דיור מוגן לזוגות

דיור מוגן לזוגות
אם אתם חיים בזוגיות ומגיעים לגיל שמתחילים לחשוב על מעבר לדיור מוגן, מאמר זה בא לספק לכם פרטים לגבי דיור מוגן לזוגות. 

למה כדאי לעבור לדיור מוגן כזוג

קודם חשוב להבין כי דיור מוגן הוא מסגרת המיועדת לאנשים מבוגרים עצמאיים מבחינה פיזית ומנטלית מלאה, המספקת חיים עשירים עם דירה פרטית בתוך מתחם המספק את כל השירותים והפעילויות הנחוצים והרצויים לשמירה על אורח חיים פורה, מעניין ובריא. בניגוד לפתרונות אחרים בהם לרוב לא ניתן לעבור כזוג ולהמשיך לחיות בזוגיות, בדיור מוגן תוכלו להעתיק את חייכם ולהמשיך אותם בדיוק באותה הצורה, רק עם הרבה יותר עניין. המעבר מתבצע מוקדם ככל הניתן (מעל גיל 60 ולאחר הפרישה לרוב) מתוך החלטה שקולה ורצון למצוא פתרון ארוך טווח להמשך החיים במקום בטוח ומוגן. לכן, כמובן אם אתם חיים בזוגיות, המעבר כזוג לדיור המוגן מהווה החלטה נבונה כדי ליהנות יחד לחיים פוריים וחיי חברה עשירים. הדירות בדיור מוגן מתאימות גם לזוגות (ניתן לבחור גדלים שונים של דירות על פי הצורך), ודומות בכל דבר ועניין לדירה פרטית רגילה אם כי הן מותאמות במיוחד עבור אנשים מבוגרים ובגודל שהוא קל לתפעול, תחזוקה וניקיון. לכל אחד מבני הזוג ישנה הפרטיות שלו כאדם וגם הפרטיות שלהם כזוג נשמרת בדירתם.

יתרונות של דיור מוגן עבור זוגות

אחד היתרונות הבולטים של מעבר לדיור מוגן כזוג היא הסרה של הדאגה לעתיד. רבים חוששים ממה שיקרה בעתיד אם אחד מבני הזוג יהיה פחות אקטיבי בעקבות הזדקנות או בגלל מחלות שונות שיגבילו אותם. בחלק מבתי הדיור המוגן יש מענה לכך עם קיומה של מחלקה סיעודית, כך שבמקרה הצורך בן הזוג לא ייצטרך לעבור למקום מרוחק וישאר במתחם הדיור המוגן, כך שרציפות הקשר לא תיפגע בין בני הזוג. עצם הידיעה שיש פתרון לכל בעיה מסיר חלק נכבד מהמתח והדאגה לבן הזוג השני. בנוסף, מעבר לחיי הזוגיות, דיור מוגן מציע חיי חברה עשירים עם דיירים נוספים המתגוררים במתחם, שהם אנשים דומים מבחינת גיל ומצב סוציו-אקונומי. כל אחד מבני הזוג ימצא בקלות את החברים והחברות המתאימים לו ולה וייזכו בחיי חברה מהנים. ניתן גם להשתתף בפעילויות השונות המוצעות במסגרת הדיור המוגן, כזוג ביחד או בנפרד על פי תחומי העניין של כל אחד מבני הזוג. 

באיזה גיל כדאי לעבור לדיור מוגן כזוג

גיל המעבר המומלץ לדיור מוגן כזוג הוא החל מגיל 60, אחרי הפרישה בגיל הפנסיה, מוקדם ככל הניתן. מאחר והמעבר לדיור מוגן, הוא החלטה ובחירה במסגרת חיים תומכת, מוגנת ופעילה, רצוי לבצע את המעבר מוקדם ככל הניתן, בהתאם לאורח חייכם. ככל שמחכים יותר, ככל שמזדקנים, כך קשה יותר להחליט החלטות חשובות כמו מעבר דירה. ככל שמזדקנים יותר כך חרדים יותר מכל שינוי בחיינו. כאשר מחליטים מוקדם ככל האפשר, המעבר הוא מחושב, מתוכנן, יש זמן לבדוק מקומות שונים ולבחור את בית הדיור המוגן המתאים לנו ביותר. לאחר המעבר יוותר לכם רק להתחיל ליהנות מחייכם החדשים, בדירה הפרטית שלכם בדיור המוגן בידיעה כי אתם מוגנים ומוקפים בפעילויות, חברים חדשים ואנשים הדואגים לכם ולבטחונכם., 

בחירת גודל דירה בדיור מוגן עבור זוגות

דירות בדיור מוגן קיימות בגדלים ומספר חדרים שונים. כמובן שזה גם עניין של תקציב אך גם יש לחשוב על נוחות וקלות תפעול הדירה (רבים עוברים לדירה קטנה יותר בעת זקנה כי הדירה הקודמת הייתה גדולה מדי עבור זוג ללא ילדים, קשה לשמור על הניקיון ועוד). כלומר חשוב לבחור בגודל העונה בדיוק על הצורך ולא יותר. בדירת שני חדרים למשל, יהיה חדר שינה אחד בלבד. אם אתם מעדיפים לישון בחדרים נפרדים, אזי תצטרכו דירה בת 3 חדרים. יתכן כי תרצו שחדר השינה הנוסף ישמש לכם כחדר עבודה, תחביבים או חדר שינה נוסף לאירוח. ההחלטה בסופו של דבר היא לחלוטין בידיכם אך זכרו שאם לא חייבים אז לא צריך… אין צורך לבחור בדירה בעלת יותר חדרים אם אין לכך כלל צורך קבוע. למשל אם הנכדים יבקרו אתכם אבל לא יתאכסנו אצלכם בלילות או שזה יכול לקרות רק אולי פעם בשנה, תחשבו אם אתם באמת צריכים את החדר הנוסף. פתרון של ספה נפתחת בסלון יהיה גם פתרון יעיל עבור שימושים נדירים. 

באיזה דיור מוגן כדאי לבחור כזוג

למעבר לדיור מוגן כזוג, חשוב לבדוק ולוודא כי:
  • קיימות דירות בגדלים המתאימים לצרכים האישיים שלכם. לא כל דיור מוגן מציע דירות גדולות יותר ולא תמיד הן זמינות בכל רגע נתון. 
  • הדירות איכותיות וכוללות את כל המתקנים, מטבח מאובזר, חדר אמבטיה מאובזר ועוד, וכן מותאמות לצרכי מבוגרים לרבות לחצני מצוקה, מעקות ועוד.
  • מחלקה סיעודית: לא כל דיור מוגן מציע שירות של מחלקה סיעודית, כפי שראינו קודם, זהו אחד השירותים החשובים שיהיו קיימים על מנת להסיר מכם דאגות לעתיד.
  • שירותים רחבים ככל הניתן: ככל שיהיו שירותים ומתקנים רבים במקום, כך תוכלו ליהנות יותר מחייכם בדיור המוגן. אין זה אומר שלא תרצו גם לצאת ולבלות מחוץ למתחם... שירותי ניקיון, אבטחה מלאה, קבלה סביב השעון ועוד
  • שירותי רפואה
  • חדר אוכל המאפשר הזנה בריאה ואיכותית המותאמת לגיל המבוגר.
  • פעילויות: כמה שיותר וכמה שיותר מגוונות. כך תהיו בטוחים כי תמיד תוכלו למצוא עניין כזוג או כפרט.
  • הרגשה ביתית: נשמע פשוט אבל אין יותר גרוע ממקום בו מרגישים מנוכרים, שלא אוהבים את העיצוב, שהעובדים במקום לא נחמדים ולא שירותיים. בקרו בבתי דיור שונים, חלקם מאפשרים גם להתארח אצלם לכמה ימים על מנת לקבל תחושה יותר עמוקה של המקום ואף לשוחח עם דיירים קיימים. חשוב ששניכם כבני זוג תהיו חיוביים כלפי המקום והבחירה שלכם, שלא יהיה מצב בו אחד מבני הזוג אינו נהנה מהמקום.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם