אירוח ניסיון בבית דיור מוגן

אירוח ניסיון בבית דיור מוגן
הרעיון של מעבר לבית דיור מוגן קוסם למבוגרים רבים, אך הדבר מלווה בלא מעט חששות הקשורים לעניין. לא פשוט לעשות מעבר שכזה בגיל מבוגר, במיוחד אחרי שאתם כבר רגילים לסביבה שלכם, לחברים, לפעילויות, לשירותים השונים אותם אתם מקבלים וכדומה. 
את כל החששות הללו תוכלו להפיג די בקלות - פשוט כי ניתן לבוא ולהתארח לכמה ימים בדירה ייעודית בבית הדיור המוגן. תוכלו גם לעשות זאת ב-2-3 מקומות ביניהם אתם מתלבטים, כך שתוכלו לקבל החלטות שקולות.

מעבר לדיור מוגן - יתרונות

נתחיל ממהות המעבר לבית דיור מוגן. הרי לא סתם מבוגרים רבים מחליטים להמשיך את החיים בגיל השלישי בבתי דיור מוגן. הנה רשימת היתרונות העיקריים במעבר:
  • ביטחון: זהו אחד היתרונות החשובים ביותר. כאשר מתגוררים במתחם דיור מוגן, מרגישים בטוחים יותר. בבתי דיור מוגן קיימים שירותי שמירה 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. לדוגמה, לא תצטרכו לחשוש מפריצה, או חס וחלילה מתקיפה בדרככם ממקום למקום. כל הפעילויות והשירותים שאתם זקוקים להם נמצאים במקום, והכל בטוח ונוח. ברור שמן הסתם יוצאים לפעמים מהמתחם, אבל הסיכויים למקרים כאלו יורדים משמעותית.
  • חברה: בגיל השלישי, וככל שמתבגרים, יש נטיה להסתגר בבית ולהימנע ממפגשים חברתיים. הדבר יכול להתדרדר למצב של דיכאון ובהמשך לירידה בתפקודים שונים ובמצב הבריאותי. לא תמיד בני המשפחה יכולים לבוא לבקר, וגם אם יש חברים טובים, לא תמיד הם זמינים או יכולים פיזית להיפגש בגלל מצבים בריאותיים, וכך נוצר מצב של בדידות. כאשר ממשיכים לגור בבית ונכנסים למצב כזה, יהיה מאוד קשה לצאת ממנו, במיוחד אם אין מי שידרבן אתכם לצאת ולהתחבר. לכן, מגורים בדיור מוגן, לא מאפשרים את המצב הזה. בכל פעילות שתבחרו - תפגשו אנשים שהם בדיוק במצבכם ושיהיה לכם ממש נחמד לחבור אליהם. צוות בית הדיור המוגן ידרבן אתכם להגיע לפעילויות השונות בין אם מדובר בהרצאות, טיולים או חוגים, כך שבכל יום תוכלו להיפגש, לדבר ולחוות.
  • פעילויות: המגוון של פעילויות שמציעים בתי הדיור המוגן לדייריהם הוא רחב מאוד ובאמת נותן אפשרויות רבות לכל דייר ודיירת. תוכלו למצוא הרצאות בכל תחום כמעט, חוגי התעמלות, יצירה, מוזיקה ועוד, טיולים מאורגנים מדי פעם, מקהלה וכדומה. הפעילויות השונות מאפשרות מפגש חברתי איכותי, והכל קורה במתחם הדיור המוגן, ללא צורך לצאת ממנו ולחפש את המסגרות השונות הללו. 
  • שירותי דיור מוגן: כאשר אתם עוברים לבית דיור מוגן, אתם מקבלים גם שירותי רפואה בסיסיים, שירותי תחזוקה, בריכה מקורה ומחוממת (לא בכל מקום), חדר כושר, שירותי כביסה, שירותי ניקיון, מספרה, הסעות ועוד. שירותים כלולים אלו יחסכו לכם זמן רב של מעבר ממקום למקום ומהתעסקות עם בעלי מקצוע.
  • דירה: נכון, הדירות בבתי דיור מוגן לרוב קטנות יותר ממה שהייתם רגילים בבית, אבל הדירה שתקבלו היא במצב חדש ומתוחזקת ברמה גבוהה. כמו כן, המתחם הוא לרוב רחב ידיים והבניינים רחוקים אחד מהשני או שיש מרחב פתוח, כך שלא תמצאו את עצמכם יושבים ליד החלון ונאלצים לצפות אל דירת השכן.
אלו הם הדברים החשובים ביותר, ואיכות חייכם יכולה לעלות פלאים - פחות חששות בקשר לביטחון האישי ולהתנהלות היום-יומית, ויותר פעילויות וחיי חברה.
 

האם אפשר להתארח בדיור מוגן לפני שמחליטים?

התשובה היא - כן!
בתי דיור מוגן רבים, כמו גם בית גיל פז, מזמינים את המתעניינים לבוא ולהתגורר במתחם למשך מספר ימים כדי לחוות את כל הטוב הזה מקרוב.
מבחינתכם - זה כמו לצאת לחופשה בבית מלון הכל כלול ברמת 5 כוכבים דלוקס. אתם תקבלו דירה מרוהטת, תשתתפו בחוגים, תלכו לחדר הכושר ולבריכה, תקשיבו להרצאות ובעצם תהיו דיירים מן המניין לכמה ימים.
האירוח במקום הוא חשוב מאוד, ונועד לתת לכם את התחושה והחוויה של מגורים בדיור מוגן, וכך לקבל את ההחלטה השקולה והנכונה ביותר עבורכם.
לא תצטרכו להסתמך על שמועות או על חוויות של אנשים אחרים - פשוט תנסו בעצמכם.

מה צריך לבדוק בזמן האירוח?

אם החלטתם להגיע ולהתארח במתחם דיור מוגן, תוכלו ממש להכין לכם רשימה של הדברים החשובים לכם, שאותם תרצו לבדוק עד כמה שניתן. הנה דוגמה לרשימה כזו:
  • הדירות: מעבר לדירה שתקבלו לזמן האירוח, תוכלו לבקש לבקר אצל דיירים נוספים המתגוררים בגדלי דירות שונים. זה יאפשר לכם לראות את הדירות כאשר הן כבר מאובזרות ומרוהטות. כמו כן, תוכלו לראות את כיווני החלונות ואת הנופים הנשקפים מהם.
  • פעילויות: השתתפו לפחות בפעילות אחת בכל יום על פי תחומי העניין שלכם - חוג או הרצאה. שימו לב לאיכות הפעילויות - האם מי שמעביר את הפעילות עושה זאת טוב, האם הכל מובן לכם, האם אתם יוצאים בהרגשה שתרצו להמשיך ולבוא לאותה הפעילות?
  • מתקני כושר: בין אם מדובר בחדר כושר או בבריכה - תוכלו לראות אם מקומות אלו מתוחזקים היטב, מה רמת הניקיון בהם וכדומה. האם בחדר הכושר יש מבחר מספק של מכשירים? האם הבריכה מספיק גדולה כך שבאמת ניתן לשחות בה בנוחות?
  • המרחב הציבורי: המסדרונות, הלובי ושאר החללים הציבוריים צריכים להיות לכם נעימים. הם אינם רק מקום מעבר אלא הם משמשים גם כמקומות מפגש.
  • חדר אוכל: כדאי מאוד לדגום גם את חדר האוכל - שימו לב שהמזון המוגש הוא לטעמכם ושיש מבחר מספק. כמו כן תוכלו לראות במו עיניכם אם המקום נקי וראוי.
כמובן שאם יש דברים נוספים שמעניינים אתכם - הוסיפו אותם לרשימה.
חשוב שתצאו בסוף תקופת האירוח עם מסקנות שיאפשרו לכם לקבל החלטה נכונה.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם