איך לעזור כלכלית לילדים באופן חכם

איך לעזור כלכלית לילדים באופן חכם
למרות שהילדים כבר בוגרים, הרצון והצורך לעזור להם כלכלית קיים. כל הורה כמובן ירצה לעזור לילדיו כמה שניתן אך כדי לוודא שאתם לא פוגעים ביכולת הכלכלית שלכם חשוב לעשות זאת בצורה חכמה. 

איזו עזרה כלכלית הילדים בדרך כלל צריכים

קיימים הרבה מאוד מצבים בהם הילדים עלולים להזדקק לעזרתכם הכלכלית כגון לידת ילד, קניית דירה, קניית רכב נוסף, תשלומים שוטפים שונים, תשלומים ללימודים של הנכדים, תמיכה כלכלית בזמני משבר (פיטורין \ מחלות וכדומה), מימון חתונה, הם רק חלק מסוגי העזרה הכלכלית שהילדים בדרך כלל צריכים.  

מאילו מקורות ניתן להוציא סכומי כסף עבור עזרה לילדים

הדבר תלוי במצבכם הכלכלי וגודל העזרה הנחוצה כמובן. ניתן לממן עזרה לילדים ממקורות מגוונים:
  • מזומנים: כספים נזילים בחשבון הבנק
  • השקעות: לפדות השקעות שונות לכסף נזיל
  • קרנות: לפדות קרנות למשיכת כספים
  • הלוואה: יתכן כי אתם יכולים לבקש הלוואה מהבנק
  • מכירת נכס קיים
  • משיכת כספי פנסיה

איך לעזור לילדים בצורה חכמה עם מחשבה על העתיד שלכם

גם אם ממש רוצים לעזור לילדים, יש לחשוב גם על עתידכם הכלכלי. קודם אתם חייבים לוודא שאתם משמרים את מצבכם הכלכלי, על מנת שתוכלו לעמוד בכל החובות הכספיים שלכם. לפעמים הדבר לא פשוט ולא מובן מאליו. בגיל מבוגר ישנן לא מעט הוצאות וגם יכולות להתרחש הפתעות שיצריכו מכם יכולת כלכלית גבוהה עוד יותר (חלילה אם מגיעים למצב בריאותי ירוד ואף סיעודי).
ניתן ומומלץ להיעזר ביועץ פיננסי שיוכל לבדוק עבורכם את כל החסכונות ואפשרויות מימון שונות כדי לספק לכם תמונה ברורה, זאת תוך כדי לקיחה בחשבון את ההוצאות הקיימות שלכם עם מרווח ביטחון משמעותי. בסופו של דבר, אין זה משנה כמה כסף צריכים הילדים, כמה עזרה צריכים, מה שבאמת משנה הוא כמה אתם באמת יכולים לעזור מבלי לפגוע בעצמכם, ברמת החיים שלכם ובעתיד שלכם. אתם צריכים לקחת פיקוד ולהגיד לילדים בכמה אתם באמת יכולים לסייע ובאיזה תנאים (יתכן ותרצו שהילדים יחזירו לכם את הכסף באופן מלא או חלקי, כלומר האם אתם נותנים להם מתנה או הלוואה). 
מספר שאלות שכדאי לשאול לפני שמחליטים:
  • טיב הצורך: האם מדובר בעזרה קיומית או למותרות?
  • טווח: האם מדובר בעזרה לטווח קצר או ארוך?
  • סיכון: איך מתן העזרה עשויה לסכן אתכם? למשל אם אתם ערבים למשכנתא של הילדים. אם מדובר בהלוואה, איזה בטוחות קיימות שהכסף יוחזר לכם (חשוב אם אתם צריכים את הכסף בהמשך)?
אם יש לכם מספר ילדים, חשוב גם לשמור על הוגנות בין הילדים כדי לא ליצור מתחים משפחתיים מיותרים. כלומר, אלא אם כך באמת אתם רוצים, לא מומלץ לתת סכום במתנה לילד אחד בלי שהילד השני גם יקבל או ידע על כך. כמובן שזה גם יכול להשפיע על היכולת שלכם לעזור, באיזה סכום, אם אתם צריכים להכפיל את העזרה במספר הילדים.
דבר נוסף ולא פחות חשוב, הוא לוודא שהעזרה באמת תסייע. כלומר האם הצורך בעזרה יבוטל עם מתן העזרה או שיתכן ויהיו גם דרישות עתידיות הקשורות לנושא. 
שווה גם להתייעץ עם עורך דין כדי לוודא שאתם לא יוצרים מצב בעייתי לכם ולילדים. יתכן כי יהיה גם צורך לעדכן את הירושה בהתאם למה שניתן למי בעודכם בחיים כך שאף ילד לא יהיה מקופח. כמו כן בהחלט ניתן להעלות את העזרה שלכם על הכתב, לחתימת כל המעורבים. במחשבה קדימה, זה יכול לחסוך סכסוכים עתידיים אפשריים בין הילדים שלכם. 
בסופו של דבר, אל תרגישו לחוצים, וודאו קודם אם אתם יכולים לסייע, ואם לא, היו מוכנים גם להגיד שאתם פשוט לא יכולים. לפעמים הדבר עדיף מאשר סיכון החוסן הכלכלי שלכם. 
 
בואו לבקר. עכשיו אתם יכולים ליהנות ממסלולי הצטרפות נוחים במיוחד.
התקשרו 2686*
או השאירו פרטים ונחזור אליכם:
    

אירועים אחרונים בבית גיל פז - לחצו לפרטים:
seperator

מאמרים שעשויים לעניין אותך:

דיור מוגן מחירים
דיור מוגן מחירים
בישראל מתחולל בשנים האחרונות שינוי תרבותי שמתבטא בכך שיותר ויותר בני גיל הזהב מבקשים לעבור לגור במסגרת דיור מוגן. כלכלנים מציינים שחלק מתהליך זה מקורו בטרנד שהגיע מארצות הברית, וחלקו כתוצאה מרמת החיים הגבוהה של ישראלים שהגיעו לגיל השלישי, והם יכולים להרשות לעצמם לעבור לגור בדיור מוגן.
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
על ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות
בישראל חיים כיום כ-700,000 קשישים וקיימים כ-600 מוסדות שונים שמיועדים לטיפול בקשישים. רובם של מוסדות אלה נמצא בבעלות פרטית. מכל הקשישים בישראל רק כ-4% מתגוררים במסגרות ומוסדות שונים. במאמר זה נתמקד בבית דיור מוגן בהשוואה לבית אבות ובהבדלים העיקריים שביניהם.
חושבים לעבור?
נשמח לשמוע מכם
דיור מוגן בכפר סבא
פניה בצ'אט
חייג
כתוב אלינו
בית אבות יוקרתי באזור השרון - כפר סבא
רחוב הגבורות 1א' כפר-סבא
מתעניינים: 09-7642221
עמדת הקבלה 24/7: 09-7642222

 
בקרו אותנו בפייסבוק בקרו אותנו באינסטגרם