השוואה בין בתי דיור מוגן

השוואה בין בתי דיור מוגן
תהליך בחירה של בית דיור מוגן הוא מורכב ומצריך ביצוע השוואות רבות על מנת להגיע להחלטה לגבי המקום הנכון ביותר לפי הצרכים שלכם. לכן ועל מנת להקל עליכם בתהליך ריכזנו מספר נקודות מרכזיות להשוואה שיאפשרו לכם לבחון כל בית דיור מוגן בצורה יותר אובייקטיבית ולהגיע להחלטה הנכונה עבורכם.

דיור מוגן - השוואת גובה הפיקדון

גובה פיקדון בית דיור מוגן משתנה ממקום למקום, בהתאם לפרמטרים שונים ורבים. חלק מהפרמטרים המשפיעים על גובהו הם האזור בו נמצא בית הדיור המוגן בארץ, איכות בית הדיור המוגן, איכות, מיקום וגודל הדירה בה אתם מעוניינים להתגורר ועוד. בנוסף, גם קיימים מספר מסלולים לתשלום הפיקדון: מלא, חלקי ואפילו ללא פיקדון. אם פיקדון מופחת יכול להתאים למי שכספו מושקע, או ישתחרר בעתיד או תלוי במכירת הדירה הקיימת, חשוב להבין כי את שארית הפיקדון שלא שולם בכניסה, תצטרכו לשלם בדרך אחרת, במועד דחוי או בתוספת לתשלום החודשי אותו משלמים עבור קשת השירותים והפעילויות שמקבלים בבית הדיור המוגן. חשוב לבדוק ולהשוות גם את גובה התשלום החודשי ולהרכיב תמונה מלאה הן של הפיקדון החד פעמי והן של העלויות השוטפות כדי להבין אם התוכניות השונות מתאימות למצבכם הפיננסי וכמובן גם לתמורה המתקבלת.

השוואת גודל הדירה בבית דיור מוגן ואיכותה

הפיקדון ברובו מייצג את עלות השימוש בדירה בדיור המוגן ולכן חשוב להשוות היטב בין סוגי הדירות ואיכותן. יתכן כי במקום אחד מציעים דירה קטנה באיכות גבוהה, ובמקום אחר דירה גדולה יותר אבל באיכות נמוכה יותר וכדומה. בדקו היטב מה באמת אתם מקבלים, רמת האבזור של הדירה, רמת הגימור שלה, כמה מטר מרובע, כמה חדרים, איזה נוף יש מהחלון, לאיזה כיוון היא פונה, האם יש מרפסת או לא ועוד.
בעצם ההשוואה דומה לזו של השאוות דירה רגילה עם תוספת של אבזור הדירה עבור מגורים בגיל השלישי - אבזור שמקל על חיי היום-יום. למשל, חשוב לבדוק אם המטבח פרקטי, אם חדר האמבטיה מתאים לשימושכם, האם קיימים לחצני מצוקה, מיזוג אוויר, האם ישנו חיבור לכבלים / ערוצי טלוויזיה, אינטרנט, ארונות אחסון ועוד. נקודה נוספת להשוואה היא אם בית הדיור המוגן מאפשר ביצוע שינויים מסוימים בדירה לפי רצונכם, לא בכל מקום זה אפשרי.

השוואה בין שירותי דיור מוגן 

ברוב בתי הדיור המוגן, מספקים סל שירותים בסיסי דומה אך יתכנו הבדלים באיכות השירותים הניתנים במקום. למשל שירותי הסעדה, האם האוכל באמת טעים ומגוון? האם האוכל מותאם לגיל השלישי לצרכיכם האישיים? כמו שמקיימים טעימות בחברת קייטרינג לפני הזמנה, חשוב לטעום את האוכל בבית דיור המוגן לפני שאתם מחליטים, זהו חלק מאוד חשוב בחיי היום-יום (למרות שבהחלט אפשר גם לבשל לעצמכם בדירה). 
שירותים נוספים שכדאי לבדוק ולהשוות:
  • שירותי אחזקה: האם השירות כלול בסל (בתשלום החודשי) או שעל כל קריאת תיקון תצטרכו לשלם? ישנם מקומות בהם השירות כלול וזמין בכל ימות השנה במקרה הצורך. 
  • שירות ביטחון: האם קיימת אבטחה 24 שעות ביממה במקום? זה חשוב לשקט הנפשי שלכם.
  • שירות קבלה: האם הוא פעיל רק במהלך שעות היום או 24 שעות ביממה כמו במלונות יוקרה?
  • שירות כביסה וגיהוץ: אם אתם רוצים לשלוח כביסה וניקוי וגיהוץ, האם ישנה אפשרות מבלי לצאת מהדירה? כלומר שיאספו את הכביסה מהדירה ויחזירו אותה אליה?
  • סופרמרקט: האם קיים במקום והוא מציע מבחר מוצרים רחב במחירים סבירים?
  • בריכת שחיה: האם היא מקורה ומחוממת כך שאפשר להשתמש בה כל השנה?
  • שירותי הסעה: האם קיים השירות כך שאפשר להיעזר בו להגעה למקומות אחרים במידת הצורך? 
  • שירות תמיכה וסיוע בקליטה: המעבר לדיור מוגן, כמו המעבר לדירה חדשה, מלווה בהרבה פרטים שונים שצריך לטפל בהם. ישנם בתי דיור מוגן שמציעים שירות תמיכה וסיוע בקליטה כדי לעזור לכם כך שהמעבר יהיה קל וחלק ככל הניתן.
  • מחלקה סיעודית: לא בכל בית דיור מוגן השירות קיים אבל מדובר בשירות חשוב מאוד. חשבו שאם אתם או בן/בת זוג שלכם יזדקקו בעתיד לאשפוז במחלקה סיעודית, עצם קיומה באותו בית דיור מוגן יקל עליכם רבות מאחר ולא תצטרכו לעבור למקום אחר או להיפרד מבן/בת הזוג. בנוסף, קיום מחלקה סיעודית במקום היא גם ערובה לשירות רפואי מתקדם יותר, 24 שעות ביממה.

השוואת בין פעילויות בדיור מוגן

דיור מוגן מיועד לאנשים מבוגרים עצמאיים ולרוב גם פעילים, ולכן חשוב מאוד לוודא שמוצעות פעילויות מגוונות ורבות במקום. 
כל מקום יכול להציע שירותים שונים כגון התעמלות, פלדנקרייז, צ' קונג, ברידג', חוגים שונים כגון דראמס, ביליארד, ציור ופיסול, גילוף עץ, ריקודי עם, אומנויות שימושיות, מקהלה, משחקי מולטימדיה, הרצאות, טיולים ועוד. בחנו את הפעילויות השונות שכל מקום מציע, בדקו את לוח הפעילויות החודשי (תוכלו לקבל מושג לגבי תדירות ומגוון הפעילויות), ובדקו את מידת התאמתן לתחומי העניין שלכם. 

השוואת בין המתקנים המוצעים בדיור מוגן

המתקנים השונים בדיור מוגן, כגון אלה שפורטו מעלה בשירותים ופעילויות, מעבר לקיומם, חשוב לבדוק את מידת התאמתם לצרכים שלכם וכמובן את האיכות שלהם. בריכת שחיה יכולה להיות שונה למדי בין מקום למקום - האם היא גדולה מספיק בהתאם לכמות הדיירים במקום, האם היא מחוממת, האם ישנם מספיק כיסאות ומיטות סביב הבריכה, האם היא מתוחזקת היטב? את כל המתקנים כדאי לבחון לעומק ולוודא בהם באמת כפי הצהירו עליהם בפרסומים. האם המקום נקי? האם המקום מפואר? כל אלה בעלי משמעות רבה לגבי חייכם בדיור המוגן וכמובן לגבי הצדקת גובה התשלום החודשי.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם