איך לשמור על מצב רוח טוב בגיל השלישי

איך לשמור על מצב רוח טוב בגיל השלישי
מאמר זה מכיל מידע כללי בלבד ואינו מחליף ייעוץ מקצועי
כבר מזמן הוכח הקשר ההדוק בין מצב רוח טוב ובריאות טובה יותר, ושבני הגיל השלישי אשר חווים מצב רוח ירוד לאורך זמן נוטים יותר לחוות קשיים בחיי היום יום שלהם וכן סיכוי גבוה יותר לחלות. אם אתם חושבים שעל מצב הרוח אין כלל שליטה, הגיע הזמן לשנות את התפישה הזו. יש בהחלט מה לעשות כדי לא רק לחיות טוב יותר ובריא יותר אלא גם ליהנות יותר מהחיים בגיל השלישי.  

למה חשוב לשמור על מצב רוח טוב בגיל השלישי

מצב הרוח משפיע באופן ישיר על כל חיינו. ההשפעה היא לא רק מוראלית אלא גם פיזית ממש. כאשר שומרים על מצב רוח טוב, הכל נהיה קל יותר, לקום בבוקר, להתלבש, להתרחץ, ללכת, להיות פעילים יותר, לחוות חיי חברה מהנים, ללמוד, לחלוק, לאכול ועוד.
אתם לבטח מכירים את האמרה "אני בעננים". ובכן תחושה זו של מצב רוח מרומם, בהחלט מבטאת את הקלות והקלילות שמתלווה לכל דבר בחיים, וישנה הרגשה שהקשיים נהדפים כמעט ללא מחשבה יתרה ופשוט אפשר ליהנות מיותר רגעים. לעומת זאת כאשר נמצאים במצב רוח ירוד, הכל נהיה קשה יותר, מאיים יותר. אנו מוותרים יותר בקלות, מסרבים לבצע דברים אפילו פשוטים לכאורה, ומתכנסים לתוך עצמנו בתחושות שליליות של חוסר שליטה על אורח חיינו. מצב רוח ירוד לאורך זמן יכול להוביל להופעה והתפתחות מחלות שונות (משמעותית יותר מאנשים ששומרים על מצב רוח טוב), כמו סוכרת, מחלות לב, סרטן ואפילו אירוע מוחי. אין ספק כי אלא גם יכולים לסכן חיים או להוביל להגבלה קשה בחיי היום יום, ומכאן שאם ניתן לשמור על מצב רוח טוב בגיל השלישי, ללא ספק הדבר עדיף בהרבה.

מה משפיע על מצב הרוח שלנו

למעשה כל מה שאנו חווים בחיינו יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו. הן דברים שקרו בעבר והן דברים שקורים בהווה. הזדקנות מלווה בשינויים לא מעטים, הן ברמת היכולות הפיזיות והן השכלתניות, אשר מובילות לתחושת חוסר שליטה. אנו עלולים להרגיש כי אין מה לעשות, הגלגל מסתובב ואין לנו כלל שליטה על כך. כמו כן, יכולים לחול אירועים שונים כגון הופעת מחלות ומגבלות, פטירת בן או בת הזוג, נתק מהמשפחה, בדידות, בעיות כלכליות ועוד. 
כמובן שעל חלק מהדברים אין לנו שליטה כי הם פשוט קורים אבל אנו כן יכולים לשלוט על הדרך בה נקבל את המצב ונכיל אותו, מה שבהחלט ישפיע לטובה על מצב הרוח שלנו. 

מה יכול לסייע לנו לשמור על מצב רוח טוב

הכל מתחיל בהכרה שבידינו לשנות ולהשתנות. זאת צריכה להיות החלטה מודעת שלכם שלא לתת לדברים להשפיע עליכם לרעה. הכל מתחיל ברצון שלכם לחיות את חייכם בצורה החיובית והטובה ביותר שניתן. 
התחילו בקבלה שישנם דברים שלא ניתן לשנות, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. החיים הם דינמיים והדרך הנכונה יותר להתנהל, היא לקבל את השינויים ולחשוב איך לחיות בצורה מיטבית יחד עם אותם השינויים. אולי תצטרכו לוותר על דברים שמאוד אהבתם לעשות, אך במקום להיות מדוכאים מכך, קבלו זאת בהבנה ואף באהבה שאלה החיים, וכתוצאה אתם יכולים למצוא דרכים חלופיות או דברים חדשים ואחרים לעשות שיוכלו להסב לכם אושר, ואולי אף יותר. כמה נקודות למחשבה שיכולים לסייע לשמור על מצב רוח טוב:
  • חייכו: זה אולי נשמע טיפשי אך חיוך משחרר הורמונים הקשורים  למצב רוח טוב ואושר. נסו זאת, חייכו לעצמכם בבוקר מול המראה, חייכו לסובבים אתכם ותראו שגם תקבלו הד חיובי יותר, אנשים סביבכם גם ירגישו טוב יותר ויתנו לכם להרגיש כך. חיוך הוא דבר מדבק וטוב שכך. כמו כן שמרו על חוש הומור, מעבר לחיוך גם לצחוק יש יתרונות בריאותיים לא מבוטלים. 
  • שמרו על קשרי משפחה וחברה: בדידות בגיל השלישי היא האויב הגדול שלכם. בדידות לעצמה יכולה להוביל למצבי רוח ירודים, לדיכאון ומחלות קשות. לא טוב היות אדם לבדו! עכשיו כשהגעתם לגיל בו יש לכם זמן פנוי יותר, זה הזמן לחזק את הקשרים המשפחתיים, להגדיל את מעגל החברים, לחפש חדשים, לחלוק את החיים יחד עמם, ליהנות מהדברים הקטנים ביחד, לעזור להם לפי יכולתכם. אל תחכו שהם יפנו אליכם, היו פרואקטיביים וצרו קשר שלעיתים תכופות ככל הניתן. כמובן, עם חיוך, זה יהיה גם קל ומהנה הרבה יותר. 
  • שמרו על הבריאות: אל תוותרו לזמן החולף. נכון שהגוף מזדקן, אך התשובה לתהליך הטבעי היא לא להרים ידיים. שמירה על פעילות גופנית מתאימה, תזונה בריאה ונכונה, הימנעות מדברים שיכולים להזיק לכם, היו קשובים לגוף שלכם ופנו לסיוע מוקדם ולא מאוחר, שמרו על ביקור קבוע אצל רופא המשפחה וביצוע הבדיקות התקופתיות, הקפידו על נטילת התרופות שלכם. אורח חיים בריא יותר יקטין את התקדמות ההזדקנות ואת הסיכוי להופעת מחלות קשות. הרגישו טוב יותר וכך מצב הרוח שלכם יהיה טוב יותר. 
  • צאו: אל תשארו בבית. צאו כל יום להליכה קצרה, קניות קטנות, לשבת בשמש כמה דקות ולפגוש אנשים.
  • השתתפו בפעילות חברתית: צברתם ידע וניסיון רב לאורך השנים, יש לכם עכשיו את היכולת להעביר אותם לאחרים, לעזור לאחרים. נתינה תורמת רבות לתחושת ערך עצמי ושמירה על מצב רוח טוב ומרומם. 
  • תכננו לעתיד: חיו כל יום כאילו זה האחרון אבל תכננו לשנים קדימה. התכנון כולל גם תכנון פיננסי וגם תכנון הזמן הפנוי שלכם – תכננו טיולים, לימודים, השתתפות בחוגים ועוד. חשבו על עצמכם בעתיד ודמיינו איך תרצו לחיות, מה תרצו לעשות, ומהן אבני הדרך להשגת המטרות שלכם, והכינו תכנית יישום בהתאם. 
  • בקשו עזרה: בזמנים קשים, אל תהססו לבקש עזרה, מהמשפחה, מהחברים או מגופים מקצועיים. בידם לעזור לכם לעבור את הקשיים ואף ללמוד להתמודד עמם כך שתוכלו לחזור לחיות במצב רוח טוב מהר ככל הניתן. 
  • היו מעודכנים: אתם כבר לא במעגל העבודה ומרגישים שאתם מנותקים מהחיים? עדכנו את עצמכם במה שקורה, אקטואליה, הזמרים החדשים שהנכדים אולי נהנים מהם, אופנה, מדע, ועוד. היו סקרניים. לא רק שזה ישמור על עניין ופעילות מוחית איכותית, זה גם יסייע לכם לשמור על קשרים חברתיים מהנים ורחבים יותר.
  • שמרו על הופעתכם: שמרו על היגיינה, היו מטופחים, בקרו במספר לקבלת תספורת עדכנית, בקרו אצל השיננית, התלבשו היטב ועוד. הופעה טובה ומקפדת תתן לכם תחושה טובה יותר לגבי עצמכם ותשליך באופן חיובי על אחרים בסביבתכם כך שיהיה קל יותר ליצור קשרים. 

בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם