הבדלים בין בית אבות רגיל לבית אבות יוקרתי

הבדלים בין בית אבות רגיל לבית אבות יוקרתי
לעיתים קשה להבין מהם באמת ההבדלים בין בית אבות רגיל לבין בית אבות יוקרתי. כולם על פניו נראים די דומים על הנייר אך בחינה מדוקדקת יותר תעזור להבחין בשוני בין המקומות השונים. במאמר זה נתמקד בכמה מההבדלים העיקריים כך שתדעו מה כדאי לבדוק בתהליך ההשוואה.

תנאי דיור וסביבת מחייה

תנאי הדיור הם אחד ההבדלים המהותיים הקיימים בין בית אבות רגיל לבין בית אבות יוקרתי. כהקבלה ניתן לחשוב על ההבדל בין אכסניה נחמדה לבין בית מלון 5 כוכבים. בבית האבות הרגיל ישנם גם חדרים משותפים, כלומר אתם תשהו יחד עם אנשים אחרים בעוד שבבית אבות יוקרתי תשהו בחדר פרטי לבדכם. כלומר בבית אבות יוקרתי, החשיבה היא יותר על הפרט והפרטיות שלו ולכן החדרים או הדירות יהיו פרטיים. 
כמו כן, אם נמשיך את ההקבלה של אכסניה מול בית מלון, גם סביבת המחייה בבית אבות רגיל תהיה מינימליסטית עם שירותים בסיסיים ביותר - עיצוב פשוט, חללים משותפים קטנים יחסית המזכירים יותר בית חולים, חדר אוכל עם מזון בסיסי ופחות מושקע ועוד. בבית האבות היוקרתי לעומת זאת, אתם תזכו לסביבת מחיה הרבה יותר מפותחת, גדולה, מעוצבת ועם שירותים רבים - הרבה מעבר לבסיס וברמה גבוהה מאוד. 

שירות לדיירים

ההבדל העיקרי בין השירותים הניתנים בבית אבות רגיל לאלו הניתנים בבית אבות יוקרתי, הוא ברמת השירותים והמתקנים. דוגמאות:
  • סבירות גבוהה שבשני בתי האבות יש מרפאה, אך זו שבבית האבות היוקרתי תהיה נעימה יותר, עם יותר אנשי צוות ועם מגוון שירותים גדול יותר
  • בבתי אבות יוקרתיים לרוב יש בריכה המשמשת את הדיירים לפעילות פרטנית או בקבוצה, מה שלא קיים בבתי אבות רגילים
  • חדר האוכל יציע מזון בסיסי עם פחות חשיבה על הטעמים וההגשה, לעומת בתי אבות יוקרתיים בהם ניתן למצוא אוכל ברמה של מסעדה איכותית
  • מועדון ספורט לרווחת הדיירים יהיה קיים בדרך כלל בבתי אבות יוקרתיים ופחות בבתי אבות רגילים
  • שירותי האחזקה יהיו ברמה ובזמינות גבוהה יותר בבתי אבות יוקרתיים מאשר בבתי אבות רגילים
אלו הן רק חלק מנקודות ההשוואה, שכן ישנם דברים שכלל לא ניתן למצוא בבתי אבות רגילים, כגון ספא, סופרמרקט פרטי, אולם לפעילויות כגון הרצאות והקרנות ועוד.

פעילויות בבתי אבות

בבית אבות רגיל תוכלו כמובן למצוא פעילויות שונות כגון קבוצת התעמלות, הרצאות מדי פעם, משחקים, חוגים וכדומה אך איכות הפעילויות ותדירותן יהיו מצומצמות יותר. בבית אבות יוקרתי, הן סוג הפעילויות והן תדירותן יהיו רבים הרבה יותר. כלומר יהיה לכם היצע רחב של פעילויות לבחירה כך שתמיד יהיה לכם מה לעשות. למשל, בבית אבות יוקרתי תוכלו ליהנות מפעילויות כגון: טיולים בארץ, ביקור במוזיאונים, יציאה להצגות והופעות, משחקים בחדר מולטימדיה, התעמלות, חוג פלדנקרייז או צ'י קונג, ברידג', חוג תיפוף, ביליארד, חוג ציור, חוג פיסול, חוג גילוף בעץ, חוג ריקודי עם, חוג אומנויות, מקהלה, הרצאות, הצגות, קונצרטים ועוד. 

עלויות בית אבות

אם ההבדל בין בית אבות רגיל ובית אבות יוקרתי כבר ברור מבחינת תנאי הדיור, סביבת מחייה, השירותים והפעילויות לדיירים, מה לגבי עלויות?
ובכן, אם נחזור רגע להקבלה שלנו עם אכסניה לעומת בית מלון, ברור שהמחיר לשהייה בהם הוא שונה בהתאם לרמה שלהם. הרי לא תצפו לשלם מחיר של אכסניה בבית מלון ולהיפך. לכן גם קיים הבדל בעלויות בין בית אבות רגיל לבין בית אבות יוקרתי על פי הרמה שלהם. ככל שבית האבות יהיה יוקרתי יותר נצפה לעלויות גבוהות יותר. עד כאן זה די הגיוני. אבל המחיר הזול לפעמים עולה ביוקר… על מנת להשוות באמת צריך לקחת בחשבון:
  • בבית אבות רגיל, את העלויות של כל הפעילויות, השירותים השונים בהם אתם תהיו מעוניינים ושיהיו עלויות נוספות
  • בבית אבות יוקרתי חלק או כל השירותים כלולים במחיר כך שאין הפתעות בהמשך ולא צריך לשלם עוד עבור שירות כזה או אחר
למשל ישנם בתי אבות יוקרתיים המספקים שירותי אחזקה ותיקונים לדירה שלכם בבית האבות ללא כל עלות נוספת. כל ההוצאות הנוספות, אם יתקיימו, בסופו של דבר יכבידו על התקציב החודשי שלכם כך שיש הגיון לבחור בבית אבות יוקרתי ולהיות רגועים כי אתם באמת שולטים בתקציב שלכם. בנוסף, על יוקרה לא באמת ניתן לשים תג מחיר. התחושה שמקבלים בחיי היומיום בבית אבות יוקרתי לעומת בית אבות רגיל שווה הכל. לפעמים זה מתבטא בחיוך של העובדים בקבלה, בהקשבה ורצון לעזור לכם בכל עת, בתחושה של הסביבה היוקרתית וכמובן מאיכות הדיירים  כך שתוכלו להתחבר אליהם במקום. יוקרה או תחושת יוקרה בסופו של דבר מתפרשת באופן שונה אצל כל אחד מאתנו, אולי האפשרות להיכנס לבריכה בכל עונות השנה היא יוקרה עבורכם, אולי דווקא חדר הכושר המאובזר, אולי שולחן הביליארד, אולי האפשרות להיות בסביבת אנשים דומים לכם, אולי האוכל הטעים והמזין בחדר האוכל, אולי ההרצאות מפי טובי המרצים בנושאים רבים כמה פעמים בשבוע, אולי קונצרטים, אולי יציאה לטיולים, אולי דירה גדולה, איכותית ומאובזרת? חשבו מהי יוקרה עבורכם ובדקו איפה תוכלו להרגיש אותה באמת.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם