בית דיור מוגן לקשישים עצמאיים

בית דיור מוגן לקשישים עצמאיים
תוחלת החיים בישראל הולכת וגדלה (כמו גם בשאר העולם) וקשישים רבים ממשיכים לנהל חיים עצמאיים לחלוטין על אף הגיל. למרות העצמאות עדיין כדאי לשקול מעבר לבית דיור מוגן שכן יש יתרונות רבים למגורים במתחם כזה.
אם אתם או היקרים לכם שוקלים מעבר לדיור מוגן – המאמר הזה הוא בשבילכם.

מיהו קשיש עצמאי

בהגדרה, קשיש עצמאי הוא אדם בגיל השלישי המסוגל לבצע את כל הפעולות היומיומיות ללא סיוע מאחרים. כלומר שהוא, או היא, יכולים להתלבש, להתרחץ, להכין לעצמם אוכל, לאכול ללא עזרה, להתהלך בבית ולשלוט על הסוגרים. קשישים עצמאיים מנהלים את חייהם ללא צורך בתמיכה חיצונית ועזרת אנשים אחרים, בדיוק כפי שהתנהלו לאורך כל חייהם עד עצם היום הזה. לעומתם קשישים שאינם עצמאיים אינם יכולים לנהל את חייהם ללא עזרה וסיוע, גם אם מדובר בסיוע קל. קיימות דרגות שונות של חוסר עצמאות של קשישים עד לרמת סיעודי בה יש בדרך כלל צורך של מעבר למסגרת טיפולית תומכת מתאימה או סיוע קבוע בכל במסגרת ביתית. 

מהם היתרונות של דיור מוגן עבור קשישים עצמאיים 

בניגוד לבתי אבות סיעודיים, המעבר לחיים בדיור מוגן מתבצע כאשר הקשיש הוא בעל עצמאות מלאה (או לכל היותר צורך בעזרה קלה מדי פעם) וכהחלטה שקולה ובחירה בשיפור ושמירה על חיים טובים ומוגנים. להלן מספר יתרונות של דיור מוגן לקשישים עצמאיים:
  • במקום שפעילויות או פונקציות שונות תהיינה מפוזרות ברחבי העיר מחוץ לבית, בבית דיור מוגן, הכל נמצא תחת קורת גג אחת, כמו בבית מלון חמישה כוכבים. בין השירותים שבתי דיור מוגן איכותיים במציעים: בריכת שחיה, חדר כושר, ספא, מספרה, חדר אוכל, בית קפה, מינימרקט, אולם אירועים, חדרי משחקים ופעילויות שונות, לובי, קבלה וכמובן גם גנים חיצוניים ואזורים ציבוריים לבילוי.
  • ביטחון ובטיחות: שירותי רפואה במקום עם מרפאה מאובזרת (חלק מבתי הדיור המוגן מציעים גם מחלקה סיעודית עם נוכחות רופא 24 שעות ביממה). כמו כן מתחם הדיור המוגן נמצא תחת השגחה ושמירה 24 שעות ביממה. הדיירים זוכים לשקט נפשי וביטחון אישי בידיעה שהמקום בטוח, מוגן ושקיים בו מענה רפואי במקרה הצורך. 
  • דירות מונגשות שקל להתנהל בהן והן רק שלכם: בגיל זה לרוב כבר לא יהיה צורך בהרבה חדרים שמערימים קושי בתחזוקה וניקיון. דירה קומפקטית יותר שעונה בדיוק על הצרכים ותוכננה בצורה מדוקדקת וחכמה כדי לאפשר התנהלות מקסימלית עם מטבח מאובזר, חדר רחצה מתאים ובטוח, שירותי תקשורת, כבלים ואינטרנט, שירותי גיהוץ וניקיון (למי שחפץ בכך), לחצן מצוקה למקרה הצורך ועוד. הכל מתוכנן לספק מקסימום הנאה יחד עם מינימום טרחה. 
  • מקום טוב: למי שחפץ בשקט וירוק בעיניים, חלק מבתי דיור המוגן ממוקם על גבול הערים המרכזיות אבל מחוצה להן כדי להבטיח סביבה ירוקה, שקט, רמות זיהום אוויר פחותות, והכל עם נגישות לכל מה שלערים יש להציע (קניונים, בתי קפה ומסעדות, מרכזי תרבות, בתי קולנוע, קונצרטים והצגות ועוד) במרחק קצר בנסיעה, תחבורה ציבורית או שאטל מבית הדיור המוגן. כמו כן בתי חולים מרכזיים יהיו בקרבת מקום למקרה הצורך. 
  • חיי חברה: בהרבה מקרים קשישים עצמאיים שגרים בביתם מתקשים לשמור על חיי חברה מספקים ומסתכנים בבדידות. בדיור מוגן נמצאים קשישים הדומים לכם שכל רצונם, כמוכם, הוא ליהנות מהחיים ולנהל חיי חברה עשירים. בתי הדיור המוגן דואגים למפגשים חברתיים דרך פעילויות שונות.
  • להמשיך להיות פעילים: קשיש עצמאי החיי בביתו יכול להתקשות בשמירה על פעילות סדורה. כל יציאה מהבית נשקלת פעמים רבות לפני שמתבצעת כי פשוט נוח ומרגיש בטוח יותר להישאר בבית. אמנם הבית יכול להיות בטוח אך עצם העובדה של ירידה בפעילות סדורה היא מדרון חלקלק. בדיור מוגן כל הפעילויות נמצאות פשוט מעבר לדלת הדירה שלכם ותמיד יש מה לעשות, אנשים לפגוש, חוגים, הרצאות, טיולים מאורגנים ועוד שלא מצריכים מאמץ מיותר כדי להשתתף בהן. בדיור מוגן למעשה הקשישים העצמאיים הופכים לפעילים הרבה יותר, דבר שתורם רבות הן לאושר שלהם והן לשמירה על בריאותם הפיזית והנפשית מה שיכול לתרום לאריכות ימים. 
  • אתם מחליטים: כן, המעבר לדיור מוגן היא החלטה שלכם לפי שיקולכם ולא מתבצעת כהכרח (כמו במקרה של אדם סיעודי שחייב לעבור למסגרת מתאימה אם ירצה בכך או לא). 

אלו שירותים מוצעים לדיירי דיור מוגן

בית דיור מוגן מציע קשת של שירותים, בהתאם לחוק (שירותים שהם חייבים לספק) ושירותים נוספים שהם לבחירת הדיירים (מומלץ לבדוק אם אלה כלולים בתשלום החודשי או שהם בתשלום נוסף בהתאם לשימוש). 
  • דיור: בדיור מוגן אתם חיים בדירה משלכם, שאינה משותפת עם אף אחד אחר (חוץ מבן או בת זוג כמובן). תוכלו לבחור בין דירות שונות ובגדלים שונים בהתאם לצרכים שלכם ובהתאם ליכולות הפיננסיות שלכם. תוכלו להביא את הרהיטים, הציוד והחפצים האישיים שלכם לדירה בבית הדיור המוגן ולהפוך אותה לשלכם כפי רצונכם. בחלק מבתי דיור מוגן תוכלו גם לבקש לבצע שינויים בדירה על מנת להתאים אותה לטעמכם ולרצונכם (שירות זה כמובן בתשלום).
  • שירות קבלה 24 שעות ביממה 
  • שירות ביטחון 24 שעות ביממה
  • שירות אחזקה למתחם הדיור המוגן ולדירה שלכם 
  • שירות כביסה וגיהוץ: בבית דיור מוגן יהיה בדרך כלל חדר כביסה וגיהוץ לשימוש הדיירים וחלק מבתי הדיור יציעו גם שירות איסוף כביסה וגיהוץ מהדירה שלכם בדיוק כמו בבית מלון.
  • חדר אוכל: יתכנו שינויים לא מעטים בין בתי דיור מוגן ברמה ואיכות האוכל, בדיוק כמו שזה קיים בין מסעדות שונות אך חשוב שהאוכל יהיה מגוון, טעים, בריא ואם אפשרות התאמה לצרכים האישיים שלכם. 
  • שירות הסעות: שירות הסעות לערים הקרובות, מרכזים רפואיים ועוד. שירות זה פעיל בדרך כלל במהלך שעות היממה בשעות קבועות.
  • סופרמרקט ובית קפה: גם כאן יכולים להיות הבדלים בין בתי דיור המוגן, למשל במגוון המוצרים, מחירים ועוד המוצעים בסופרמרקט במתחם. 
  • בריכת שחיה מקורה ומתקני ספורט בהתאם לכמות הדיירים.
  • שירות תמיכה בקליטה בדיור מוגן לכל שאלה וסיוע בזמן המעבר וכמובן לאחריו.
  • פעילויות: כגון הרצאות, חוגים , קבוצות התעמלות, טיולים, ביקורים באתרים שונים ועוד. אלה צריכים להיות בתדירות ובמגוון מספק על מנת לאפשר לכל דייר למצוא את מבוקשו. 
  • מחלקה סיעודית: שירות זה אינו קיים בכל בית דיור מוגן אך אם כן, הוא מהווה יתרון גדול. קיום מחלקה סיעודית מבטיחה נוכחות של רופא 24 שעות ביממה במתחם, וכן היא מספקת שקט נפשי לקשישים העצמאיים שבמידה ויהיה להם צורך בכך בעתיד הרחוק, הם לא יצטרכו לעבור למקום אחר רחוק מבן או בת הזוג ויוכלו לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת. 

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם