דיור מוגן יתרונות

דיור מוגן יתרונות
דיור מוגן מזמן הפך לבחירה מועדפת לכל מבוגר המעוניין להמשיך לנהל אורח חיים עצמאי במסגרת מפנקת ותומכת תוך שמירה על פרטיותו. מהפכת הדיור המוגן הגיעה לישראל מארה"ב והחלה שם כחלופת מגורים לבני הגיל השלישי - מעבר למגורים מוגנים, בדירה פרטית במתחם המספק מגוון שירותים, פנאי, בריאות, רווחה ועוד.
בישראל הנוסחה דומה, ושלא כמו בבית אבות, בבית דיור מוגן חיים מבוגרים בעלי עצמאות פיזית ומנטלית.  החיים בדיור מוגן מוקפים כל טוב כולל שירותים שונים במקום שמבטיחים לדיירים חיים ללא דאגות ומלאי עניין וכיף.  

סיבות למעבר לדיור מוגן

ישנן הרבה סיבות טובות למעבר לדיור מוגן:
  • חברה: אחת הבעיות והסכנות בגיל מבוגר היא הבדידות. דיור מוגן מספק סביבה עם בני אותו גיל ובמצב דומה שרק מחכים להתחבר, לבלות וליהנות יחד. 
  • פרקטיות: הדירות בדיור מוגן מאוד פרקטיות ומתוכננות בקפידה על מנת לספק את כל הצרכים, כולל כמובן מטבח, חדר רחצה, תקשורת, ביטחון, והכל במימדים המקלים על החיים. הכל נמצא בדיוק במקום הנכון. מעבר לדלת הדירה הפרטית, נמצאים כל השירותים הרצויים בהישג היד מבלי שיהיה צורך לצאת מהמתחם. 
  • סביבה: מתחם הדיור המוגן מתוכנן בדומה לבית מלון יוקרתי, כולל שירותים רבים כגון בריכת שחייה (לא בכל המקומות - יש לוודא זאת), חדר כושר, ספא, מספרה, חדר אוכל, אולם אירועים, חדרי משחקים ופעילויות שונות, לובי, קבלה וכמובן גם גנים חיצוניים.
  • מיקום: לרוב מתחמי הדיור המוגן ממוקמים בשולי הערים, בסביבה שקטה ונעימה עם אפשרות הגעה לכל השירותים של העיר בצורה קלה, מהירה ונוחה.
  • ביטחון: בדיור מוגן ישנם שירותי רפואה (בחלקם ישנה גם מחלקה סיעודית עם נוכחות רופא 24 שעות ביממה). כמו כן מתקיימת שמירה על המתחם כך שלכל הדיירים שקט נפשי. 
  • בחירה: המעבר לדיור מוגן, שלא כמו המעבר לבית אבות הוא מבחירה. כלומר לא עוברים לדיור מוגן כי כבר לא יכולים להתנהל לבד, אלא עוברים לדיור מוגן כדי לזכות בחיים מועשרים יותר. תוך כדי התנהלות עצמאית לחלוטין. המעבר לדיור מוגן אינו מהווה טראומה אלה הוא אירוע שמח. 
  • אריכות חיים: אחד האויבים המרים של מבוגרים הוא חוסר פעילות ועניין. עם היציאה לפנסיה, המבוגר העצמאי מוצא את עצמו עם שעות רבות בכל יום שלא תמיד הוא יודע איך למלא. נשארים בבית, צופים בטלוויזיה, מתבודדים. במצב זה, הבריאות עשויה להתדרדר במהרה, חלק שוקעים בדיכאון, לא מטפלים בעצמם כראוי ועוד. קיימות עדויות רבות המעידות שמצבים אלה מקצרים חיים או לכל הפחות מובילים לבריאות הרבה פחות טובה. הסוד לחיים ארוכים טמון בהמשך פעילות מגוונות, תזונה בריאה, טיפול שוטף ונכון במחלות קיימות מניעת הופעת מחלות חדשות, חיי חברה עשירים, פעילויות העשרה ועניין ועוד. את כל אלה תמצאו תחת קורת גג אחת בבית דיור מוגן.  

מה מקבלים בדיור מוגן

  • דירה פרטית: בדיור מוגן תוכלו לבחור בדירה בגודל המתאים לכם. דירה פרטית לחלוטין שתוכננה במדויק לחיים קלים בגיל מבוגר עם כל מה שצריך בפנים כולל אביזרי בטיחות. תוכלו לרהט את הדירה עם הרהיטים הקיימים שלכם או לבחור להתחדש בחדשים. תוכלו עם כניסתכם לדירה להפוך אותה לשלכם בדיוק כמו עם כל דירה אחרת ולהקנות לה את הטאץ' האישי שלכם. 
  • שטחים משותפים: לובי רחב ידיים וקבלה מאוישת, חדר אוכל, מתקנים שונים כגון בריכת שחייה, חדר כושר, חדרי פעילויות, אולם אירועים, חדר משחקים ומולטימדיה, מכון יופי, מרפאה, מספרה, מינימרקט ועוד. 
  • שירותי דיור מוגן מסביב לשעון: שירות קבלה, שירותי סיוע וליווי לדיירים חדשים, אירועים קבועים ומשתנים, פעילויות, טיולים, הרצאות, חוגים, שירותי רפואה, שירותי סיעוד (לא בכל דיור מוגן), שירות ניקיון ואחזקה, שירות אבטחה ועוד. 

איך לבחור בית דיור מוגן שיתאים לצרכים שלי

קיימים בתי דיור מוגן רבים בישראל המציעים רמת שירותים משתנה, באזורים שונים בישראל וכן מחירים שונים. על הנייר נראה שכולם מספקים את אותם השירותים (היקף השירותים המעוגן בחוק) אך רמתם משתנה. 
חשוב לבדוק היטב כל בית דיור מוגן בהתאם לצרכים שלכם, מיקום רצוי, עלויות, רמת השירותים הלכה למעשה ועוד:
  • אזור: האם הדיור המוגן ממוקם במקום שמתאים לכם? האם הוא נגיש נגיש מבחינת הגעה ויציאה? האם קל להגיע ממנו לשירותים חיצוניים, מסעדות, בתי קפה, קופות חולים, בתי חולים, בתי קולנוע, מסעדות ושאר מתקני תרבות? האם האזור סביב המתחם שקט או רועש? האם הסביבה ירוקה או אורבנית? מיקום בית דיור המוגן צריך להיות מושלם עבורכם.
  • דירות: האם קיים מגוון דירות מתאימות לצרכים שלכם? האם הדירות מתוכננות היטב ומתוחזקות? האם הנוף מהדירה לטעמכם? אמנם דירות בדיור מוגן קומפקטיות יותר מדירות מגורים רגילות, אך הן מתוכננות לספק את כל הצרכים של מגורים ופרטיות בצורה נגישה ונוחה. חשבו על דירה בדיור מוגן כעל סוויטה בבית מלון איכותי. 
  • המתחם והשירותים: האם המתחם נראה טוב, בחוץ ובפנים, נעים לשהייה? האם כשאתם נכנסים למתחם אתם מקבלים תחושה של בית מלון 5 כוכבים? ארבעה כוכבים? שלושה? מהי רמת התחזוקה? האם המקום נקי ומתוחזק היטב? האם המקום מעוצב בטוב טעם? איך המתקנים השונים? איך המסעדה ורמת האוכל המוגש? האם בריכת השחייה מחוממת? האם חדר הכושר מציע מתקנים חדישים ומתאימים לצרכים שלכם? האם המינימרקט מספק את המצרכים הדרושים ליום יום? האם הפעילויות מגוונות ומעניינות עבורכם? האם קיימת מחלקה סיעודית במקום? אמנם נכנסים לבית דיור מוגן במצב של עצמאות מלאה, אך במידה יהיה צורך בטיפול סיעודי בהמשך, עדיף שיתקיים באותו המקום ושלא יהיה צורך של מעבר למקום אחר (במיוחד אם אתם זוג). האם ניתן להזמין שירות ניקיון בתוך הדירה? האם יש שירות כביסה וגיהוץ עד הדלת? האם הצוות במקום אדיב ומפגין נכונות לסייע בכל עת? 
  • דיירים במקום: האם הדיירים מתאימים לכם? ישנם מקומות בהם יש ריכוז של דוברי שפה ספציפית או ממוצא מסוים שיקשו על תקשורת עם דיירים אחרים? נסו לפגוש מספר דיירים ולשוחח עמם כדי לקבל תחושה אם הסביבה האנושית מתאימה לכם. תוכלו גם לקבל מהם משוב על שביעות רצונם מהמקום.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם