הבטחת כספי פיקדון – הערת אזהרה

הבטחת כספי פיקדון – הערת אזהרה
כמו בכל חוזה רציני וחוקי, גם חתימה על חוזה דיור מוגן היא עניין רציני וחשוב לבחון את כל הפרטים שמופיעים בו לפני החתימה. אחת המטרות היא לבדוק אילו בטוחות מציע החוזה לכך שיוחזר הפקדון כשתמה תקופת ההסכם או במקרה של הפרת חוזה מצדו על בית הדיור המוגן.

להבטחת כספי הפיקדון רוב בתי הדיור המוגן, וביניהם גם בית גיל פז, נוהגים לרשום הערת אזהרה בטאבו לטובת הדייר. הערת אזהרה היא רישום שמקבע את זכויותיו של הדייר על הנכס כך שבית הדיור המוגן לא יוכל למכור אותו או להעביר את הזכויות עליו ללא אישור בכתב מהדייר. ההערה איננה מבטיחה שהדייר יקבל את הפקדון שלו בסוף תקופת החוזה, אבל כן מצהירה על זכויותיו של הדייר על הנכס.

ב-3.6.2012 פורסם חוק הדיור המוגן. על פי לשון החוק, החל מ-3.6.2015 יחויב כל בית דיור מוגן להבטיח את כספי הפיקדונות שנמסרו לו על ידי דייריו באחת מהאפשרויות הבאות:

  1. מסירת ערבות בנקאית לדייר. ערבות בנקאית היא אפשרות טובה שכן במקרה הזה הבנק הוא שערב לכסף שלכם. הדבר היחידי שחשוב לתת לו תשומת לב מיוחדת הוא שתנאי הערבות לא יהיו מחמירים מדי כדי שתוכלו לקבל חזרה את הפקדון ללא קשיים מיוחדים.
  2. ביטוח הפיקדון אצל מבטח כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. כדי להבטיח את החזרת כספי הפקדון, בית הדיור המוגן יבטח את עצמו והדייר יצוין כמוטב הפוליסה.
  3. העברת אחוז מסוים מהפיקדון לנאמן. במקרה הזה ייחתם חוזה נאמנות שהדייר הוא הנהנה בו.
  4. רישום משכנתא ראשונה לטובת הדייר. זהו למעשה רישום בטאבו, בדומה לרישום של קניית דירה, שמצהיר שהזכויות על הנכס משועבדות לדייר ואין אפשרות לבצע עסקה הקשורה ביחידת הדיור ללא הסכמתו ואישורו של הדייר. יתר על כן, אם בית הדיור המוגן מפר את תנאי החוזה שחתמתם עליו, תוכל לממש את המשכנתא.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם