דיור מוגן תומך

דיור מוגן תומך
עדיין יש אנשים שבעיניהם מוסדות שבהם מתגוררים זקנים הם מקום מדכא שבו הדיירים לא עושים כלום, מלבד לישון, לאכול, לקרוא עיתון ולחפש לעצמם מטרה לקום כל בוקר, סתם מכלים את ימיהם בהמתנה לבלתי נמנע שעומד להתרחש בקרוב. המציאות – לפחות באשר לאלה שגרים במסגרת דיור מוגן איכותי, אמין וטוב – רחוקה מרחק רב מתיאורים אלה…

אנשים רבים מחליטים להתגורר בדיור מוגן כאשר הם עצמאיים לחלוטין, חשים שהחיים עדיין לפניהם ומצפים לשנים נוספות של כיף, יחסי חברות, ופעילויות יומיומיות שבעזרתן ישמרו על גוף בריא ועל מוח פעיל.

למעשה, מחקרים מלמדים כי פעילויות שמגרות את הגוף, את הנשמה ואת הראש ומתבצעות באופן סדיר ושגרתי, מסייעות לירידה בתחושת הדיכאון בקרב דיירים בדיור מוגן, הודפות תופעות של דמנציה ושומרות על מצב רוח מרומם כמו גם על חיוניות גופנית. פעילויות אלה חשובות מאד לשמירה על הרווחה הפיזית והנפשית של הדיירים, והן חלק מהשירותים שמציעים בתי דיור מוגן איכותיים לדייריהם.

כאשר מחפשים דיור מוגן במטרה להמשיך ליהנות מהחיים, חשוב לבחון אילו פעילויות ושירותים מציע הבית ולהעריך את איכותם.

עד כאן באשר למבוגרים עצמאיים שממשיכים לנהל בעצמם חיים פעילים ומשמעותיים ובוחרים לעשות זאת במסגרת דיור מוגן שמספק להם את כל הצרכים. אך מהם הפתרונות שמוצעים למבוגרים מוגבלים, שגם הם מבקשים לנהל חיי יומיום חיוניים ומשמעותיים?

פתרונות למבוגרים מוגבלים

ובכן, כאן נכנס לתמונה הדיור התומך. המשמעות של דיור מוגן תומך היא שהוא מעניק גם שירותים סיעודיים לדיירים שזקוקים לכך. המחלקה הסיעודית בדיור המוגן דואגת להפעיל פעילויות וחוגים שמותאמים במיוחד לצרכים הייחודיים וליכולות של הדיירים הסיעודיים והמוגבלים. פעילויות כגון חוגי מוסיקה, ציור ותנועה, מאפשרים לדיירים ליהנות מהעשייה, מהחברותא ומפעילות גופנית שעשויה גם למנוע התנוונות שרירים.

דיור מוגן אינו זקוק לרישיון משרד הבריאות. עם זאת, בית גיל פז מציע לדיירים מחלקה סיעודית פרטית ברישיון משרד הבריאות. מחלקה זו ממוקמת באגף נפרד ומעניקה לדיירי הבית טיפול והשגחה רצופים ואיכותיים. זאת ועוד, בית גיל פז ייחודי בכך שהוא מאפשר למטפל הפרטי לבוא להתגורר עם הדייר (לא רק מטפל שמלווה את הדייר מזה זמן אלא גם מטפל חדש).

במחלקות הסיעודיות בדיור מוגן נוכחת באופן קבוע אחות סיעודית. הבית מעסיק גם פיזיותרפיסט שמעניק טיפולים שמטרתם למנוע החמרה במצב הקשיש כתוצאה מהיווצרות פצעי לחץ ועוד. תקן משרד הבריאות קובע שרופא ועובדת סוציאלית צריכים להגיע לבית ולדאוג לדיירי המחלקה הן מבחינת בריאותם והן מבחינת רווחתם הנפשית.

חשוב לדעת כי שירותי הרווחה אינם מממנים את הדיור התומך שממומן באופן פרטי על ידי הדיירים, ממש כמו המגורים בבית דיור מוגן. אולם, דין מגורים בבית מוגן כדין מגורים בבית פרטי, ולכן יכול הקשיש לקבל סיוע מהמדינה להעסקת מטפל צמוד בהתאם לחוקי הסיעוד של הביטוח הלאומי.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם