איך לעצב את הדירה החדשה בבית הדיור המוגן

איך לעצב את הדירה החדשה בבית הדיור המוגן
עכשיו כשאתם כבר מתכוננים למעבר לדירה החדשה שלכם בבית הדיור המוגן, מגיע שלב כיפי, אם כי מעט מאתגר, של עיצוב הדירה החדשה. סביר כי אין זה מעבר הדירה הראשון שלכם בחיים ושיש לכם כבר קצת ניסיון מהעבר שיכול לסייע לכם. במקרה של מעבר לדיור מוגן, לרוב המעבר יהיה מעט שונה מאחר ותעברו לדירה יותר קומפקטית, אבל לחלוטין מספיקה לניהול חיים מלא. הכנו עבורכם מספר עצות לעיצוב הדירה החדשה שלכם בדיור מוגן. 

איך יוצרים תחושת חלל גדול יותר בדירה קטנה 

כאמור הדירות בבבית דיור מוגן קומפקטיות, אך בקלות אפשר לגרום להן להיראות גדולות יותר אם מעצבים את הדירה נכון. 
  • בחרו צבע קירות בהיר, זה נותן תחושת גודל לחדרים. צבעים כהים מקטינים ולכן לא מומלצים בדירות קומפקטיות. אין זה אומר שהכל צריך להיות לבן בוהק, אפשר בהחלט לבחור בגווני קרם יותר נעימים ופחות קרים (מומלץ להשאיר את התקרה לבנה להחזרת אור מקסימלית בחלל). 
  • בחרו וילונות בהירים ואווריריים, עם שקיפות, התלויים מהתקרה ועד הרצפה לתחושת גובה. חסימת הנוף מקטינה את החלל בצורה משמעותית. ניתן להוסיף וילון הצללה לשימוש במקרים בהם נדרשים חושך והצללה מרביים. 
  • מקמו מראה גדולה בחלל העיקרי במקומות נכונים, למשל מול חלון עם נוף. 
  • הימנעו מארונות וכונניות פתוחים לחלל - העדיפו אחסון סגור שמסתיר את התוכן. הדבר יתרום למראה יותר מסודר בחלל. כמו כן, לארונות בגדים, בחרו בצבע שיבלע בקירות ולא צבע שונה לגמרי שיבליט את גודל הרהיט ויקטין את החלל. 
  • ריהוט: מומלץ לבחור ברהיטים עם רגליים דקות או ללא רגליים (תלוי על הקיר) כדי להגביר את תחושת גודל החלל. 
  • פרטי דקורציה: בחרו בפריטים בעלי מימדים קטנים יחסית, פסלים, עציצים ועוד. הגודל הקטן שלהם יספק אשליית גודל לחלל. לחלופין ניתן להמעיט בכמות הפריטים ולבחור במספר פריטים בודדים ספורים שיהיו גדולים יותר. כמו לדוגמה תמונה אחת גדולה על קיר אחד למשל. 
  • אמצו את פילוסופיית הזן היפנית בעיצוב הדירה: מעט יותר זה הרבה יותר. שמרו על כמות פריטים קטנה, רק את ההכרח, ללא עומסים, מעברים זורמים, צבעים בהירים ניטרליים. העמסת פרטים רבים בחלל רק מקטינה אותו ויוצרת תחושת אי שקט. 

אלו גופי תאורה מומלץ להתקין בדירה בבית דיור מוגן 

תאורה, מעבר למראה העיצובי שלה, צריכה להיות פונקציונלית, כלומר לספק פתרון לצרכים אמיתיים. תאורת חלל תמיד מתחלקת ל 3 סוגים עיקריים: 
  • תאורה מרכזית שתכליתה להאיר ולשטוף את כל החלל באור. לרוב תהיה ממוקמת במרכז התקרה. 
  • תאורה אזורית שתכליתה לספק תוספת תאורה ואווירה לאזורים שונים בחלל, למשל מעל אזור ישיבה בסלון.
  • תאורת הדגשה שתכליתה להשלים את העיצוב ולהאיר על פריטים שונים בחלל, רהיט, תמונה, פסל ועוד. 
בחללים קטנים, מומלץ לבחור בגופי תאורה בעלי מימדים קטנים יחסית. כיום טכנולוגיית התאורה מאפשרת בחירת גופי תאורה קטנים מבלי להתפשר על איכות התאורה, כמו למשל עם תאורת לד שגם ניתנת להסתרה או לשיקוע בקיר או תקרה כך שהגוף עצמו אינו תופס מקום בחלל ורק האור נראה לעין. 
חשוב לתת דגש מיוחד לאזורים שונים בדירה לשיפור פונקציונליות, למשל תאורה טובה מעל משטח העבודה במטבח, ללא צל, כדי שתראו היטב בזמן הכנת האוכל שלכם. גם תאורת לילה במסדרון בדרך לשירותים יכולה למנוע נפילות מיותרות בלילה. חשבו על כל הצרכים שלכם, הקיימים והעתידיים, ויישמו תאורה בהתאם. 

פריטי נוי להעשרת מראה הדירה 

ללא ספק תרצו להעשיר את עיצוב הדירה בפרטי נוי שונים, גם כאלה שאתם מחזיקים בהם שנים ולא מוכנים להיפרד מהם. חשוב אבל, הן מבחינת העיצוב והן מבחינת בטיחות לא להעמיס יתר על המידה. בחרו מספר פריטים מצומצם, את העיקריים, ושלבו אותם בדירה. זכרו שפחות זה יותר במקרה של דירה קומפקטית. 
ניתן לשלב פריטים שונים כגון עציצים, תמונות, פסלים ועוד בחלל כל עוד:
  • שומרים על חלל אוורירי ללא עומס יתר
  • שומרים על מעברים פנויים ורחבים. יתר עומס של פריטים על הרצפה יקשה על התנועה בחלל ועשויי גם לגרום לנפילה.
  • הימנעו משטיחים: הם גם מעמיסים על החלל, גם צוברים אבק ומקשים על ניקוי החלל וגם מהווים מחסום שניתן להיתקל בו וליפול ברגע של חוסר תשומת לב. אם אתם חייבים שטיח, אז רק שטיח בעל סיבים קצרים ומעוגן לרצפה בעזרת רשת גומי. 
  • הימנעו מפריטים בולטים במעברים או עם פינות חדות

עיצוב דירה הוא בסופו של דבר עניין של טעם אישי אך חשוב לא לוותר על פונקציונליות כדי להבטיח שתיהנו מהדירה החדשה שלכם בצורה מקסימלית. אין חכם כבעל ניסיון, לכן אל תהססו להתייעץ עם הצוות בדיור המוגן שישמחו לחלוק אתכם טיפים והמלצות רבות. כמו כן, ניתן כמובן גם לפנות למעצב פנים לעיצוב הדירה החדשה בהתאם לצרכים ולרצונות שלכם תוך הגעה למלוא הפוטנציאל של הדירה שלכם. ברוכים הבאים!

 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם