האחרונות), האי במטבח צריך להיות מקובע ולא על גלגלים וכך גם שולחן הקפה בסלון, שולחן עבודה - כדאי שיהיה מקובע לדוגמה, ולא משטח המונח על "חמורים". משטחים שהם בשימוש ואינם מקובעים או יציבים, עלולים לזוז בשמן שעובדים עליהם, וברגע קטן של חוסר תשומת לב או חוסר בשיווי משקל, אפשר למעוד ולהחבל.
  • אמבטיה - מומלץ מאוד לעבור לשימוש במקלחון כי הדבר בטיחותי יותר מבחינת הכניסה והיציאה - אין צורך להרים את הרגליים ולבצע צעדים גדולים.
זוהי רשימה של דברים המצויים בבית רבים, אך כמובן שבכל בית ישנם אלמנטים נוספים שיכולים להוות בעיה, ויש לעבור על הבית, לבחון את כולם ולפעול בהתאם.

אילו אביזרי בטיחות למבוגרים מומלץ להוסיף לבית

מעבר לתיקון והתאמת האלמנטים הקיימים אותם הזכרנו מעלה, ישנם אביזרים נוספים שמומלץ להוסיף לבית:
מעקות - בכל מקום בו יש סכנת החלקה, כגון חדרי רחצה וגרמי מדרגות, יש להוסיף מעקה אותו ניתן לאחוז בכף היד ואף להישען עליו. לדוגמה - אם יש לכם בצד גרם המדרגות בבית מעקה זכוכית דקורטיבי, כדי שתבדקו החלפתו או הוספת מעקה יציב ועמיד בנוסף אליו. בחדר הרחצה יש להתקין מעקה עזר בתוך המקלחון וליד האסלה.
לחצן מצוקה - זהו אביזר חשוב מאוד שכן הוא מסייע מאוד כאשר לא ניתן להגיע לטלפון. לרוב הוא מותקן בכמה מקומות אסטרטגיים בבית והמבוגר מקבל מענה מיידי למצוקתו. כיום גם יש אפשרות נוספת להיעזר בצמיד עם לחצן מצוקה אשר מקושר לאותה המערכת בבית וכך ניתן לקרוא לעזרה מכל מקום בבית.
אריחי ריצוף נגד החלקה - אמנם מדובר כאן בסוג של שיפוץ, אך כדאי בהחלט לשקול להחליף את הריצוף בחדר הרחצה לריצוף בעל תקן נגד החלקה.
בנוסף לאביזרים הרשמיים, כדאי גם לבחון את מצב התאורה בבית ולבדוק כי החללים מוארים היטב, כולל במסדרונות, במחסן, במבואת הכניסה לבית ובכל מקום בבית בעצם.

דירות מותאמות לגיל השלישי בבית דיור מוגן

אם אתם מתעתדים לעבור לבית דיור מוגן בקרוב, אתם יכולים להיות שקטים בעניין האביזרים. דעו שהדירות כבר מותאמות בכל הקשור לבטיחות שלכם. לא תצטרכו לבצע את ההתקנות השונות, אלא רק להכניס את הרהיטים והחפצים שלכם. עדיין כדאי לשים לב לאלמנטים כגון שטיחים ומשטחים כדי שתהיו בטוחים כמה שיותר.
בדירות בדיור המוגן תוכלו למצוא מעקות, לחצני מצוקה, ריצוף נגד החלקה, משטחים יציבים במטבחון ובחדר הרחצה, וכל אלו באיכות וברמת תחזוקה גבוהות.
 
אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר, לבוא לראות את הדירות שלנו ואף להתארח למספר ימים. ניתן לשלוח פרטים בטופס צור קשר או להתקשר 09-7662626

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם