אנשים צעירים מתקשים לפענח רגשות שמביעות פנים קמוטות

אנשים צעירים מתקשים לפענח רגשות שמביעות פנים קמוטות
המחקר העכשווי מספק מידע משמעותי וחשוב שנוגע לאינטראקציה של אנשים מבוגרים עם צעירים יותר. מידע זה חשוב במיוחד לכל מי שבא במגע עם אדם מבוגר ובעיקר לצוות העובדים בבתי אבות או במסגרות דיור מוגן, כדוגמת גיל פז. כפי שניתן ללמוד מהמאמר שלהן, מחקרים עכשוויים שעוסקים באנשים בגיל השלישי יכולים לשפר את ההבנה ואת ההרמוניה באינטראקציה היומיומית שבין הצוות והדיירים.
 

הבעת פנים משקפת רגש

קמטים על פני אנשים מבוגרים משפיעים על יכולתם של אנשים צעירים לאמוד את הרגשות שמביעים פנים אלה. מחקר חדש מצביע על כך שצעירים עלולים לטעות יותר כאשר הם מנסים לשפוט את רגשותיהם של אנשים מבוגרים.

בעיני אנשים צעירים, שינויים שקשורים בגיל, כמו קמטים וקפלים, נראים כמו הבעות פנים. לכן, קמטים אלה עלולים להפריע לקריאה נכונה של הרגש שמביעים פניו של מבוגר, ובעקבות זאת, גם להעביר מסר לא נכון.
 

מהלך המחקר

במסגרת מחקר שפורסם באינטרנט בכתב העת "Jurnal of Experimental Social Psychology ” התבקשו 65 סטודנטים לבחון תמונות בשחור לבן של הבעות פנים שעובדו במחשב. הם התבוננו בפניהם של שלושה גברים ושלוש נשים שהיו צעירים מהם (בגילאים שבין 19 ל-21), או מבוגרים מהם (בגילאים שבין 76 ל-83). הבעות הפנים ייצגו אחד מארבעת הרגשות: ניטראליות, שמחה, עצב או כעס.

המשתתפים התבקשו לדרג את הביטוי הרגשי על פניו של האדם בסולם מ-1, עבור: "כלל לא אינטנסיבי” עד 7, עבור: "מאוד אינטנסיבי”.
 

תוצאות המחקר

המחקר מלמד כי אנשים צעירים דייקו מאוד בזיהוי הבעות כעס אבל דייקו פחות בשיפוט עצבות על פניהם של אנשים מבוגרים. את הפרצופים השמחים באנשים מבוגרים הם קלטו כפנים שמביעים פחות רגש באופן כללי, מאשר פני אנשים צעירים.

המחקר מצא שהבעות פנים (כמו כעס ברור) על פנים מבוגרות, נתפסו באופן שונה וגם פחות ברור, מאותה הבעה שהוצגה על פניו של אדם צעיר. ד”ר אורסולה הס, פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת הומבולדט בברלין, גרמניה ומובילת המחקר, אומרת שכמובן שיש הבדל אם חושבים שמישהו רק כועס או שהוא גם כועס וגם עצוב.
גם כאשר היה מדובר בהבעה ניטראלית, הנחקרים ראו יותר רגש בפנים מבוגרות ניטראליות, מאשר אצל אדם צעיר יותר.

חוקרים טוענים שהקמטים אכן משפיעים על תקשורת רגשית. לפי הס אנחנו עלולים לטעות כאשר אנחנו שופטים את רגשותיהם של הקשישים, מה שעלול לגרום לאינטראקציות פחות הרמוניות.

סביר להניח שגם הגיל של אוכלוסיית המחקר משפיע על תוצאות המחקר. לו היו המשתתפים במחקר קרובים יותר בגילם לפרצופים המבוגרים יותר, הם היו בעלי ניסיון רב יותר בזיהוי פרצופים מבוגרים ובעלי יכולת טובה יותר להתגבר על הקשיים שמציבים סימנים רגשיים פחות ברור.
למרות שבוטוקס יכול בימינו לעזור ולהחליק קמטים וקווים על פניהם של אנשים מבוגרים יותר, הוא לא מקל על היכולת לאמוד את הרגשות שלהם. הזריקות הקוסמטיות עלולות להגביל את הבעות הפנים ולהפוך אותם דווקא לקשים יותר לקריאה.
אם כך, כיצד יכול אדם מבוגר להפוך את הרגשות שלו לפחות מעורפלים וליותר גלויים לעיניהם של אנשים אחרים? הס מציינת כי רגשות מועברים בדרך כלל במספר ערוצים כולל: קול ויציבה, ולא רק באמצעות הבעת הפנים. ובמהלך האינטראקציות היומיומיות, הבעת רגשות היא דינמית יותר מאשר התבוננות על תמונה בשחור לבן במעבדה.

מאחר שיש מקורות רבים ושונים לקבלת מידע על הרגש, מציינת הס, שותף קשוב במהלך האינטראקציה יכול ללמוד כיצד לפענח את הרגש באופן מדויק יותר. זאת כנראה הסיבה לכך שאנשים מבוגרים טובים יותר בפענוח הבעות הפנים של אנשים מבוגרים אחרים.
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם