איך לשמור על תפקוד גבוה של המוח

איך לשמור על תפקוד גבוה של המוח
תפקוד גבוה של המוח הוא עניין בעל חשיבות גבוהה בכל גיל ועל אחת כמה וכמה בגיל מבוגר. למזלנו, הזדקנות אינה גזירה שצריך לקבל מבלי להשיב מלחמה. ישנן סיבות רבות וטובות למה חשוב לשמור על תפקוד גבוה ככל האפשר של המוח שלנו באמצעות דרכים שונות ולא מסובכות הניתנות ליישום בקלות

למה צריך לשמור על תפקוד גבוה של המוח בגיל מבוגר

המוח שלנו בגיל מבוגר, כמו כל שאר גופינו, עובר תהליך הזדקנות. במהלך מרבית חיינו אנו מאבדים תאים אפורים אך אין זה בהכרח אומר שתפקוד המוח חייב להיות ירוד בגיל מבוגר. יתכן כי חלק לא קטן של הידרדרות תפקוד המוח שלנו קשור בשינוי אורח החיים שחל בגיל מבוגר. יוצאים לגמלאות, לא עובדים יותר, יש הרבה פנאי לא מנוצל, נוטים להתבודד, להיות פחות פעילים פיזית ומנטלית –  דברים שלמעשה מאיצים את תהליך הזדקנות המוח שלנו ומפחיתים את תפקודו. 
תפקוד מוחי גבוה בגיל מבוגר מאפשר לנהל חיים שלמים, עצמאיים ומהנים. גם אם גופכם במצב פיזי טוב, ללא תפקוד מוחי גבוה, התפקוד היום יומי שלכם עלול להיפגע. תפקוד מוחי גבוה יסייע לכם פשוט להמשיך לנהל את חייכם ללא הפרעה, ללא האטה (מלבד מגבלות פיזיות) ותוכלו לבצע את כל מה שרק תרצו במסגרת היכולות שלכם ואף לרכוש מיומנויות וידע חדשים. 

דרכים לשמירה ושיפור תפקוד המוח בגיל מבוגר

הרעיון המרכזי מאחורי כל הדרכים לשמירה ושיפור התפקוד המוחי בגיל מבוגר מבוסס על עובדה פשוטה: עליכם להיות פעילים. ישנן כמובן דרכים רבות להיות פעילים, והנה כמה דוגמאות להמחשה מהן תוכלו לאמץ לפחות אחת:
  • היו ערים למצבכם הבריאותי: על תזלזלו ואל תתרשלו בטיפול בעצמכם. הקפידו על טיפולים, תרופות נחוצות ושמרו על היגיינה אישית גבוהה. 
  • שמרו על אורח חיים בריא: אוכל בריא, שתיית אלכוהול בצמצום, הפסיקו לעשן, שתו מים, הקפידו על שינה טובה ומספקת.
  • היו פעילים חברתית: בידוד חברתי מעלה את הסיכון ללקות בדמנציה ב-50% לפי מחקרים שונים. מכאן שפעילות חברתית יכולה להקטין את הסיכון. אין צורך לחפש להיות סביב כמויות גדולות של אנשים, אלא איכות המפגשים חשובה יותר. כמה חברים קרובים, משפחה, חוגים שונים, עבודה, התנדבות הם דרכים נהדרות לשמור על פעילות חברתית איכותית ועל תפקוד מוחי גבוה.
  • היו פעילים גופנית: הקפידו על שימור ושיפור מצבכם הגופני, כושר השרירים, גמישות ועוד בעזרת תרגילים מתאימים לכם, השתתפו בקבוצות אימון, הקפידו ללכת מספיק. כל פעילות גופנית היא ברוכה, לא משנה כל כך מה השיטה, כל עוד היא מתאימה למצבכם ומהנה עבורכם (גם אם אתם צריכים לאלץ את עצמכם בהתחלה). על כך מומלץ להתייעץ עם רופא המשפחה ואף לקבל תכנית אימון מותאמת למצבכם מאיש מקצוע.
  • אתגרו את המוח שלכם: המוח חייב תרגול על מנת לשמור על כושרו. למדו דברים חדשים, לכו להרצאות, למדו מיומנויות חדשות, פתרו תשבצים, שחקו בסודוקו ודומיו, קראו ספרים, למדו אחרים, ועוד. מצאו פעילות שתדרוש מכם מאמץ שכלי והפעלת הזיכרון.  
  • הפחיתו מתחים: סטרס בא והולך לאורך כל החיים ולעיתים הוא נחוץ ואף מועיל. אך כאשר הוא קיים לאורך זמן ארוך מדי, הוא יכול להשפיע לרעה על המוח שלנו, לפגוע בזיכרון, ולהגדיל את הסיכון למחלות כמו אלצהיימר ודמנציה. אם אתם סובלים מסטרס כדרך קבע, חשוב ללמוד לנהל אותו ולהפחית אותו ככל הניתן. קיימות שיטות שונות לשליטה על מצבי לחץ, הרפיה ותרגולים שונים שיכולים להתאים לכל מצב גופני. 
  • בחרו לכם מטרות לחיים: אל תחכו למחר, חשוב שתהיו פרו-אקטיביים ותבחרו מטרות לעצמכם ולא משנה אם הן קטנות או גדולות. במשך כל החיים היו לכם מטרות, בעבודה, במשפחה ועוד. הגעה לגיל מבוגר אינו פוטר אתכם מבחירה והשגת מטרות. יכול להיות שתחליטו ללמוד שפה, ללמוד לשחות, ללמוד משחק, לעשות טיול הליכה ארוך, ועוד. יתכן והיו דברים שרציתם כל חייכם לעשות ולא הספקתם, עכשיו זה הזמן, לא רק שמגיע לכם, אלא שזה באמת חשוב כדי לשמור על תפקוד מוחי גבוה לאורך שנים רבות. 
המוח שלכם בידיכם – התחילו כבר היום לשמור עליו ולשפר את תפקודו כדי שתוכלו לנהל חיים בריאים, שלמים ומהנים לאורך זמן.

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם