איך מתאימים טלפון סלולרי למבוגרים

איך מתאימים טלפון סלולרי למבוגרים
טלפון סלולרי כבר מזמן הפך לפריט שימושי ביותר בחיי היום יום שלנו, ועם הזמן הם הופכים ליותר ויותר טכנולוגיים ומתוחכמים. ריבוי הטכנולוגיות וממשקי משתמש חדישים, מעלים שאלות רבות לגבי מידת ההתאמה של המכשירים לאוכלוסייה המבוגרת, הן מבחינה תפעולית פיזית, והן מבחינת הבנת אותם ממשקים. אז איך בוחרים ומתאימים טלפון סלולרי למבוגרים? המשיכו לקרוא ונגלה לכם כמה טיפים. 

מה מומלץ לאנשים מבוגרים - טלפון פשוט או חכם?

לחלק מהאנשים פשוט קשה להתרגל לקדמה - עבורם זה לא מובן והם לא מצליחים לתפעל את המכשירים המתקדמים גם לאחר הסברים רבים וחוזרים. אם זהו המצב אז כדאי לבחור במכשיר פשוט, פחות "חכם", אשר מספק פונקציות בסיסיות ביותר כגון יצירת שיחה ושליחת הודעות טקסט רגילות. היתרון העיקרי כאן הוא עלות מכשיר נמוכה יותר וגם חבילת התקשרות זולה יחסית. מצד שני, מפסידים אפשרויות מתקדמות שרק מכשירים חכמים יכולים לספק, על ידי שימוש באפליקציות שונות. מניסיון, גם אלה המתנגדים לטכנולוגיה, יכולים ליהנות מטלפון חכם ובמהרה להבין את יתרונותיו על גבי מכשיר פשוט.
לדוגמא, כיום ניתן להשתמש באפליקציות שונות, כאלה המאפשרות תקשורת עם חברים ומשפחה, קרובה כרחוקה, כגון שיחות וידאו חי, ללא כל עלות שיחה מאחר וכל התשדורת מתקיימת דרך רשת האינטרנט. דוגמאות נוספות כוללות אפליקציות להזעקת עזרה במקרה הצורך בלחיצת כפתור, מעקב אחר מצב הבריאות, מעקב אחר פעילות ספורטיבית, לאלו שנוהגים - אפליקציות ניווט ותשלום חניה ועוד. 
כמו כן, מעבר להבנת הטכנולוגיה והרצון לקבלה, יש גם עניין של מוטוריקה וראייה הקשורים לתפעול הפיזי של המכשיר. לעיתים ישנה מגבלה פיזית שבגללה לא מצליחים לתפעל את מסכי המגע ולראות היטב את המסך, למרות שלכאורה זה נראה לנו פשוט יותר. על כך, בהמשך.

גודל מכשיר סלולרי למבוגרים

גודל הטלפון מכתיב בדרך כלל את גודל התצוגה במסך של הטלפון. ככל שהמסך קטן כך כמות הפריטים המוצגת קטנה יותר וכך גם גודל הגופנים. בגיל מבוגר, איכות הראייה יורדת עם השנים, כך שמסך טלפון קטן יותר יכול להקשות על השימוש בו, במיוחד אם מדובר בטלפון חכם. גם היכולות הגופניות נעשות טובות פחות עם הגיל ויתכן כי יהיה קשה ללחוץ על כפתורים קטנים בטלפון קטן כאשר בטלפון בעל מסך גדול, הכפתורים הוירטואלים יהיו גדולים בהרבה. מומלץ לפני שאתם רוכשים את הטלפון, לנסות מספר דגמים בחנות ולבדוק איזה מהם מתאים לכם יותר, איזה מהם נוח לשימושכם, בדקו מסמכים כתובים במסך הטלפון, נסו לחייג, לפתוח אפליקציות ועוד. טלפון גדול הוא בהחלט נוח יותר לעיניים, יחד עם זאת יכול להיות שיהיה פחות נוח להחזיק אותו. כמו כן, מומלץ תמיד לבחור בנרתיק מגן ומגן מסך על מנת להגן על המכשיר מנפילות. 

האם מערכת ההפעלה של הטלפון משפיעה על תפעולו בקרב מבוגרים?

כיום קיימות שתי תוכנות הפעלה עיקריות לטלפונים חכמים, אנדרואיד של גוגל ו- IOS של אפל. שתי המערכות טובות ובעלות יכולות די דומות ומומלץ לנסות את שתי האפשרויות ולבחור במערכת איתה אתם מרגישים יותר בנוח. אם כבר קיים מכשיר, ורוצים להתקדם למכשיר חדיש יותר, מומלץ לבחור במכשיר עם אותה מערכת הפעלה, שכן ישנו שוני תפעולי בין שתי מערכות ההפעלה, ולא בטוח שיהיה לאדם המבוגר קל להתרגל לתפעול החדש.

עזרי נגישות בתוכנת הטלפון

טלפונים חכמים מהדורות החדשים יותר כיום מציעים עזרי נגישות רבים המסייעים לאנשים מבוגרים וגם לאנשים בעלי מגבלות פיזיות שונות. חלק מהם קיימים מכורח החוק וחלקם גם מגיעים מהרצון של החברות המפתחות את המכשירים לענות על הצרכים של קהל רב יותר ולהקל על השימוש ככל הניתן. להלן רשימה של חלק מהעזרים הנכללים כיום במכשירים סלולריים רבים:
  • הגדלת תצוגה
  • הקראה של תוכן המסך בקול
  • כיוון בהירות, צבע, היפוך צבעים
  • הקראת הודעות בקול
  • שינוי גודל גופנים, עובי, ניגודיות ועוד
  • שינוי גודל כפתורים וירטואלים
  • ביטול או הפחתת אנימציות במסך
  • הפעלת רטט להודעות, צלצולים שונים או הפעלת הפלאש לשיחה או הודעה נכנסת.
  • חיבור למכשירי שמיעה
  • הפחתת רעשים בזמן שיחה
  • כתוביות לסרטונים
  • עוזר וירטואלי (למשל מבקשים מהטלפון לחייג לחבר והוא מבצע זאת לבדו)
  • הגדלת מקלדת וירטואלית
  • התאמת מגע על המסך
ועוד...
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם