בתי דיור מוגן והשפעתם על חיי הדיירים

בתי דיור מוגן והשפעתם על חיי הדיירים
מסגרות דיור מוגן הפכו מזמן לפתרון מבוקש בישראל עבור אנשים מבוגרים פעילים ועצמאיים המחפשים סביבה דינמית ותומכת יחד עם פרטיות של דירה אישית. במאמר זה נבחן את ההשפעות של הדיור המוגן על חיי דייריו. 

תחום בתי הדיור המוגן בישראל 

הדיור המוגן בישראל קם לפני כמה עשרות שנים, בעקבות פתרונות דומים בארה"ב שיובאו לכאן על מנת לספק דיור הולם עבור בני הגיל השלישי, המנהלים חיים עצמאיים ופעילים, אשר מעוניינים להעתיק את חייהם מדירתם או ביתם שכבר פחות מתאימים לצרכים שלהם, אל דירה פרטית הממוקמת במתחם בו חיים דיירים אחרים בני גילם. הדיור המוגן מספק עבורם סביבה מוגנת, בטוחה יחד עם שפע מתקנים, פעילויות ושירותים שלא כלולים כאשר מתגוררים בדירה רגילה. 
אם דיור מוגן מיועד לאנשים עצמאיים, חלקם כיום מציעים גם מחלקה סיעודית על מנת לספק פתרון למקרה בו דייר יצטרך טיפול סיעודי במהלך שהותו. הדבר יקל מאוד בכך שלא יהיה צורך לעבור למסגרת חדשה, אלא רק בתוך המתחם וגם  על בן / בת זוגו בכך שאלו יוכלו לבקר ללא צורך בנסיעה אפילו.קיימים כיום עשרות בתי דיור מוגן בכל רחבי הארץ עם ריכוז גדול יותר כמובן באזור המרכז, שם נמצאת רוב האוכלוסייה. ההיצע לכן די רחב וכדאי לבחון את בתי הדיור המוגן השונים על מנת לבחור בכזה במתאים ביותר לצרכים והרצונות שלכם. 
מבחינה כלכלית המעבר לדיור מוגן כרוך בתשלום פיקדון, שווה ערך לעלות דירה ממוצעת, אשר עובר תהליך של שחיקה חלקית לאורך מספר שנים (את השארית בדרך כלל ניתן לקבל בחזרה במקרה של עזיבה). תשלום זה הוא עבור הדירה שמקבלים לשימוש בדיור מוגן (לא מדובר כאן ברכישת דירה אלה סוג של השכרה). בנוסף לדמי הפיקדון, קיים גם תשלום חודשי אשר עלותו מכסה את השירותים והפעילויות במקום. רמה והיקף השירותים והפעילויות משתנה בין מקום למקום וכן גובה התשלום החודשי כך שכדאי לבדוק היטב על מה אתם משלמים, ומה אתם מקבלים בתמורה. 
קיימים גם מסלולי פיקדון ותשלום שונים המתאימים למצבים כלכליים שונים, פיקדון מופחת ועוד. כדאי לבדוק עם בית הדיור המוגן את את מגוון תכניות התשלום המוצעות ואם הן מתאימות למצבכם. 

השפעת בתי דיור מוגן על בריאות הדיירים 

עצם המעבר לבית דיור מוגן איכותי, מהווה קפיצת מדרגה משמעותית עבור הדיירים. מבחינה רפואית, דיור מוגן מציע שירותי בריאות כלליים ובחלקם גם דחופים כך שבמקרה הצורך יהיה מענה מהיר בו במקום. חשבו שאם הייתם גרים בדירה רגילה, עבור כל צורך רפואי, צריך לצאת מהבית, לגשת לקופת חולים או לבית חולים. אין לכם שם מענה רפואי מיידי. בדיור מוגן הדייר יכול להיות רגוע שבמקרה הצורך הטיפול נמצא מעבר לדלת דירתו.
מעבר לטיפולים רפואיים, ניתן לקבל הדרכה בריאותית ותזונתית במקום, ליהנות מאוכל בריא, מזין וטעים המתאים למצבים בריאותיים מגוונים של הדייר בחדר האוכל או לבשל בעצמו בדירתו את האוכל האהוב המתאים לו. 
החיים בדיור מוגן מכוונים לאורח חיים בריא עם שפע פעילויות גופניות, חדר כושר, בריכת שחייה, טיולים מאורגנים, הליכות קלות ברחבי מתחם הדיור המוגן, חוגי התעמלות שונים ועוד הרבה פעילויות שישמרו על הדייר במצב גופני מצויין, במידה והוא חפץ בכך כמובן. אורח חיים בריא ואקטיבי הוא המפתח לאריכות ימים וזאת בדיוק מה שדיור מוגן מציע.  

השפעה חברתית של בית דיור מוגן על דייריו

כאשר אדם מבוגר חי בדירה הרגילה שלו, עם הזמן יש נטייה להתבודדות. יוצאים פחות ופחות, רואים פחות חברים, למשפחה לא תמיד יש זמן לבקר וכדומה. הבדידות היא אחת הבעיות הקשות ביותר שחווים בגיל השלישי. מפעם לפעם עולים סיפורים עצובים מאוד של אנשים מבוגרים שאף אחד אינו שם אליהם לב. בדיור מוגן, קיימים חיי חברה עשירים, הדיירים הם אנשים המעוניינים בחברה וכולם נמצאים מעבר לדלת הדירה. לא צריך לנהוג ברכב, לא צריך תחבורה ציבורית או מונית, כולם נמצאים במקום. צריך רק לצאת מהדירה או להזמין את החברים אל דירתכם. כל יום מתקיימים מפגשים שונים, הרצאות, חוגים, טיולים, יציאות למסעדות ובתי קפה, למרכזי תרבות ועוד. חיי חברה פעילים ועשירים הם המפתח להזדקנות מאושרת וזאת תוכלו לקבל בדיור מוגן. 

השפעת המגורים בבית דיור מוגן על חיי היום יום 

החיים בדיור מוגן הופכים את חיי היום יום להרבה יותר קלים והרבה יותר מעניינים. בדיור מוגן איכותי, לכל צורך שלכם יהיה מענה בו במקום. אבטחה וביטחון, מיני מרקט, בית קפה, מסעדה, שירותי אחזקה ותחזוקה לכל בעיה בדירה, שירותי ניקיון, כביסה וגיהוץ, שירותי רפואה, ספריה, גלריה, אולם אירועים, מועדון ספורט וכושר, ספא, בריכת שחיה מחוממת, מספרה וסלון יופי, שירותי הסעות, לובי עם שירותי קבלה פעילים 24 שעות ביממה, ועוד. כל אלה נמצאים במקום, מעבר לדלת הדירה, וניתן ליהנות מהם בלי צורך לצאת מהבניין. הדבר מקל מאוד בחיי היום יום (אין צורך להתעסק עם בעלי מקצוע כאשר צריך לתקן משהו, כל הפעילויות נמצאות קרוב וכדומה), ועצם הימצאותם ונגישותם גורמת לדיירים להיות יותר פעילים ולזכות בחיים מלאים שהיה קשה יותר להשיג בדירה בבניין רגיל. 
בתוך הדירה שלכם, חיי היום יום מתנהלים על פי רצונכם. הדירה היא פרטית ומאוד פרקטית להתנהלות היומיומית. הדירות מתוכננות בצורה אופטימלית עבור בני הגיל השלישי וכוללת את כל מה שצריך לחיים עצמאיים, כולל אבזור מיוחד כגון מעקות, לחצני מצוקה ועוד, בנוסף על סלון, חדר אמבטיה, פינת אוכל, מטבח מאובזר, וכל מה שאתם רגילים אליו - בדיוק כמו בדירה רגילה.
בדיור מוגן זוכים בטוב מכל העולמות: פרטיות בדירה איכותית ומותאמת ושפע שירותים ופעילויות מעבר לדלת.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם