בתי דיור מוגן במרכז הארץ

בתי דיור מוגן במרכז הארץ
אם התחלתם לחשוב על פתרון של דיור מוגן ומעוניינים לבצע בחירה מושכלת, מאמר זה בוחן את בתי הדיור המוגן בהיבט של מיקום, ויסייע לכם לבחור בבית דיור מוגן המתאים עבורכם. למיקום של בית דיור מוגן יש חשיבות רבה אבל קיימים גם פרמטרים נוספים שכדאי להכיר.

למה כדאי לבחור בבית דיור מוגן במרכז הארץ

הסיבות לבחירת בית דיור מוגן במרכז הארץ הן רבות מאוד:
  • יש יותר בתי דיור מוגן במרכז: זאת עובדה גמורה, יש מעט מאוד בתי דיור מוגן מחוץ לאזור המרכז עקב דרישה גבוהה יותר במרכז, שם רוב האוכלוסייה נמצאת. זאת אומרת שמחוץ למרכז הארץ תהיה אפשרות בחירה דלה יותר, מה שייאלץ אתכם להתפשר על חלק מהקריטריונים במידה ואינם מתקיימים באותו האזור.
  • קרבה למרכזי תרבות: אם אתם חובבי תרבות, מוזיאונים, קונצרטים, הצגות עוד, במרכז הארץ תמצאו את המבחר והמגוון הרחב ביותר. 
  • קרבה למרכזים רפואיים: המרכזים הרפואיים במרכז הארץ הם רבים יותר, גדולים יותר, כוללים את כל ההתמחויות וכאשר גרים בבית דיור מוגן במרכז הארץ ניתן להגיע אליהם במקרים דחופים במהירות רבה יותר במידת הצורך.  
  • קרבה למשפחה ולחברים: אם המשפחה והחברים שלכם אכן גרים באזור המרכז, יהיה לכם ויהיה להם קל הרבה יותר לבקר אתכם ולכם אותם. אם כל ביקור כרוך בשעות נסיעה, סביר כי המפגשים יתקיימו לעיתים רחוקות יותר.
  • נגישות תחבורתית לכל חלקי הארץ: הן רשת הכבישים במרכז הארץ והן התחבורה הציבורית מפותחים וזמינים הרבה יותר במרכז הארץ, דבר שמקל על ההגעה לכל מקום במרכז וכן לכל חלקי הארץ.
  • שירותי אינטרנט, טלפון נייד וכבלים טובים יותר: במרכז הארץ ניתן ליהנות מחיבור אינטרנטי מהיר, שירותי טלפונייה כמו דור 4, שירותי כבלים, שלא ניתן עדיין לקבל בכל חלקי הארץ בגלל העדר פריסת תשתיות מתאימות ועוד.  
  • מסעדות ובתי קפה: אוהבים לצאת לבלות בבתי קפה ומסעדות, במרכז הארץ תמצאו את מירב ההיצע והמגוון. מחוץ למרכז הארץ, לרוב תוכלו רק לבחור בין מקומות בודדים.
  • חנויות, קניות, שווקים: לא משנה מה אתם מעוניינים לקנות, במרכז הארץ יהיה לכם קל יותר להשיג את מה שתרצו. 

איך משווים בין בתי דיור מוגן

קיימים שוני והבדלים רבים בין בית דיור מוגן אחד למשנהו. להלן מספר דברים שיעזרו לכם להשוות ביניהם:
  • אזור: איפה ממוקם בית הדיור המוגן. האם קל להגיע אליו ולצאת ממנו? האם קל להגיע לכל מקום רצוי ממנו (תחבורה ציבורית, כבישים וכדומה)? האם הוא ממוקם באזור סואן ורועש או במקום שקט ופסטורלי? זכרו כי בית דיור מוגן מיועד לאנשים אקטיביים ובעלי עצמאות, כך שלמרות שברוב בתי הדיור המוגן מתקיימות פעילויות רבות במקום שלא מצריכות לצאת מהמתחם, עדיין סביר כי תהיו כן מעוניינים לצאת וליהנות מכל מה שלמרכז הארץ יש להציע. 
  • מחיר: חושב להשוות מחירים בין בתי דיור מוגן שונים. העלות בדרך כלל מורכבת מתשלום חד פעמי - פיקדון - העובר שחיקה חלקית עם הזמן ומיועד עבור הדירה בה תתגוררו בדיור המוגן, ועלות חודשית עבור סל השירותים הניתנים במקום. מכאן שחשוב לבדוק בדיוק מה שאתם מקבלים בתמורה לתשלומים שלכם, איזו דירה, איזה גודל, רמת האבזור והגימור שלה ועוד. לגבי סל השירותים, וודאו מה כלול בעלות החודשים ואם ישנן פעילויות או שירותים שהם בתשלום נוסף.

מחירים של בתי דיור מוגן במרכז הארץ לעומת הצפון או הדרום

כמו כל ערך נדל"ני אחר, בתי דיור מוגן במרכז הארץ הם יקרים יותר מאלה הנמצאים מחוצה לו. ההפרש בין האזורים יכול להתבטא בין 10% ל-20% תוספת במחיר במרכז הארץ. כמובן שהמחיר קשור לעלויות הקרקע והבניה, וגם להיצע ולביקוש. במרכז הארץ, קיים ביקוש גדול בהרבה ולא מספיק היצע כך שזה גם בא לידי ביטוי במחיר. אך אם לוקחים בחשבון את כל ההבדלים לטובת בית דיור מוגן במרכז הארץ, ברור כי הפרש זה שווה כל אגורה כי תקבלו שם כל כך הרבה יותר.

על אילו שירותים אסור להתפשר בדיור מוגן

על הנייר רוב בתי הדיור המוגן מציעים שירותים פחות או יותר דומים, אך חשוב לבדוק מה עומד מאחורי ההבטחה הכתובה. כלומר, זה שקיים שירות מסויים לא אומר שהוא ניתן בצורה איכותית המתאימה לכם. ישנם גם שירותים שלא כל בית דיור מוגן מציע ושכדאי להכיר ולא לוותר עליהם:
  • קיום מחלקה סיעודית: החשיבות של קיומה היא חשובה ביותר עבורכם ובן-בת הזוג שלכם מאחר ובמידה ויהיה צורך עתידי באשפוז סיעודי, הוא יוכל להתבצע באותו מקום, באותו מתחם דיור מוגן, כך שזה יקל עליכם מאוד ויסיר דאגות לעתיד מלבכם. לא יהיה צורך במעבר טראומטי למקום חדש ולא מוכר ובן או בת הזוג יוכלו לבקר בקלות (כיוון שמדובר באותו מתחם) ולשמור על קשר הדוק. בנוסף, ולא פחות חשוב - עצם קיומה של מחלקה סיעודית מבטיח נוכחות רפואית מקצועית סביב השעון. במקומות בהם אין מחלקה סיעודית, לא בהכרח תהיה נוכחות רפואית 24 שעות ביממה במקום. 
  • בית קפה ומסעדה: לא תמיד תרצו לבשל ולא תמיד תרצו לצאת או להזמין אוכל מבחוץ. חשוב שהמסעדה במקום מגישה אוכל טעים, מזין ומותאם לצרכים האישיים שלכם. 
  • שירותים ופעילויות המעניינים אתכם: יתכן כי פעילות בה אתם ממש מעוניינים תהיה זמינה רק בחלק מבתי הדיור המוגן (לדוגמה - לא בכל בתי הדיור המוגן ישנה בריכה). אולי חשוב לכם חוג פלדנקרייז, צ'י קונג, ציור, פיסול, גילוף עץ, מקהלה ועוד? אולי אתם אוהבים טיולים מאורגנים? חשוב לבדוק אילו פעילויות מוצעות לדיירים.
  • שירותי אחזקה: ישנם מקומות בהם שירות זה כלול בתשלום החודשי, כלומר כל בעיה בדירה מטופלת בזריזות ומקצועיות וללא עלות נוספת. זוהי נקודה חשובה שכן, כך אין צורך להתעסק עם בעלי מקצוע מזדמנים, תשלומים מופרזים וכדומה.
  • שירותי ביטחון: אתם מעוניינים בשקט נפשי ובביטחון ולכן חשוב לוודא כי קיים שירות ביטחון ושמירה סביב השעון.
  • שירות קבלה 24 שעות ביממה: כדי שתוכלו לקבל מענה מיידי לכל שאלה או בעיה, חשוב לוודא כי מענה כזה ינתן בכל עת ולא רק במשך שעות היום.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם