בישול ותזונה בגיל מבוגר

בישול ותזונה בגיל מבוגר
למה צריך לשנות את החשיבה בכל הנוגע לבישול כאשר מגיעים לגיל מבוגר? לא צריך להפסיק לבשל כמובן, במיוחד אם אוהבים את התחום, אבל כדאי לאמץ כיוון מעט שונה על מנת שנוכל להפיק את המיטב מהבישולים ולשמור על תזונה איכותית. הנה כמה טיפים להסתגלות למצב החדש.

כבר לא מבשלים למשפחה שלמה

סביר להניח שחלק ניכר מחייכם הבוגרים בישלתם ואפיתם לבני המשפחה המצומצמת, ואחרי שהילדים כבר עזבו את הקן, כבר אין למי לבשל. פתאום צריך לבשל כמויות קטנות יותר או לתכנן את הכנת האוכל כך שלא ייזרק.
במקרה הזה, תוכלו לעשות כמה דברים:
  • להקפיא את האוכל שניתן להקפאה – ישנם מאכלים שניתן להקפיא ואחר כך להפשיר ולחמם כך שהאיכות והטעם של האוכל נשמרים. לדוגמה: מרקים סמיכים (פחות מרקים המכילים ירקות חתוכים במיוחד תפוחי אדמה), מאפים ועוד. שימו לב שלא כדאי לאחסן מזון במקרר ליותר מ-3 חודשים, ולכן מומלץ לרשום על גבי הקופסא את התאריך בו הקפאתם את האוכל.
  • לבשל בכמויות קטנות יותר – ישנם מאכלים שניתן להכין בכמויות קטנות מבחינת חלוקת המצרכים לחצי או לרבע. אבל אם אין אפשרות לחלק, הכינו את הכמות המינימלית ואת השאר הקפיאו.
  • לתכנן את הבישולים – ניתן להכין מנה עיקרית גדולה שתספיק לכמה ימים, ולהכין כל יום תוספת אחרת.

לנסות דברים חדשים

האוכל שבישלתם לאורך השנים ייזכר תמיד עלי ידי בני המשפחה, ובדרך כלל יהיה תמיד "האוכל של הבית". עכשיו כשהילדים כבר לא אוכלים בבית כל יום, אתם יכולים לנסות דברים חדשים במטבח. בין אם זו צורת בישול חדשה, או מצרכים מעניינים שטרם ניסיתם.
בעניין זה, גם חשוב לציין כי לפעמים בגלל מצב בריאותי מסוים, תיאלצו לוותר על מזונות מסוימים. זו הזדמנות נהדרת ללמוד להכין דברים חדשים ללא המזונות האסורים, ועם מזונות חלופיים שיסייעו לכם במצבכם.

בישול בדירה בבית דיור מוגן

אם עברתם דירה (או שאתם עומדים לעבור) בגלל שאין לכם יותר צורך בחדרים רבים ובמרחב גדול מדי, והכיוון זה דיור מוגן, קחו בחשבון שהמטבח יהיה קטן משמעותית מזה שהייתם רגילים אליו. מה עושים במקרה כזה? הנה כמה אפשרויות:
  • להיפטר ממה שלא צריך – כמו בכל מעבר דירה, זה זמן מצוין לזרוק או למסור הלאה דברים שאינכם צריכים יותר. גם בתחום המטבח כדאי לעשות זאת. השאירו לכם כלים בהם אתם משתמשים באופן יום-יומי (גם כלי בישול וגם כלי אוכל), אם יש לכם כלים מיוחדים שאתם משתמשים בהם בתדירות נמוכה יותר השאירו ודאגו למקום אחסון מתאים. תוך כדי הסדר גם תוכלו לגלות מצרכים ששוכבים בארונות כבר יותר מדי זמן ואפשר לזרוק אותם. לקריאה נוספת על אריזה ומעבר לדיור מוגן לחצו כאן (קישור).
  • לקנות פחות – זה הזמן להפסיק לקנות כמויות גדולות של אוכל או אריזות גדולות אליהן הייתם רגילים כאשר הילדים היו בבית. בנוסף ישנם מזונות שמתקלקלים ואין טעם לרכוש כמויות גדולות, אלא אם כן אתם יודעים שאתם אוכלים את הכל. במקומות רבים, מינימרקט צמוד וזמין כך שאינכם צריכים ללכת רחוק במידה ואתם צריכים לערוך קניות או לעשות השלמות של מוצרים בודדים. כך נוצר מצב שאינכם צריכים לאגור הרבה מוצרים בארונות המטבח.
  • שימוש בחדר האוכל – אם אתם לא רוצים לבשל הרבה ובא לכם לגוון, ניתן להשתמש בשירותי חדר האוכל בבית הדיור המוגן. לרוב, המנות המוגשות הן גדולות ויכולות להספיק אף לארוחה נוספת. את האוכל הנותר תוכלו לבקש לארוז ולקחת אתכם לאכול בדירתכם ביום הבא. לישיבה בחדר האוכל יש גם פן חברתי חשוב, במיוחד לאלו המתגוררים לבד, וזו הזדמנות נהדרת להכיר אנשים חדשים או לבלות עם החברים הוותיקים בארוחה משותפת.

בתיאבון!

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם