בתי אבות יוקרתיים מול דיור מוגן יוקרתי

בתי אבות יוקרתיים מול דיור מוגן יוקרתי

ההיסטוריה של בתי אבות ובתי דיור מוגן

העלייה בתוחלת החיים בעולם המערבי בכלל ובישראל בפרט תרמה לכך שמתחילת 1955 ועד 2007 חלה עלייה של פי 8 באוכלוסיית המבוגרים בישראל, לעומת עלייה של פי 3.9% בלבד בכלל האוכלוסיה. ההערכה היום היא שעד שנת 2020 האוכלוסייה המבוגרת תגיע לכ-12% מכלל האוכלוסיה.

בשנותיה הראשונות של מדינת ישראל החלו מספר ארגונים לטפל באוכלוסיה המבוגרת, בעיקר בעולים החדשים. לימים, עקב הרמה הירודה של השירות שאפיינה חלק מהמעונות למבוגרים באותן שנים, חוקקה הכנסת את חוק הפיקוח על המעונות (תשכ”ה). לפי חוק זה המעונות חייבים לקבל רישוי מהמדינה, עליהם להיות תחת פיקוח ממשלתי ולעמוד בסטנדרטים שנקבעו בחוק.

דוגמה לארגונים שניהלו מעונות למבוגרים:
  • בסוף שנת 1949 הוקם ארגון מלב”ן (מוסדות לטיפול בעולים נחשלים) שניהל בתי תשושים שהיו שייכים למלב”ן ו-15 מושבי זקנים של הסוכנות. הארגון טיפל בעשור הראשון לקיומו בכ-5,000 עולים מבוגרים (כשמרביתם עצמאיים וכ-500 תשושים).
  • בשנת 1968 היו בישראל 75 מעונות למבוגרים שבהם התגוררו 7,000 איש. ב-1969 הוקמה "האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הקשיש” – אש”ל, בין השאר, במטרה להרחיב את רשת בתי האבות בישראל.
בין השנים 1981 ועד אמצע שנות התשעים, עלה מספר המוסדות לטיפול בקשישים ב-160%. בשנת 1995 החל המגזר הפרטי לבלוט בתחום המעונות למבוגרים, ותרם לגידולה של מערכת מוסדית זו, ולראייה: בשנת 1981 רק כעשירית מהמיטות לתשושי נפש היו בבעלות המגזר הפרטי, וב-1995, כמחצית מהן!
 

הבדלים בין בתי אבות יוקרתיים

עם השנים הוקמו בישראל בתי אבות מסוגים שונים, כשההבדל העיקרי ביניהם קשור למצבם הבריאותי והנפשי של הדיירים (בית אבות לקשישים עצמאיים, תשושים, בית אבות סיעודי…). בית אבות מעניק לדיירים טיפול רפואי מלא, תזונה, שירותי ניקיון, תחזוקה ומבחר של פעילויות. בתי האבות הם בבעלות ציבורית או פרטית, אבל הבדל זהב לא משפיע על איכות הטיפול שמעניק בית האבות לדייריו.

בשנים האחרונות מוצעים למבוגרים בתי אבות יוקרתיים שמספקים טיפול ושירות כמו בתי אבות אחרים, אבל רמת הדיור, השירות, התזונה והפעילויות שמוצעות לדיירים הם ברמה הרבה יותר גבוהה. בית אבות יוקרתי מזכיר מגורים בבית מלון איכותי, וכולל לובי מהודר, ושלל מתקני בילוי וספורט, כמו חדר אוכל, חדר כושר, בריכת שחייה, אולם קולנוע והרצאות, ספרייה, סופרמרקט, ספא, ועוד.

כמו כל בית אבות, גם בית אבות יוקרתי מחויב לספק לדיירים את השירותים הבסיסיים בהתאם לחוק הפיקוח על המעונות. היחס האישי ואיכות הקשר שבין המטפלים והדיירים הם ממאפייני בית האבות היוקרתי.
 

דיור מוגן יוקרתי

דיור מוגן מיועד למבוגרים עצמאיים שבוחרים לגור ביחידת דיור בבית מוגן שבו הם יכולים להמשיך וליהנות מחיים חיוניים וחברתיים בקרב קהילה של אנשים בני גילם. דיור מוגן מעניק לדיירים העצמאיים שירות רפואי מצומצם יותר מבית האבות. עם זאת, יש בתי דיור מוגן שהקימו "דיור תומך”, כלומר, מחלקות סיעודיות בפיקוח משרד הבריאות שמיועדות לדיירים שחלה הרעה במצבם הבריאותי והם הפכו לתשושים או לסיעודיים.

מלבד המסגרת החברתית והרפואית, והשירותים שמשחררים את הדייר מדאגה לכל המטלות היומיומיות הקשורות בניהול משק בית – דיור מוגן מציע לדיירים רמה גבוהה של אביזרים ומתקנים, כגון חדר כושר וספא (שמעניקים טיפולים מתקדמים כמו הידרותרפיה וטיפול הוליסטי), בריכת שחייה, גן מטופח, ספרייה, חדר אוכל מפואר, ועוד.

דיור מוגן יוקרתי מקפיד על קיום אירועי תרבות איכותיים, ומציע לדיירים מגוון של חוגים ופעילויות חברתיות ושירות רפואי שפעיל במשך 24 שעות ביממה.
 

ההבדלים בין דיור מוגן ובית אבות

  • בדיור מוגן הדייר יכול לרשום בטאבו הערת אזהרה על דירת המגורים בדיור המוגן, לרכוש אותה ולרשום אותה על שמו
  • דיור מוגן לא נמצא תחת פיקוח ממשלתי, והוא עסק פרטי לחלוטין, לעומת זאת בית אבות חייב לפעול ברישיון ובפיקוח משרד הרווחה ומשרד הבריאות
  • לגבי מקורות המימון, דיור מוגן הוא עסק פרטי לכל דבר, ולכן המימון נעשה על ידי הדייר או בני משפתחו, בתי אבות לעומת זאת, ממומנים ברוב המקרים באופן מלא או חלקי על ידי המדינה
  • דיור מוגן יוקרתי הוא אטרקטיבי יותר מבית אבות יוקרתי מבחינת סוג ורמת השירותים

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם