הליכה נורדית למבוגרים

הליכה נורדית למבוגרים
כשמה היא, ההליכה הנורדית נוסדה בפינלנד ושילבה הליכה תוך שימוש במקלות הליכה (שיעודן במקור היה להליכה בשלג) לאימון פלג גוף העליון יחד עם הרגליים בהליכה. כיום להליכה הנורדית מעמד של ספורט לאומי בפינלנד והתפשט בכל העולם וכך גם בישראל.

הליכה נורדית יתרונות

הליכה נורדית מאוד מומלצת למבוגרים, היא מפעילה את פלג גוף העליון והתחתון עם שילוב של פעילות לבבית ואימון התנגדות. ההליכה הנורדית מפעילה עד 90% מכלל השרירים בגוף תוך כדי שריפה של 25% יותר אנרגיה מהליכה רגילה בפחות מאמץ.
הליכה זו מתאימה מאוד למבוגרים מאחר והשימוש במקלות הליכה מפחית את העומס על הגב והברכיים, תורם ליציבות, מגביר את שריפת הקלוריות (בעזרת מעורבות פלג גוף עליון בנוסף לתחתון) ויכול גם לתרום לשיקום שרירים והפחתת מתח בשרירי הצוואר והכתפיים.
יתרונות נוספים:
  • שיפור סיבולת לב-ראיה
  • שיפור תפקוד מערכת הדם
  • שיפור מערכת הנשימה
  • שיפור סיבולת השריר
  • שיפור יציבות ושיווי משקל
  • שיפור קואורדינציה
  • שיפור תנועתיות פלג גוף עליון
  • הפחתת עומס על הגפיים התחתונות ומפרקיהם על ידי חלוקת העומס על 4 נקודות

הליכה נורדית אימונים

לפני שאתם מתחילים בפעילות ספורטיבית כלשהי יש להתייעץ עם הרופא שלכם על מנת לוודא שהיא מתאימה למצבכם הרפואי.
למתחילים מביניכם מומלץ להצטרף לקבוצה או למדריך לפעמים הראשונות כך שתקבלו הדרכה ראשונית ואף התאמה נכונה של גובה המקלות ביחס לגובה שלכם.
להלן מספר הדגשים להליכה נורדית נכונה:
  • שמור על ראש מורם
  • שמור על בית חזה חופשי ופתוח
  • הקפד על הליכה עם יד ורגל נגדית
בתור התחלה מומלץ ללכת בכביש מישורי ואיכותי, ללא בורות ומהמורות, על מנת לתרגל את ההליכה בסביבה אופטימלית, בטוחה ובקצב הטבעי שלכם. לאחר שתפתחו ביטחון עצמי בהליכה הנורדית, ניתן להתקדם ולגוון סוגי משטחים, עליות, ירידות, שבילים, לשנות מהירות וכיו"ב.    
כאשר אתם כבר תהיו בטוחים בטכניקה שלכם, ניתן לבצע את האימונים לבדכם או בקבוצה.
קיימות קבוצות אשר מתאמנות ביום יום ואף מארגנות טיולי הליכה בכל הארץ ואפילו בחו"ל.
ניתן גם להשתמש במקלות כאבזר לצורך תרגילים לפלג גוף העליון ללא הליכה (בישיבה, עמידה, שכיבה וכו').

מקלות הליכה מומלצים

מקל ההליכה הנורדית המומלץ יהיה בעל התכונות הבאות:
  • קצה גומי רחב ומשופע המשפר את האחיזה בקרקע והניתן לפירוק. בהליכה על כביש בד"כ תשתמשו בקצה הגומי ובסוגי משטחים אחרים (שבילים, עפר, חצץ, שלג וכו') תשתמשו בקצה המתכתי השפיצי (ללא מעטפת הגומי)
  • מנגנון קיפול, הארכה ונעילה איכותי
  • אם תקציבכם מאפשר זאת, מקל בעל מנגנון בולם זעזועים מובנה
  • משקל המקל הנו פרמטר מאוד חשוב בבחירת המקל. ככל שהמקל קל יותר כך השימוש בו יהיה קל יותר. כיום ניתן גם לרכוש מקלות עשויות מקרבון שהוא אחד החומרים החזקים והקלים ביותר
  • מקלות מורכבות מ-2 עד 4 מפרקים טלסקופיים (ככל שקיימים יותר מפרקים כך האורך הסופי במצב מקופל יהיה קטן יותר וכך יאפשר נשיאה ואחסון קלים יותר)
  • מפרקים טלסקופיים המאפשרים התאמת אורך המקל  לגובה המשתמש וכן התאמה לסוגי משטחים שונים (הארכת המקל בהליכה בירידה למשל)
  • חשוב מאוד שמנגנון הנעילה של המפרקים יהיה קל לפתיחה ונעילה מצד אחד ובעל נעילה חזקה ובטוחה מצד שני, כך שהמקל ישמור על אורכו במהלך ההליכה ללא סכנת התקפלות לא מבוקרת של המקל
  • ידית האחיזה ארגונומית (בעלת צורת כף היד האוחזת אותו), בעדיפות מחומר כמו גומי המפחית זעזועים ומשפר אחיזה, ובעלת רצועת קשירה לכף היד המשפר את אחיזת המקל ללא צורך במאמץ אחיזה מיותר
  • רצועת קשירה  איכותית לכף היד, בעלת מנגנון קשירה נוח וקל לתפעול (בד"כ על ידי סקוטשים)

מקלות הליכה נורדית מחיר

האבזר העיקרי להליכה נורדית כאמור הוא המקלות – מקלות מיוחדים בעלי ידיות אחיזה ארגונומיות עם רצועות קשירה לכף היד. קצוות המקלות עשויים מתכת ועטופים גומי, המאפשר גם אחיזה משופרת וגם הפחתת זעזועים. המקלות עשויים בדרך כלל מאלומיניום (קיימים כיום גם דגמים מטיטניום ואף מקרבון) והם בעלי מבנה טלסקופי המאפשר התאמה לגובה המשתמש. במצבם המקופל, ניתן להכניס אותן לתיק כך שקל לקחת אותם אתך בכל עת.
מחיר מקלות הליכה נורדית תלוי כמובן באיכות החומרים מהם עשויים המקלות, משקלם וכן באורך שלהם במצבן המקופל (למטרת אחסון ונשיאה). המחירים יכולים לנוע מכ-200 ש"ח למקל עד כ-500 ש"ח ויותר למקל עשוי קרבון במקום אלומיניום. ניתן לרכוש מקלות הליכה נורדית בחנויות ספורט ומחנאות, מועדוני הליכה וכן דרך אתרי אינטרנט בארץ ובחו"ל. לפני שאתם קונים, רצוי להתייעץ לגבי הסוג המתאים לכם.

יוטיוב הליכה נורדית

רשת האינטרנט מציעה שפע של מדריכים בווידאו באתר יוטיוב. אך זכרו כי צפייה בסרטוני הדרכה אינה תחליף להדרכה אישית על ידי מדריך מוסמך, במיוחד בגיל מבוגר. רצוי ומומלץ להתייעץ ולקבל הדרכה מקצועית על מנת להתחיל באימון בהליכה נורדית בצורה בטוחה ואופטימלית.
הסרטונים הקיימים מאוד מגוונים בנושאים ותוכלו למצוא הדגמות של הליכה נורדית, הסברים והמלצות על מקלות הליכה נורדית ועוד.



 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם