בריאות השיניים בגיל מבוגר - עשה ואל תעשה

בריאות השיניים בגיל מבוגר - עשה ואל תעשה
אם בעבר הידרדרות של שיניים וחניכיים בגיל מבוגר הייתה גזרה כמעט בלתי נמנעת, כיום המודעות לשמירה על שיניים בריאות והתקדמות ברפואת השיניים שינו את המצב. כבר מובן שאין זה כלל נכון שזה טבעי לאבד שיניים בגיל מבוגר. טיפול נכון לאורך החיים ימנע את רוב הסיבוכים ויבטיח המשך תפקוד הנאה עם חיוך רחב.

מה לעשות כדי לשמור על השיניים בריאות 

אחת הטעויות הנפוצות היא לחכות עד שמופיעים סימנים או כאבים ואז בלית ברירה לבקר אצל רופא שיניים. ביקורים קבועים כל כמה חודשים אצל רופא שיניים, גם אם רק כדי לוודא שהכל בסדר, ואצל שיננית על מנת לנקות ולהסיר פלאק ואבנית עיקשים שהצטברו, הם ערובה לבריאות הפה. הביקורים יכולים גם לסייע לגילוי מוקדם של בעיות. בין הביקורים, חשוב לשמור על כללים בסיסיים:
  • צחצוח שיניים לפחות פעמיים ביום (בוקר וערב). לא מומלץ להשתמש במברשת קשה מדי, לא לצחצח בחוזקה מדי. ניתן להשתמש במברשת חשמלית (דגמים חדשים גם יודעים להתריע על לחץ צחצוח חזק מדי) או מברשת ידנית. מומלץ להחליף את המברשת תכופות, אחת ל 3 חודשים לפחות. 
  • השתמשו בקיסמים דנטליים איכותיים במקום חוט דנטלי. ישנם כאלה מצופים בגומי שלא יפצעו את החניכיים ומטרתם לנקות בין השיניים ולמנוע הצטברות אבנית ופלאק. התייעצו עם רופא שיניים או שיננית לגבי הסוג הנכון עבורכם. ניתן גם להשתמש בסילונית מים (התייעצו עם רופא שיניים או שיננית אם זה נכון עבורכם) להשלמת הניקוי. 
  • סיימו עם שטיפת פה אנטיספטית או אנטיבקטריאלית. 
  • שמרו על היגיינת תותבות: אם אתם מרכיבים שיניים תותבות, חשוב לשמור עליהן ולנקות אותם בהתאם להנחיות. אם הן גורמות לכם לאי נוחות, בקרו אצל רופא השיניים לבירור. 
  • היו קשובים לפה, לשיניים ולחניכיים שלכם. עם כל סימן אפילו קטן, של שינוי, כאב והפרעה, בקרו אצל רופא שיניים לבירור. 
  • בגיל מבוגר קיימת תופעה של יובש בפה, עקב הגיל וגם עקב נטילת תרופות מסוימות. יובש בפה יכול לגרום להרס של אמייל השן, שהוא שכבה המגנה על השן. מומלץ לכן לשמור על שתיית מים מרובה ככל הניתן (בהתאם למצב הבריאותי שלכם גם). 
  • שמרו על בריאות כללית טובה, בצעו הליכה (עדיף בשמש לא חזקה מדי) ותרגילים לחיזוק הגוף, זה גם מחזק את המערכת החיסונית שלכם. 
  • תזונה מאוזנת ובריאה: תזונה בריאה תתרום לא רק מערכת העיכול ולבריאות הכללית, היא גם ערובה לבריאות שיניים טובה. מומלץ לשלב מזונות כגון גבינות, חמאה, קפיר, יוגורט, כרוב כבוש, מיסו ועוד. כמובן הכל במידה. מזונות מסוימים ידועים המסייעים למערכת החיסונית: שום, שמן קוקוס, עלים ירוקים וספירולינה. מזונות עשירים בסידן ותוספי סידן: בגיל מבוגר לרוב קיים חסר בסידן בתזונה. סידן תורם לבריאות שיניים טובה ולכן מומלץ ליטול תוספי סידן (בהתאם להנחיית הרופא שלכם). חוסר בסידן גורם לירידה בצפיפות העצם (אוסטאופורוזיס), דבר שמשפיע גם על עצמות הפה משמע השיניים שלכם.  

מה לא לעשות כדי שהשיניים ישארו בריאות 

  • הגבילו אכילת מזונות ושתייה עשירים בסוכרים ועמילן, הם גורמים להצטברות חומצה (סוכרים) ופלאק (עמילן). 
  • הימנעו מפיצוח דברים קשים או מזונות קשים מדי.
  • אל תעשנו: עישון יכול לגרום לפגיעה מצטברת בפה ולמחלות חניכיים. 
  • אל תשתו הרבה אלכוהול. יתר שתיית אלכוהול יכולה להוביל לסרטן הפה. 
  • זכרו כי הדבר הגרוע ביותר שתוכלו לעשות הוא להתעלם מהשיניים שלכם. יתכן ואתם מרגישים בסדר גמור אבל זה יכול להסתיר מחלת שיניים וחניכיים בהתפתחות שתוצאותיה יכולות להיות משמעותיות, הפרעה באכילה ועיכול, איבוד שינויים, כאבים ורגישות, דימום חניכיים ועוד. אם כבר תגיעו למצבים אלה, יהיה הרבה יותר קשה לתקן את המצב והפתרונות יכולות גם לעלות כספים רבים מאוד. מניעה היא הדרך הנכונה.
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם