בחירת ריהוט לבית בגיל מבוגר

בחירת ריהוט לבית בגיל מבוגר
בגיל מבוגר, רהיטים שהיו נכונים לנו בשנים עברו כבר לא בהכרח מתאימים ומאפשרים לנו שימוש אופטימלי. ישנן כמובן סיבות שונות לכך שכדאי להכיר על מנת לבחור את הריהוט הנכון לגיל זה.

שינויים פיזיים בגיל מבוגר הדורשים את התאמת הריהוט

בגיל מבוגר, לגוף שלנו יש דרישות אחרות כיוון שהיכולות שלו משתנות. בחלק מהמקרים יהיה צורך בריהוט מותאם על מנת להקל ולאפשר ניהול חיים תקינים. להלן מספר מצבים גופניים הדורשים ריהוט שונה:
  • כאבי גב ופרקים המגבילים את התנועה ומקשים עליה
  • כאבים וחולשה בשרירים שונים בגוף
  • חוסר יציבות
  • קושי בהגעה למקומות גבוהה או נמוכים
  • ירידה בכושר הראיה
  • מחלות מגבילות תנועה שונות כמו פרקינסון
  • איטיות בתנועה
  • נטילת תרופות שונות שיכולות להשפיע על יציבה
  • יתר לחץ דם ולחץ דם נמוך
  • קושי באחיזה בידיים
  • קושי בשינויי תנוחה, עמידה לישיבה ולהיפך
  • בעיות זרימת דם שונות

איך בוחרים ריהוט לבית בגיל מבוגר 

הבחירה בריהוט לבית מבוססת כמובן על מצבכם והצרכים שלכם אבל מאחר ולא מחליפים ריהוט כל יום, כדאי לתת מחשבה לצרכים אפשריים עתידיים כך שהריהוט יוכל לספק לכם מענה הולם גם במידת הצורך בהמשך. להלן כמה טיפים לבחירת רהיטים שונים לבית בגיל מבוגר:
בחירת מיטה: מיטה בגובה שניתן לשבת עליה בקלות כלומר שאינה נמוכה מדי ואינה גבוהה מדי, עם אפשרות כיוונון אזורי הראש והרגליים (כך תוכלו בקלות למצוא תנוחה נכונה לשינה שתקל על כאבים, על הנשימה, על בעיות זרימת דם ועוד). רצוי שראש המיטה והגוף שלה יהיו מרופדים לנוחות ומניעת פציעות מיותרות. אל תשכחו את המזרן, בחרו במזרן איכותי בעל תמיכה מתאימה. 
שולחנות: העדיפו שולחנות עגולים וללא פינות חדות. וודאו שגובה השולחן מתאים לכם. אל תבחרו בשולחנות זכוכית. 
כורסאות וספות: בחרו בגובה לא נמוך מדי ולא גבוה מדי כך שניתן לשבת ולקום בקלות. הישיבה צריכה להיות נוחה כמובן ועם כפות רגליים המונחות בשלמות ובנוחות על הרצפה. הימנעו מכורסאות וספות ששוקעים לתוכן, כיוון שקשה יותר לקום מהן. כדאי לבחור בכאלה עם ידיות שניתן להיאחז בהן בקלות בידיים במידת הצורך. עדיף גם לבחור בבד שקל לפירוק וניקוי ושאינו מחליק. 
ארונות (מטבח, בגדים ועוד): הארונות צריכים להיות נגישים (ארונות גבוהים יהי פחות נגישים בגיל מבוגר) וכן ארונות נמוכים המצריכים התכופפות יכולות להפוך לבעייתיות. לכן חשוב למקסם את האחסון בגובה שהוא נוח לגישה. מגירות צריכות להיות קלות לתפעול (עדיף לבחור ביותר מגירות ופחות מדפים, או מדפים נשלפים שמקלים על גישת לכל התוכן). מגירות ודלתות עם ידיות שקלות לתפעול (לא קטנות מדי). סדרו את הארונות כך שהדברים שאתם זקוקים להם אופן יום-יומי יהיו תמיד בגובה נוח לשליפה. את הדברים שאתם משתמשים בהם לעיתים רחוקות ניתן לאחסן במקומות פחות נגישים, וכאשר אתם זקוקים להם, לבקש עזרה בהוצאתם.
רהיטים שונים (סלון ועוד): הימנעו מרהיטים בעלי פינות חדות, זכוכית, רהיטים על גלגלים, רגליים בולטות במעברים, רהיטים לא יציבים שיכולים ליפול אם תאחזו בהם וכדומה. 
פריטי נוי: 
  • שטיחים: עדיף להימנע מהם לגמרי אבל אם אתם ממש אוהבים אותם, אז רק עם שיער קצר ותמיד עם משטח למניעת החלקה מתחתם.
  • מנורות עומדות פחות מומלצות כי ניתן להיתקל בהן ואם תאחזו בהן למניעת נפילה (תגובה אינסטינקטיבית) הן לא יעצרו את הנפילה ואתם עשויים להיפצע. 
  • עציצים אפשריים כל עוד הם לא מפריעים לתנועה חופשית בחלל. 
  • מנורות שולחן, עדיף לבחור נורות לד שלא פולטות חום למניעת אפשרות כוויה. 
  • כללי: דאגו לתאורה מתאימה בכל הבית, בטלו אזורים חשוכים, דאגו לתאורת לילה מהמיטה לשירותים ועוד. בגיל מבוגר איכות הראיה יורדת ותאורה טובה יותר נחוצה. שמרו על דברים חשובים בגישה קלה ומהירה. העדיפו מיעוט רהיטים על עומס שיכול להפריע לתנועה (וגם מקשה על ניקיון). התפנקו בכריות לכורסאות ולמיטה, זה תמיד יכול לשפר את הנוחות שלכם. הצטיידו בשרפרף רחב ויציב לגישה למקומות גבוהים. התקינו ידיות אחיזה באמבטיה, במסדרונות ובכל מקום שדורש זאת. 
חשוב לדאוג לסביבה אוורירית בבית, בלי עומס מיותר, עם מעברים קלים וחופשיים. אין זה אומר שהחלל לא צריך להיות מעוצב – בהחלט קיים היצע רחב של רהיטים שמתאימים לכל הצרכים, בשלל עיצובים כך שתוכלו לרהט את הבית שיהיה בדיוק בעיצוב הרצוי לכם. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם