איך לשמור על קשר טוב עם הילדים והנכדים

איך לשמור על קשר טוב עם הילדים והנכדים
שמירה על קשר טוב עם הילדים והנכדים בגיל מבוגר היא לעיתים מאתגרת. לפעמים קיים ריחוק פיזי, לפעמים מעדיפים להתבודד, לעיתים מפגשי משפחה יכולים לעייף ואף לעיתים מרגישים שכבר אין שפה משותפת ועד סיבות שונות שהופכות את השמירה על הקשר משפחתי לקשה יותר. במאמר זה נספק לכם טיפים שיעזרו לכם לשמור על הקשר עם הילדים והנכדים ואף לשפר אותו.

חשיבות מקום המגורים בגיל מבוגר

בגיל מבוגר, הביטוי "ביתי הוא מבצרי" מקבל את כל המשמעויות שלו. אם בגיל צעיר יותר, אפשר בקלות לדלג על מדרגות, ללכת ברגל רחוק, לפסוח על הפרעות בדרך, לנהוג שעות רבות ועוד ללא כל בעיה משמעותית, בגיל מבוגר, הגוף שלנו מתעייף מהר הרבה יותר. כמובן שכל אחד ומצבו הגופני, ויש גם מבוגרים שרצים מרתון, אבל לרוב האוכלוסייה המזדקנת, ביצוע מטלות שונות מצריך יותר תכנון ויותר מאמץ, כך שקיימת נטייה להימנע מכל דבר מעייף או מסכן ולהישאר יותר בבית. חשוב שמקום המגורים יספק לכם את כל הצרכים שלכם הן בתוכו והן בסביבתו. יתכן כי הבית הרגיל בו ביליתם שנים רבות כבר לא יתאים לכם, הוא אולי גדול עליכם, הוא אולי רחוק מדי מחנויות, תחבורה ועוד. פתרון פופולרי הוא מעבר לבית דיור מוגן אשר מספק גם פרטיות של דירה פרטית ומצויידת בדיוק עם כל מה שבאמת צריך, וגם שירותים רבים ברמה של בית מלון דלוקס, כגון פעילויות, חוגים, הרצאות, מתקנים שונים כמו בריכה, חדר כושר, חדר מולטימדיה ומשחקים ועוד. כל זה - מעבר לדלת הדירה שלכם. בדיור מוגן אתם לא רק תרגישו בטוח יותר אלא גם תהיו מגורים כל הזמן עם אפשרויות חדשות ומגוונות להנאה ולמידה. סביבה אקטיבית שכזו היא לא רק תהיה טובה עבורכם אלא גם תגלו שהילדים והנכדים ישמחו לקפוץ לביקור הרבה יותר, אז גם את זה תרוויחו :)

חשיבות תדירות ועקביות הקשר עם המשפחה

כאמור בגיל מבוגר קיימת נטייה להתבודד ומרגישים מנותקים מהסביבה. על מנת לשמור על תדירות טובה של קשר עם הילדים והנכדים, אל תצפו יותר מדי שהם יזכרו ליצור עמכם קשר. גם להם יש חיים מלאים ותחומי עניין שונים משלכם. זאת אומרת, שגם אתם תצטרכו להשקיע בקשר, בשמירה עליו ועל התדירות הנכונה. תלוי במשפחה ובכם, תוכלו לדוגמה לקבוע מפגש משפחתי חודשי או שבועי, אבל יש להפוך את המפגשים למהנים, בין אם מדובר בארוחה משפחתית, ציון חגים, צפיה בסרט או יציאה לאטרקציה כלשהי (גם אם אתם לא תשתתפו בפועל בפעילות, תוכלו לצפות מהצד בנכדים).
גם אם המשפחה עסוקה מאוד, ולעיתים לא יהיה להם זמן להתקשר, אין זה אומר בהכרח שהם לא דואגים לכם. אפשר לשלוח הודעה קצרה יומית למשל, רק להגיד שאתם בסדר, ולספר בקצרה דבר מה מהנה שעשיתם באותו היום. בכל מקרה נסו לשמור על תדירות קבועה וסדורה של קשר עם המשפחה. אין ממש מתכון אחד של תדירות, הכל תלוי בכם ובמשפחה שלכם, אבל ככל שהתדירות תהיה נמוכה כך תהיו פחות במחשבות אחד של השני. גם אם אתם חושבים שזה הזמן של הילדים והנכדים לדאוג לכם, להתקשר אליכם, אחריות שלהם לשמור על הקשר, אל תתנו למחשבה זו לנצח. אתם צריכים לנהל את הקשר. נכדים למשל לא יחשבו תמיד לצור עמכם קשר, זהו טבע הדברים, דאגו גם אתם לתקשורת ותקבלו את אהבתם בחזרה.

שימוש בכלים טכנולוגיים לשמירת קשר עם בני המשפחה

לעיתים המשפחה והילדים מתגוררים במרחק מה מהדירה שלכם, כזה שלא מאפשר להם לבקר לעיתים קרובות. למזלכם, כיום עומדות לרשותכם חלופות טכנולוגיות רבות ומגוונות שיסייעו לכם לשמור על קשר חם עם המשפחה. אפשר כמובן להתקשר באמצעות הטלפון, אך כיום יש לכם אפשרויות מתקדמות ומעניינות יותר:
  • ייצרו קבוצה משפחתית בוואטסאפ: כל המשפחה יכולה להתאגד בקבוצה פרטית משלה בוואטסאפ כך שכל הודעה, תמונה, סרטון, קישור לאתרים מעניינים ועוד יתקבלו אצל כולם בו זמנית ומיידית. אם אינכם בטוחים איך לבצע זאת או אפילו איך להשתמש בוואטסאפ, בקשו מאחד הנכדים שישמח להדריך אתכם. 
  • השתמשו בשיחות וידאו: כיום ניתן לבצע שיחות וידאו חיות בעזרת תוכנות חינמיות כמו סקייפ ועוד. הווידאו מוסיף המון לשיחה, למעשה, זאת החוויה הקרובה ביותר למפגש פיזי. חשוב לראות אחד את השני, לראות הבעות פנים, זה מיד הופך כל שיחה להרבה יותר קרובה. 
  • אם יש לכם טלפון נייד או מחשב, אפשר לבחור במשחקים שהילדים והנכדים אוהבים ולשחק ראש בראש, ולהכריז על תחרות משפחתית ועוד. 
  • מחשבים כיום גם מציעים לכם אפשרויות שונות של "עבודה" משותפת על מסמכים שונים, גם בו זמנית כך שתוכלו להיעזר וגם לסייע בעניינים אדמיניסטרטיביים. 
  • אפשר להשתמש ברשת האינטרנט לרכישת מתנות שונות למשפחה ולבקש שילוח ישירות אליהם. אין ספק שהם ישמחו וכמובן יתקשרו להודות לכם עם קבלת המתנה. המתנות לא חייבות להיות גדולות, במקרה זה המחשבה היא החשובה. בחרו בדברים שאתם יודעים שהם יהיו שימושיים או שבני המשפחה ישמחו לקבל. 

פעילויות מומלצות עם הילדים והנכדים

סוגי הפעילויות כמובן צריכות להיות מותאמות לכם, לילדים ולנכדים. חשוב שתבינו מה הם אוהבים, נסו לגלות את עולם שלהם ומה נחשב כיף עבורם. להלן מספר דוגמאות - היו יצריתיים ותמיד חפשו פעיליות מהנות:
  • אם אתם גרים בבית דיור מוגן, הזמינו את המשפחה ליום כיף אצלכם. הם בוודאי ייהנו מאוד מכל הפעילויות האפשריות במקום. למשל אפשר לקחת את הנכדים לחדר המולטימדיה, אפשר ללכת לבריכה, לצאת לפיקניק בגינות שבמקום ואפילו לצאת מהמתחם יחד לארוחה במסעדה, לבית קפה, לקולנוע ועוד. 
  • טיולים משפחתיים: אפשר לצאת לטיול יומי או מספר ימים ברחבי הארץ ואפילו בחו"ל. לעיתים עדיף יהיה לבצע זאת עם חלק מהמשפחה כל פעם בהתאם לגילאים שלהם.
  • עזרו לנכדים עם שיעורי הבית שלהם. אפשר גם לבצע זאת מרחוק, הם יכולים לשתף אתכם בשיעורים דרך האינטרנט. יש בכם ידע וניסיון רב שללא ספק הנכדים ישמחו להיעזר בו. 
  • אם יש לכם נכדים מרוחקים בגיל צעיר, אפשר לתכנן שעת סיפור דרך וידאו. הנכדים ישמחו מאוד והילדים יודו לכם שהעסקתם את הילדים שלהם לזמן מה, ואתם, תיהנו מזמן איכות עם הנכדים.
  • חגים ומועדים: גם אם לא ניתן יהיה תמיד להיות יחד בכל החגים והמועדים ובימי הולדת, חשוב להשקיע מאמץ ולהשתתף גם אם מרחוק. 
  • עץ משפחתי: כיום תוכנות שונות דרך האינטרנט מאפשרות להכין עץ משפחתי ואפילו לאתר משפחה בעולם. פעילות מסוג זה היא נהדרת לכל המשפחה, דרך להכיר את השורשים, לדבר על היסטוריה, העבר שלכם ועוד. הדבר יוכל להיות לנכדים לעזר כאשר יכינו את עבודת השורשים שלהם בבית הספר. 
  • אלבום תמונות משפחתי: כיום בעזרת טלפונים ניידים זה קל מאוד לצלם תמונות אפילו ישנות ודהויות ולהחזיר אותן לחיים. אפשר לאגור את כל התמונות במאגר מקוון (באינטרנט) הנגיש לכל המשפחה כך שכל אחד ירצה להשתתף, להוסיף תמונות והסברים על כל תמונה ותמונה. כך גם תבטיחו כי התמונות ישארו זמינות לדורות הבאים. 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם